Gå til innhold

"redd for å binde seg",hva menes med det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livredd for å binde seg,hva menes egentlig med det?

At han ikke vil ha forhold?

Eller at han er mer redd for så seriøse ting som å flytte sammen å sånt?

For han jeg er forelsket i klarte å si i fylla at han er livredd for å binde seg,å lurer derfor på hva han egentlig mente med det.

Merker bare at varselslampene mine begynner å lyse :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det betyr det, at han ikke vil binde seg til deg men ha mulighetene åpne hvis han har lyst til det. Han har ikke lyst til å slå seg til ro, få barn, bli samboer o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil bare ha et uforpliktende forhold til deg.

Det er nok greit å gå på kino med deg, og å spise middag sammen, prate sammen og kose sammen. Men han er nok livredd for at du skal forvente mer - slik som å flytte sammen osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bety så mangt.

Han kan bare være umoden. Trolig det som er greia.

Han vil ha deg på gress i mens han dater andre, og deg samtidig.

Kanskje han vil ha en uforpliktende flørt, og muligheten til å være fri, i mens han kan leve sitt liv ved siden av deg (og sexen?).

Men "redd for å binde seg" er et umodent uttrykk. han kan vel bare si det rett ut at kan IKKE ØNSKER å binde seg, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje også at han har blitt såret før, og er redd for å binde seg pga av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje også at han har blitt såret før, og er redd for å binde seg pga av det?

Ja, det er godt mulig, men mange har blitt såret, men man kan ikke bære nag å ha frykt i seg for resten av livet, pga det.

Alle har opplevd lignende, man er ikke den eneste selvom sorgen er tung å bære.

Det blir passe umodent og nekte seg selv et forhold basrt på frykt for å binde seg, i tilfelle man blir såret igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men det er bare tull å påstå at alle som sier de er "redd for å binde seg", sier det for å holde noen på benken eller fordi man er umoden.

Jeg vil si det er umodent å bare anta slikt om andre mennesker.

Det er stor forskjell på å ha blitt såret før, som alle har, og å ha dypere problemer hva gjelder tillit. Sliter selv med sår etter en vanskelig barndom, og har derfor store problemer med å binde meg til ting. Enten det er kjærester, leiligheter (kontrakter), jobber, venner osv. Er jeg umoden pga. dette?

Måten å takle en person med angst for å binde seg på, er å si at det blir alt eller ingenting. Da tvinges personen til å virkelig gå i seg selv og kunne avgjøre om vedkommende virkelig ønsker et forhold med deg. Jeg er ihvertfall sånn at når jeg først tør å møte redselen min og binde meg til noen er jeg 100% sikker på at det er rett. Egentlig bør man ikke la seg bli holdt på benken av noen, uansett. Men det å tro at det å si man er redd for å binde seg kun er en unnskyldning, er direkte frekt mot de som sliter med dette.

Endret av Rumohra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier meg enig med Rumorha; det kan være mange grunner til at folk har problemer med å binde seg, eller problemer med å gå inn i seriøse forhold, har problemer med relasjoner. Det trenger overhode ikke ha noe med at vedkommende ønsker i pose og sekk eller ønsker å holde deg på gress til noe bedre dukker opp.

Det finnes mange som sliter med relasjoner, noen pga brudd som de ikke har taklet bra, noen pga problemer fra oppveksten, og tusen andre grunner.

Dersom du ser han er glad i deg, gi ham tid!!

Jeg ville ikke presset, men gitt sjansen til å se hvordan han føler rundt dette, ihvertfall en stund.

dersom noen hadde presset meg når jeg følte meg usikker, hadde jeg stukket, uansett om jeg potensiellt kunne elsket fyren. Jeg fikser ikke press når det kommer til forhold, og må få lov itl å bruke den tiden jeg selv trenger, ellers går det aldri.

Vi er forskjellige, prat med ham om det, hør hva han tenker og vil. også jbb derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier meg enig med Rumorha; det kan være mange grunner til at folk har problemer med å binde seg, eller problemer med å gå inn i seriøse forhold, har problemer med relasjoner. Det trenger overhode ikke ha noe med at vedkommende ønsker i pose og sekk eller ønsker å holde deg på gress til noe bedre dukker opp.

Det finnes mange som sliter med relasjoner, noen pga brudd som de ikke har taklet bra, noen pga problemer fra oppveksten, og tusen andre grunner.

Dersom du ser han er glad i deg, gi ham tid!!

Jeg ville ikke presset, men gitt sjansen til å se hvordan han føler rundt dette, ihvertfall en stund.

dersom noen hadde presset meg når jeg følte meg usikker, hadde jeg stukket, uansett om jeg potensiellt kunne elsket fyren. Jeg fikser ikke press når det kommer til forhold, og må få lov itl å bruke den tiden jeg selv trenger, ellers går det aldri.

Vi er forskjellige, prat med ham om det, hør hva han tenker og vil. også jbb derifra.

Og hvor lang tid trenger du til å finne ut sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenkt meg om, og er egentlig enig med deg aline. Press er nok ikke den beste løsningen for alle. Jeg har merket at jeg både har reagert bra og dårlig på press, noen ganger har det ført til smarte valg og andre ganger ikke. Som oftest er det en prosess man skal gjennom med seg selv, og selv om det tar tid betyr det ikke at man er mindre interessert i den det gjelder.

Er selvsagt utrolig vanskelig å være forelsket og sitte på pinebenken og vente på en som sliter med å binde seg. Kanskje han kan bli klar for å binde seg nå, eller kanskje ikke før om mange år. Det er vanskelig å si, men håper virkelig det ordner seg for dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenkt meg om, og er egentlig enig med deg aline. Press er nok ikke den beste løsningen for alle. Jeg har merket at jeg både har reagert bra og dårlig på press, noen ganger har det ført til smarte valg og andre ganger ikke. Som oftest er det en prosess man skal gjennom med seg selv, og selv om det tar tid betyr det ikke at man er mindre interessert i den det gjelder.

Er selvsagt utrolig vanskelig å være forelsket og sitte på pinebenken og vente på en som sliter med å binde seg. Kanskje han kan bli klar for å binde seg nå, eller kanskje ikke før om mange år. Det er vanskelig å si, men håper virkelig det ordner seg for dere! :klemmer:

Ikke for å kuppe denne tråden, det handler jo om det samme egentlig så da håper jeg det er greit at jeg blander meg inn :-)`?

Jeg har vært borti en fyr som ikke er klar. Jeg presset han fordi jeg trodde at han bare holdt meg på gress. Nå har det gått litt tid hvor vi ikke har hatt noe særlig kontakt, ting har roet seg og jeg har fått tenkt...

Jeg tror at det kan være at han har rett. At han trenger tid og trengte tid, i den prosessen han var og er i.. og at det er som du sier, at han har masse følelser for meg.. Jeg tror han har de ennå, men etter alt som har skjedd, hvordan komme inn på han igjen og gi han den tiden han trenger.... og ikke minst hvordan greie å ikke presse på..... Noen ideer til meg?

jeg vet han har følelser ennå, det har han sagt... jeg vet han ønsker å finne ut av dette, hvordan vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor lang tid trenger du til å finne ut sånt?

Det har ihvertfall ikke jeg noe fasitsvar på. ;) Når det gjelder meg, så bruker jeg en stund, men hvor lenge en stund er kommer helt an på hva som er situasjonen.

min siste eks var jeg sammen med mellom ett halvt år til ett års tid, da måtte han ha mer. Jeg var ikke klar til å flytte og ta det steget enda, ergo klarte ikke han gi det mer tid. Så DET var altså ikke nok tid for meg. Med eksen min før det, brukte jeg ett år på å finne ut om det fungerte eller ikke..

Jeg vet det kan være kjempevanskelig for den andre, men presses jeg til å finne tryggheten i meg selv (for det er det det dreier seg om!!), før jeg egentlig er der, så er det stor sjans for at jeg stikker med halen mellom beina. Feigt ja!! Ikke særlig lurt, nei! Men sånn har det ihvertfall vært til nå.

det jeg har uthevet tror jeg er veldig viktig å huske på. En som har panikk for å binde seg, er redd når det blir for seriøst, det trenger ikke ha noe med at vedkommende er mindre interessert i partnere! For mange vil jeg faktisk tro det ikke har noe med partner å gjøre i det hele tatt, men at det er i en selv. Da kan man være kjempeglad i, og likevel altså ikke være helt der den andre vil en skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan få så panikk for å binde meg, at uansett hvor søt og snill fyren egentlig er klarer jeg ikke. Finner alle grunner mellom himmel og jord for hvorfor han ikke er riktig for meg, "god nok" for meg, ikke tiltrekkende osv. Utrolig destruktivt og trist, men rent selvforsvar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline det kan høres ut som du er den kvinneligeversjonen av han jeg var borti. Han ligger fremdeles ute i horisonten og vaker... Han sier han ikke er ferdig med meg, men at han ønsket seg tid og at han ikke lar seg presse. Og at han ikke taklet presset mitt, derfor trakk han seg tilbake og holdt igjen følelsene sine. Han ord dette...

Jeg ser nå at jeg burde hørt mer på det han sa enn hva de rundt meg sa.. Selv om jeg synes det var utrolig vanskeig å forstå da, og enda vanskeligere å leve med, så burde jeg ikke latt meg påvirke så mye av de rundt meg.. og ødela alt...

Samtidig vet jeg at han ikke er helt borte... så igjen... hva kan jeg gjøre for å få han tilbake til der han var... eller der vi var....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en mann sier han er redd for å binde seg, betyr det stort sett bare en ting: Han er en umoden fjott som vil ha i pose og sekk. Han ønsker å leve ungkarstilværelsen fullt ut, og ha uforpliktende sex når det passer ham. Å tro noe annet, er naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når en mann sier han er redd for å binde seg, betyr det stort sett bare en ting: Han er en umoden fjott som vil ha i pose og sekk. Han ønsker å leve ungkarstilværelsen fullt ut, og ha uforpliktende sex når det passer ham. Å tro noe annet, er naivt.

Du er jo helt på jordet der. Ingen er like.

Hvis jeg som mann sier at jeg ikke vil binde meg så betyr det at jeg vil holde meg trofast, men jeg vil ikke etablere meg med felles bolig og eiendommer som låser meg fast i noe økonomisk fellesskap, og jeg vil ikke ha unger. Jeg vil med andre ord leve et fritt og selvstendig liv, uten at forholdet til kjæresten skal styre eller påvirke livssituasjonen min for mye.

Hvis jeg sier til en potensiell dame at jeg vil ha mulighetene åpne mener jeg praktiske ting som ikke hindrer meg i å fortsette livet uten henne, men jeg er ikke en person som holder på med flere damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livredd for å binde seg,hva menes egentlig med det?

At han ikke vil ha forhold?

Eller at han er mer redd for så seriøse ting som å flytte sammen å sånt?

For han jeg er forelsket i klarte å si i fylla at han er livredd for å binde seg,å lurer derfor på hva han egentlig mente med det.

Merker bare at varselslampene mine begynner å lyse :S

Min oppfatning er at menn og kvinner egentlig vil det samme bare at de kaller det forskjellige ting.

Pulevenn for gutter = Sex og å spendere mye tid sammen.

Forhold for jenter = Sex og å spendere mye tid sammen.

Forhold for gutter = Flytte sammen, bli forlovet, tenke på å gifte seg.

Forlovelse for jenter = Flytte sammen, bli forlovet, tenke på det å gifte seg.

Forlovelse for gutter = Nå skal vi garantert gifte oss.

Bryllupsplanlegging for jenter = Nå skal vi garantert gifte oss.

Bryllupsplanlegging for gutter = Panikk

Alteret for jenter = Panikk

Alteret for gutter = Så ble det giftemål allikevel.

Ringen på for jenter = Så ble det giftemål allikevel.

Med andre ord, gutta tenker hele tiden litt lengre enn jentene. Legger litt mer i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo helt på jordet der. Ingen er like.

Hvis jeg som mann sier at jeg ikke vil binde meg så betyr det at jeg vil holde meg trofast, men jeg vil ikke etablere meg med felles bolig og eiendommer som låser meg fast i noe økonomisk fellesskap, og jeg vil ikke ha unger. Jeg vil med andre ord leve et fritt og selvstendig liv, uten at forholdet til kjæresten skal styre eller påvirke livssituasjonen min for mye.

Hvis jeg sier til en potensiell dame at jeg vil ha mulighetene åpne mener jeg praktiske ting som ikke hindrer meg i å fortsette livet uten henne, men jeg er ikke en person som holder på med flere damer.

Ja, han er helt på jordet. Alle er ikke like kyniske i denne verden. Denne fyren jeg prater om er ikke en fyr som puler rundt. Det er ikke han i det heletatt og jeg er faktisk ikke naiv når jeg sier det.

Men det er ingen som kan svare meg på hvordan jeg kan få han tilbake der han var... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ingen som kan svare meg på hvordan jeg kan få han tilbake der han var... :-)

Dette er vanskelig.. Det jeg tror er måten å gjøre det på, er å snakke med han. Fortelle det som du er og at du gjerne vil prøve på nytt. Prøv å slapp av og vær åpen og trygg. Kan dessverre ikke komme på noen mirakelløsning, kanskje noen andre har innspill også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...