Gå til innhold

antibiotika mixtur

Anbefalte innlegg

Gjest rådløs
Skrevet

Jeg har en 6-åring son nekter å ta denne medisinen. Han er rasende, og antibiotikaen havner på kjøkkengulvet der den ingen nytte gjør. Jeg ba tynt om tabletter, men han er dessverre to kg for lett til å få de. Er det noen som har et kjempertiks i ermet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte å sprøyte medisinen bak i munnen. (På siden, i overgangen mellom munnhule og svelg), da måtte de svelge. Selv satt de med saftglasset klar til å ta en svelg med en gang medisinen var svelget.

I begynnelsen måtte de bli holdt fast på et fang, men etterhvert gikk det veldig bra.

Andre blander inn medisinen i syltetøy, yoghurt, iskrem, cottage cheese, eller lignende, det kan jo også være effektivt, men jeg har ikke prøvd det selv.

Skrevet

Litt snedig at du ikke kunne få tabletter, for det har jeg fått til mine siden de var 2 år...

Kommer kanskje litt ann på hvilken type det er da.

Men jeg ville undersøkt på nytt om det ikke er mulig med tabletter i stedet, siden flytende er så vanskelig.

Hvilken type har du fått? Weifapenin? (som er den jeg vet smaker verst)

Skrevet

Litt snedig at du ikke kunne få tabletter, for det har jeg fått til mine siden de var 2 år...

Kommer kanskje litt ann på hvilken type det er da.

Men jeg ville undersøkt på nytt om det ikke er mulig med tabletter i stedet, siden flytende er så vanskelig.

Hvilken type har du fått? Weifapenin? (som er den jeg vet smaker verst)

Ja, jeg synes det var veldig rart. Han er tross alt 2.klassing, og det er ikke bare bare å hverken holde han fast eller lure det i han. Brukte 1 time med han i morges, men da fikk han det i alle fall i seg. Hehe, bare å glede seg til i kveld. Kanskje ta en telefon til legen å si pliiiiiis :gjeiper:

Skrevet

hva med å prøve med litt saft og medisin? Om det ikke virker, ville jeg som krisetiltak (om barnet virkelig må ha antibiotika) prøvd med cola.Om det ikke funker så får du prøve tabletter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...