-milla j- Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg og kjæresten skal snart flytte sammen og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal tenke når det gjelder hus og hjem, unger osv... Noen som har erfaring som kan gi meg noen tips? Fakta: - Jeg har barn, han har ikke - Jeg eier leiligheta vi skal bo i, barna mine er arvinger. Han skal ikke være medeier i første omgang men betale litt leie og fellesutgifter - Han har aldri vært sammen med noen som har unger før Han kommer ikke til å bli en farsperson for unga siden de er så store og han er allerede akseptert som min kjæreste og er i familien som det. Jeg forventer ikke heller at han skal ta del i oppdragelsen for det er min jobb, men jeg skulle jo ønske at han kunne støtte meg (eller fortelle meg når jeg er helt på bærtur) i vanskelige saker. Siden han er litt tilbaketrukket når det gjelder å føle myndighet overfor unga hjemme hos meg kan det jo være det endrer seg når han har bodd der en stund, men jeg vet ikke hva som er "vanlig" her? Jeg kommer ikke til å kreve noe slikt av ham, noen som har erfaringer? Hvor lang tid har dere brukt på å finne frem til rollene som samboere i forhold til hus og hjem og følelsen av å være hjemme der? Når det gjelder unger, har det oppstått problemstillinger i forhold til den nye i hjemmet? Hva har dere hatt med i samboerkontrakten? Vi har jo begge bil f.eks. og det blir jo særeie men jeg kommer ikke til å gidde å være FOR pirkete på eiendeler som jeg har når han flytter inn.. Noen som har tips her? Ellers vil jeg gjerne at han skal føle seg hjemme når han flytter inn, ikke føle seg som en gjest.. Mottar tips med stor takk
Naxos70 Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Jeg flyttet sammen med min kjære i vår. Vi har ikke gjort noe som helst skriftlig. Vi skulle vel ha gjort det men jeg er ikke så nøye på det. Vi har unger begge to og jeg har av og til slitt litt med hans unger, men ellers fungerer alt bare helt topp! Det er hans hus og jeg betaler husleie, ellers deler vi på fellesutgifter. Går så greit så!
-milla j- Skrevet 13. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2010 Jeg flyttet sammen med min kjære i vår. Vi har ikke gjort noe som helst skriftlig. Vi skulle vel ha gjort det men jeg er ikke så nøye på det. Vi har unger begge to og jeg har av og til slitt litt med hans unger, men ellers fungerer alt bare helt topp! Det er hans hus og jeg betaler husleie, ellers deler vi på fellesutgifter. Går så greit så! Regner jo med at det går fint, litt tilpasninger må vi jo alle gjøre Hva betaler du i husleie? Betaler dere halvparten av fellesutgiftene hver? Er litt usikker på hva som er "vanlig" å betale i husleie til en sambo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå