Merethe_81 Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Sitter å lurer på en uke i "Syden-land" til høsten. Har aldri vært der før, så jeg er ganske blank.. Trenger å dra til et sted hvor det er rolig (ikke party party) da hensikten med ferien er å roe ned og få litt varme :-) (Skal riktignok dra sammen med samboern da, så steder som er veldig pensjonistiske er uaktuelt) Vil gjerne ha et fint hotell med stort badebasseng (gjerne uten så innmari mye barnefamilier) og ved et bysentrum med noen koselige restauranter. Gjør ikke noe om det er noen aktiviteter der også (f eks treningssenter, sykkelutleie osv) men shopping er ikke et must. Så - har noen noen tips? :-)
Sweetpea25 Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 (endret) Jeg kan anbefale Tyrkia - Side Dersom du vil ha stort basseng, så kan jeg anbefale Pegasos World. For der er det 10 000 kvm med basseng Det er også blant annet fire tennisbaner, basketball, biljard, bordtennis, treningssenter, forskjellige former for vannsport, strandvolleyball og bowling! Man kan også ta SPA på hotellet til en billig penge. Herlig!! Hotellet ligger på stranden Endret 12. august 2010 av Sweetpea25
tette-nette Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 på Playa las Americas på Teneriffe har de voksen hotel hvor det ikke er tillat barn. Vi bodde på ett spa voksen hotel, med stort basseng, treningsstudio og treningstimer fra sats. Tok 5 min å gå ned til stranden og "sentrum" Anbefaler det!!
Merethe_81 Skrevet 12. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2010 Du har ikke tilfeldigvis en link til det hotellet ? :-) på Playa las Americas på Teneriffe har de voksen hotel hvor det ikke er tillat barn. Vi bodde på ett spa voksen hotel, med stort basseng, treningsstudio og treningstimer fra sats. Tok 5 min å gå ned til stranden og "sentrum" Anbefaler det!!
Daniel84 Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 på Playa las Americas på Teneriffe har de voksen hotel hvor det ikke er tillat barn. Vi bodde på ett spa voksen hotel, med stort basseng, treningsstudio og treningstimer fra sats. Tok 5 min å gå ned til stranden og "sentrum" Anbefaler det!! Det hørtes herrrrrrrrrrrlig ut!
tette-nette Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 gå inn på ving.no og søk på Sunprime Coral Suites & Spa, Playa de las Américas
Snop Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 De fleste charterselskaper har voksenhoteller, bare kikk på hjemmesidene deres apollo, ving eller star tour (husker ikke hvem) har til og med 500kr i nettrabatt om man bestiller et slikt hotell. Samtidig er det nok ikke overflod av barnefamilier så lenge dere ikke reiser akkurat når skolene har høstferie, uansett hvor dere er. Hellas er jo flott, men været er nok ikke det mest stabile på høsten. Egypt har veldig stabilt vær og noen eksepsjonelle hoteller til eksepsjonelle priser.
Merethe_81 Skrevet 12. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2010 Takk for tips :-) Vet ikke hvorfor, men Egypt frister av en eller annen merkelig grunn ikke..Heller litt mot Hellas, Italia eller Spania. Men, vet ikke hvordan været er der i slutten av september. Vanskelig det her :-)
Daniel84 Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 Takk for tips :-) Vet ikke hvorfor, men Egypt frister av en eller annen merkelig grunn ikke..Heller litt mot Hellas, Italia eller Spania. Men, vet ikke hvordan været er der i slutten av september. Vanskelig det her :-) Vil ikek anbefale Hellas i slutten av september, da det er i slutten av sesongen.. Ang spania, så kommer det jo an på hvor du vil dra, anbefaler ikke Mallorca feks, men canariøynene er ingen problem
Snop Skrevet 12. august 2010 #10 Skrevet 12. august 2010 Takk for tips :-) Vet ikke hvorfor, men Egypt frister av en eller annen merkelig grunn ikke..Heller litt mot Hellas, Italia eller Spania. Men, vet ikke hvordan været er der i slutten av september. Vanskelig det her :-) Jeg var i Hellas i september i fjor og hadde det helt knall. Bikini-varmt, men ikke hetebølge-varmt. Som noen andre her nevnte er det i slutten av sesongen så det er ikke så mye liv. Kjæresten min er mer partygutt i syden så han kjeda seg en del, mens jeg foretrekker å ta livet med ro på ferie så for meg var det helt perfekt. Det var min aller første gang på charterferie og det var nettopp det at det var så daft som gjorde at jeg elsket det
Merethe_81 Skrevet 13. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 13. august 2010 Sjekker ut litt Hellas allikevel da, været får man ikke bestilt på forhånd uansett :-) Snop: hvor i Hellas var du? Jeg var i Hellas i september i fjor og hadde det helt knall. Bikini-varmt, men ikke hetebølge-varmt. Som noen andre her nevnte er det i slutten av sesongen så det er ikke så mye liv. Kjæresten min er mer partygutt i syden så han kjeda seg en del, mens jeg foretrekker å ta livet med ro på ferie så for meg var det helt perfekt. Det var min aller første gang på charterferie og det var nettopp det at det var så daft som gjorde at jeg elsket det
Snop Skrevet 13. august 2010 #12 Skrevet 13. august 2010 Sjekker ut litt Hellas allikevel da, været får man ikke bestilt på forhånd uansett :-) Snop: hvor i Hellas var du? Platanias på Kreta Det er veeeldig preget av skandinavere, men strendene er fantastiske, og det er bare en liten busstur til den store byen Chania. Hadde ikke gjort meg noe å reist tilbake dit Har hørt flere si at Kreta er bedre enn Rhodos, men det er gjerne en smakssak. Men Rhodos har stort sett steinstrender mens Kreta har sandstrender, så for min del er det i hvert fall ikke tvil Men det er jo rikelig med andre greske øyer, så bare se hva reiseselskapene har å tilby
Naxos70 Skrevet 13. august 2010 #13 Skrevet 13. august 2010 Ta med deg kjæresten din til Parga du, mye finere enn Platanias. Mye roligere og mye mer trivelig!
Meadow Skrevet 13. august 2010 #14 Skrevet 13. august 2010 Jeg har vært på Kreta i begynnelsen av september, og det var veldig fint Ble faktisk anbefalt akkurat den tiden å reise dit av noen som bor der, da er det ganske rolig og veldig varmt. Var i Rethymnon, som etter min mening er mye finere enn Platanias/Agia Marina området. Mange små rimelige og helt ok hoteller langs strandpromenaden, av disse så det ikke ut som så mange av dem hadde bassenger, men det spiller ingen rolle når det er fem meter til stranda 1
Merethe_81 Skrevet 13. august 2010 Forfatter #15 Skrevet 13. august 2010 Takk for alle innspill :-) Har fått tilbud på dette hotellet www.panorama-hotel.gr Ligger ca 5 km fra Chania. Så skal gruble litt på det, mens jeg kikker på noen andre plasser også.. :-)
Gjest Anjelika Skrevet 13. august 2010 #16 Skrevet 13. august 2010 Kreta er dritkjedelig og Tyrkia er helt jævlig. Om du skal til Sydenland så ville jeg valgt Spania eller Italia. Kanariøyene er kanskje mest værsikkert, der har jeg hatt 20 grader i desember. Nå er ikke akkurat Gran Canaria og Tenerife de mest spennende stedene i verden de heller, men er det Sydenland du vil til så får du det der. Og så er det ofte kanonbillige restplasser der i september.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå