*Numi* Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg farger håret mitt svart, og tidligere i år klippet jeg ny sveis med lugg. For å holde orden på luggen har jeg brukt hårspray - nærmere bestemt Catzy, og nå når jeg står og føner håret etter dusj og hårvask, ser jeg ar luggen ser grå/hvit ut. Akkurat som om det sitter igjen noen sprayrester eller noe i det. Har ikke sett det før. Også skal jeg altså på fest i kveld. Jeg har ikke veldig lyst til å gå på fest og se ut som jeg har blitt grå i håret. Så dere, det jeg lurer på er - hva i all verden skal jeg gjøre for å bli kvitt misfargingen?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 det samme skjedde med meg for en del år siden, jeg spurte frisøren og hu sa at det var rester, pga dårlig shampo og dårlig hårspray. Den eneste måten det gikk bort på var å farge over. Etter det bytta jeg både shampo og hårspray som frisøren anbefalte, og da fikk jeg ikke de flekkene.
Lykkelitenen Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Noe tips som fikser det nå har jegdesværre ikke, men en god detoxshampo til bruk en gang i uken er å anbefale. Den fjerner alle rester av styling og dritt, så man unngår buildups som gir matt og i ditt tilfelle grått skjær i håret. Da vil håret også se friskere ut, samt bedre klare å ta til seg pleie fra balsam og kur
Honesty Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Som nødhjelp kan du forsøke å vaske luggen med Zalo, og bruke balsam som vanlig etterpå. Etter dette bør du nok gå til anskaffelse av en dyprengjørende shampoo som du kan bruke en gang i uken eller annenhver uke. Gode renseshampooer er for eksempel Paul Mitchell Shampoo Two og Redken Hair Cleansing Cream.
*Numi* Skrevet 13. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2010 Takk for gode råd! Håret ser ikke så verst ut nå, når jeg spraya over (med samme synder-sprayen ja.. ). Så da går det vel greit i kveld, men jeg skal ihvertfall gå til anskaffelse av bedre shampo, renseshampo og kanskje også en bedre hårspray ja. Ikke er jeg flink til å bruke balsam og kur heller. Men lærer vel nå, av slike feilskjær som dette. Gråspraglete lugg er ikke å foretrekke!
Auri Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Eller bare å slutte å bruke produkter som inneholder silikon, så er du kvitt problemet for alltid. Om det ikke er å foretrekke, så trenger du ikke en dyr reseshampo. En hvilken som helst shampo som inneholder sulfater, men ikke silikon, gjør akkurat samme jobben. Euroshopper sin f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå