Gå til innhold

Gode vinterluer til små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2 år som trenger ny vinterlue. Tidligere har jeg ikke funnet hjelmluer (for eks. tykke fra Reima med windstopper) i større størrelser, kanskje noen vet av nettbutikker som har dette, hvis de finnes?

Jeg er litt usikker på str., men han har en vanlig lue fra Hufa i str. 53/55 og den synes jeg dekker dårlig i nakken... :sjenert:

Og så tar jeg gjerne i mot anbefaling på en skikkelig god ull-lue for de kaldeste dagene.

Bruker dere luer med eller uten knyting, og synes dere vanlig lue eller hjelmlue funker best?

Blir jo litt andre krav til tøyet nå som han er mye mer aktiv ute, i tillegg til å sove ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett på luene fra Kivat? De har flere supre modeller både som balaklava og med knyting, og har veldig god kvalitet. :)

Skrevet

Nettbutikk?

De har ikke Kivat luer her i området i hvert fall.

Skrevet

Jeg har kjøpt dem på Barnas Hus (rettere sagt: Jeg har kjøpt en, svigermor har kjøpt to), men ellers vet jeg ikke om noen nettbutikker som har. Har du forsøkt å google?

Skrevet

Forsøkte å google, har kanskje funnet en nettbutikk.

Mulig vi skal til et sted med Barnas Hus snart, er jo fint å prøve/se før man kjøper :)

Tar gjerne i mot flere tips :)

Skrevet

Jeg har kjøpt reima "hjelm-luer" til alle her, også største som var 5 sist vinter hadde dette (tro om det var str 58)

Denne trenger ikke være tykk, den er god og varm alikevell

Skrevet (endret)

Jeg testet en del vinterluer til poden i fjor vinter, som var så kald. Den vi likte best var en Reflex balaclava med Windstopper stoff og fleecefor.

Jeg har også vært veldig fornøyd med Balaclava fra Kivat med Windstopper på ørene, men i fjor ble 2-4 år for snau, enda han bare var 3 år. Neste str ble for stor, men i vinter tenker jeg vi går for en sånn en igjen.

Hjelmluen fra Reima er jeg ikke særlig glad i. Den dekker ikke ørene godt nok på mitt barn som har lett for å få ørebetennelse. Ser at den passer godt på andre unger, så det er sikkert hodefasongen det går på.

I vinter hadde vi også en skikkelig pelslue med windstopper utenpå og pelsfor inni for de virkelig kalde dagene. Vi hadde jo en del av dem her på østlandet med -15 til -20 grader. Vi var alikevel en liten tur ute på kalde dager for å få frisk luft og da var pelslua super. Han måtte ha ullbalaclava under for å dekke ørene helt.

For meg er Balaclava det beste valget. Det holder også nakken varm.

Endret av Caramba
Skrevet

Kivat luer er kjempegode.

Selges bla her:

http://litenoglekker.no/index.php?main_page=index&cPath=31_32

Takk :) Var den nettbutikken jeg fant også :)

----

Vi er veldig fornøyd med Reima hjelmlue, så jeg får lete etter dem i større størrelse, nå som jeg vet at det finnes.

Vi bor på et sted hvor Barnas Hus/Reflex/Polarn og Pyret ikke er å oppdrive...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...