Gå til innhold

Ang. bytting på IKEA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står at det er full returrett på ubrukte varer, og at varen må ligge i orginalembalassjen.

Lurer litt på hva de mener med ubrukte varer? Alså, jeg kjøpte en stol derfra, og når jeg monterte den så jeg at den ble helt feil hjemme hos oss. Så jeg ønsker å retunere den. Men lurer på om det går an siden jeg tross alt har montert den og tatt den ut av embalassjen?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har alltid tolka dette som at bytteretten ikkje gjelder etter at du har opna emballasjen.

Det er vel slik at Ikea skal kunne legge varen tilbake på lageret, og så kunne selge den til nokon andre til same pris.

Skrevet

Jeg fikk en kompis av sambo til å kjøpe med en kommode fra IKEA, men jeg leste ikke målene før jeg fikk han til å kjøpe den og det hadde blitt med feil farge da sambo hadde gitt han varenummeret til den bøkefargede og ikke den hvite kommoden. Vi åpnet den, men monterte ikke noe som helst, fikk byttet den uten problem og fikk pengene tilbake :)

Gjest Pucifer
Skrevet

JEg ringte IKEA en gang ang en lignende sak. Bor såpass lang unna at jeg orket ikke kjøre tilbake med stolen, så de hentet den når de hadde leveringer i området.

Veldig enkelt og smertefritt :)

Skrevet

Min erfaring med Ikea er at de har tatt imot ALT, så det er bare å spørre pent :). Vi har til og med returnert et ferdigmontert kjøkkenskap (med påskrudde ben og det hele) som vi hadde stående et halvår fordi vi ikke visste hva vi skulle gjøre med det (det passet ikke på kjøkkenet likevel), og jammen fikk vi ikke alle pengene tilbake.

Gjest Pucifer
Skrevet

Hehe, kom på nå at når jeg flyttet så var vi innom IKEA og kjøpte tallerkner og slikt. Etter at vi hadde betalt og skulle til å gå så mistet vi tallerknene i gulvet. Samboeren min bare snudde seg og lurte på om vi kunne få ett nytt sett. Uten å løfte på øyebrynet engang, så fikk vi et helt nytt sett med tallerkner.

Så vi er iallefall fornøyd med servicen der :fnise:

Skrevet

Har levert inn en kjøkkenskuff som var til overs bare, ikke prøvd å bytte noe. Vi hadde rukket å åpnet plastikken, for å montere skuffen - før vi oppdaget at det var en for mye.. Tror hun som stod i returen var i overkant kvass og prinsippfast, for vi fikk iallefall ikke igjen noe penger når det var hull i plastikken :fy_fy: fikk tilgodelapp på det skuffen kostet istedet for cash. Men jeg kjenner en hel haug med folk som har byttet og levert og styra på, uten det snev av problemer på IKEA - så de er nok normalt sett veldig imøtekommende og grei :)

Skrevet

Kjøpte engang to "PC stativer", vanskelig å forklare.. Tok dem i bruk og etter ca 1 år røk plutselig det ene, ble heldigvis ingen skade da PCen ikke var på akkurat da, men den falt jo rimelig hardt i gulvet.... Så vi leverte tilbake begge to (også den uskadde) for vi turte ikke bruke dem mer. Fikk byttelapp for begge uten noen som helst diskusjon (nå var vi fornøyd med byttelapp uansett, vi skulle tross alt handle der etterpå).

Skrevet

Tidligere var vi mye snillere med bytteordningen men det er selvfølgelig for mange som har utnyttet det så vi har strammet inn, så lenge varen er åpnet får man ikke igjen kontanter men kun tilgodelapp, men det er fortsatt ikke noe problem å levere inn ferdigmonterte produkter så lenge man har med embalasjen.

Skrevet

Tusen takk for alle svar, og så greit at til og med en ikea-ansatt har svart!

Tilgodelapp blir jeg strålende fornøyd med for jeg har mange ting jeg fremdeles skal kjøpe fra varehuset. Skal ta med stolen og embalassjen på mandag. Men bør jeg demontere stolen eller tar jeg den bare med som den er??

TS

Skrevet

Bare ta den med som den er :)

Ikea-ansatt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...