Mie Marie Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Et spørsmål Er det rart av meg å reagere når samboer blir invitert på fest til folk vi begge kjenner uten at jeg er invitert? Det er ikke en guttefest, det var ei gammel venninne som inviterte ham!(merk; venninnnen har samboer hun også)
Gjest Pucifer Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Nei, ser ingenting å reagere på. Du har vel blitt invitert til ting du også hvor din samboer ikke er invitert, eller?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Ble det sagt rett ut at du ikke var invitert, eller trodde kanskje venninnen hans at han skulle ta med seg sin kjære, og at hun ikke spesifikt måtte invitere deg også? Kjenner dere hverandre?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Ja, jeg synes det er rart å bare invitere den en på en vanlig fest. Det blir noe annet hvis det er jente-/guttefest, reunion osv, men hvis det er enhelt vanlig fest er det bare ekskluderende.
Gjest maja Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 hmm..merkelig spør du meg..hvorfor ikke invitere deg? hun vet jo at dere bor sammen,så da er det vel normalt å be begge?? hadde reagert jeg hvis vi ikke ble bedt sammen,ihvertfall når begge kjenner dem!
Gjest Ts Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Det stod veldig tydelig i meldingen at HAN var invitert. Det stod ingenting om at jeg kunne bli med. Vi har vært på mange fester sammen før og jeg har vært på fest hos henne også og da fikk vi begge invitasjon. Jeg synes det er rart at jeg plutselig ikke blir invitert. Det er ganske tydelig at jeg ikke er velkommen. Jeg blir aldri invitert på fest hvor vi begge kjenner folk uten at samboer også er invitert. Det er jo å ekskludere folk, i hvertfall når man er et par og har felles venner.
Xtra_lilje Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 Litt snodig, men om det er en fest for den "harde kjerne"; dvs hvis de er en vennegjeng fra gammelt av, kan jeg skjønne at det er kjekkest om man ikke stiller med partner.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 Jeg tror både kjæresten min og jeg hadde tatt det som en selvfølge at det var for begge to dersom den ene av oss hadde blitt invitert på fest hvor det var felles venner og ikke noe boys only-aften. så jeg hadde blitt med, hadde jeg vært deg
Rosalie Skrevet 13. august 2010 #9 Skrevet 13. august 2010 Jeg tror både kjæresten min og jeg hadde tatt det som en selvfølge at det var for begge to dersom den ene av oss hadde blitt invitert på fest hvor det var felles venner og ikke noe boys only-aften. så jeg hadde blitt med, hadde jeg vært deg same, same.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #10 Skrevet 13. august 2010 Er du 100 % sikker på at du har en god tone med resten av gjengen? Jeg har ei nydelig venninne i edru tilstand som ville stilt samme spørsmål som deg og ikke forstått hvorfor hun ikke hadde blitt invitert, men sannheten er at når hun drikker krangler hun alltid med kjæresten og lager mye flaut drama. Dette er et høyt utdannet vesen som er velfungerende som bare det i edru tilstand, men jeg prøver å styre unna utekvelder med henne og kjæresten. Hvis det aldri har skjedd noe slikt (da mener jeg aldri) så regner jeg med det er en invitasjon til begge. Jeg ser ingen grunn til å alltid invitere par som par, folk er da enkeltindivider også. Jeg pleier å invitere venninnene mine, og de gangene det ikke er noe intimt med bare et par venninner er det en selvfølge at de tar med seg samboerne sine (så fremt samboeren vil og kan.)
MissStiles Skrevet 13. august 2010 #12 Skrevet 13. august 2010 Ser ikke på det som noen selvfølge at et par blir bedt når en begge kjenner skal ha fest, men litt snodig. Kan du ikke spørre personen da?
LukaFrost Skrevet 13. august 2010 #13 Skrevet 13. august 2010 I dette tilfellet synes jeg samboeren din kan spørre henne om det er greit at han tar med deg.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2010 #14 Skrevet 13. august 2010 Jeg har heldigvis aldri vært full på fest med disse folkene så der kan ingen komme med noe negativt. Hadde det vare vært de "den harde kjerne" så hadde jeg ikke reagert for da hadde det vært greit, men det er ikke tilfellet.Her er det nye og gamle venner og nye kjærester. Jeg vet at nesten alle som skal dit også er par, derfor reagerer jeg litt ekstra på at ikke jeg også er nevnt som velkommen til festen. Jeg klenger aldri på kjæresten og han får alltid gjøre som han vil på fester hvor vi er begge to. Eneste jeg kan si om meg er at jeg er ganske sjernert og kan kanskje oppfattes som litt kjedelig pga det. Men jeg ser ingen grunn til at det skal stoppe dem fra å inviterere meg. Det er en stund vi har vært sammen med disse folkene og forrige fest hadde ikke jeg mulighet til å bli m, men det er rart hvis du unnlater å be meg fordi jeg ikke var der forrige gang. Nei, jeg syntes bare hele denne situasjonen ble litt rar.
Mie Marie Skrevet 13. august 2010 Forfatter #15 Skrevet 13. august 2010 var forretsen TS som skrev over her. klarte å huke av anonym bruker.
Blowers daughter Skrevet 13. august 2010 #16 Skrevet 13. august 2010 Hvis det ikke er en formell fest med middag og greier, hadde jeg bare blitt med jeg. Har aldri tenkt over om jeg spesifikt er invitert eller ikke. Så lenge mannen min er invitert, og det ikke er en utpreget guttegrieie, henger jeg med på lasset (hvis jeg vil).
Blowers daughter Skrevet 13. august 2010 #17 Skrevet 13. august 2010 Hvis det ikke er en formell fest med middag og greier, hadde jeg bare blitt med jeg. Har aldri tenkt over om jeg spesifikt er invitert eller ikke. Så lenge mannen min er invitert, og det ikke er en utpreget guttegrieie, henger jeg med på lasset (hvis jeg vil).
Gjest meg Skrevet 13. august 2010 #18 Skrevet 13. august 2010 hadde reagert jeg også - veldig. Synes kjæresten din kan nevne at han tar deg med når han sier ifra at han kommer. Synes dete r en selvfølge når det er en slik fest.
Optimist6 Skrevet 13. august 2010 #19 Skrevet 13. august 2010 hadde reagert jeg også - veldig. Synes kjæresten din kan nevne at han tar deg med når han sier ifra at han kommer. Synes dete r en selvfølge når det er en slik fest. enig
*appifany* Skrevet 13. august 2010 #20 Skrevet 13. august 2010 Liker ikke å innrømme det; men hadde nok og reagert litt. Såpass "mye" at jeg hadde spurt kjæresten min. Og evt fått han til å spørre de han skulle til om det var noe spesielt. Ut fra det du skriver, så virker du jo oppegående og alt annet enn "hun-der-dustekjerringa-til-mr.kjæreste" så jeg kan ikke forstå hvorfor de ikke vil ha deg med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå