Gå til innhold

Jackie (10) sjokkerte USA med sin utrolige stemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne artikkelen og videoen med Jackie på 10 år som synger opera. Utrolig vakkert!

Det som står i artikkelen derimot:

"Evancho blir, ifølge avisen The Telegraph, allerede sammenlignet med Susan Boyle, 48-åringen som sjokkerte alle med sin vakre stemme i «Britains got talent"

Seriøst? Susan Boyle? Dama som ikke kan synge? For en fornærmelse av en utrolig talentfull 10-åring. Susan har vel aldri sjokkert noen med sin vakre stemme, sjokkert med mye annet, ja.. Lar det bli ved det.

Uansett, fantastisk flink jente! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Invicta
Skrevet

Jeg synes ikke denne jenta var så veldig fantastisk, jeg. Joda, fin stemme, veldig pent, og de høye partiene er bra til å komme fra en ti år gammel jente. Men det er nok en del år til hun kan kalle seg operasanger. Det var mye rusk der.

Skrevet

Enig med Invicta, synes for eksempel hun er ikke like bra som Charlotte Church var, når hun var bare en unge.

Og synes heller ikke det var nødvendig å legge ut om Susan Boyle her. Hun er tross alt en voksen dame som synger med innlevelse, og ikke bare en kanskje talentfull unge men som blir utnyttet av foreldrene for pengene sine skyld...

Skrevet

Selvfølgelig er det lenge til hun kan kalle seg operasanger! Hun er ti år! Det krever mange års utdannelse å bli operasanger. At det er noe rusk i stemmen til ei jente på ti er vel ikke noe rart. Det spesielle er vel at hun har en svært voksen klang i stemmen sin til barn å være. Og at hun er et talent er da utvilsomt.

Skrevet

Selvfølgelig er det lenge til hun kan kalle seg operasanger! Hun er ti år! Det krever mange års utdannelse å bli operasanger. At det er noe rusk i stemmen til ei jente på ti er vel ikke noe rart. Det spesielle er vel at hun har en svært voksen klang i stemmen sin til barn å være. Og at hun er et talent er da utvilsomt.

Ja, det spesielle er at hun har en svært voksen klang i stemmen, noe som ikke hører hjemme hos et lite barn. Synes det gjør henne til en litt skremmende og "upassende" opplevelse. En pike på 10 skal da ikke høres ut som en voksen??? Synes ikke det var noe pent å høre på. :(

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om hun har lært å legge klangen langt bak for å høres eldre ut... Jeg er i utgangspunktet veldig kritisk til såkalte naturtalent innenfor opera og klassisk sang, i hvert fall i så ung alder. Det er ikke noe man kan øve fram! Klart, Jackie Evancho har et godt grunnlag, men stemmen hennes er ikke moden og ferdig utviklet før i slutten av tyveårene.

Min mor kalte slike barn 'broilerunger' - jeg er tilbøyelig til å være enig. For all del, la jenta synge hvis hun vil, men det viktigste nå er faktisk at hun får tid til å være unge.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om hun har lært å legge klangen langt bak for å høres eldre ut... Jeg er i utgangspunktet veldig kritisk til såkalte naturtalent innenfor opera og klassisk sang, i hvert fall i så ung alder. Det er ikke noe man kan øve fram! Klart, Jackie Evancho har et godt grunnlag, men stemmen hennes er ikke moden og ferdig utviklet før i slutten av tyveårene.

Min mor kalte slike barn 'broilerunger' - jeg er tilbøyelig til å være enig. For all del, la jenta synge hvis hun vil, men det viktigste nå er faktisk at hun får tid til å være unge.

Ifølge musikk-kritikeren som uttalte seg lenger ned i artikkelen i linken, så stemmer det at hun gjør til stemmen sin slik at det høres ut som om hun er eldre. Jeg syntes også at det var noe som ikke helt stemte med sangstemmen hennes, det var liksom noe unaturlig og anstrengt ved den.

Skrevet

Det er det jeg også har hørt. En sangpedagog på radioen som sa at hun har blitt lært til å ha en mer voksen klang i stemmen for å høres bedre ut enn hva hun faktisk er. Dette er usunt, da en slik teknikk i så ung alder faktisk kan ødelegge stemmen over tid.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Det er det jeg også har hørt. En sangpedagog på radioen som sa at hun har blitt lært til å ha en mer voksen klang i stemmen for å høres bedre ut enn hva hun faktisk er. Dette er usunt, da en slik teknikk i så ung alder faktisk kan ødelegge stemmen over tid.

Det verste er at hun sikkert kunne ha fått den flotte sopranstemmen om hun hadde fått synget naturlig, istedetfor å lære seg en sangteknikk som ikke er bra for stemmen :(

Gjest BabyBlue
Skrevet

Imponerende for en som er såpass ung, men utenom det syntes jeg ikke det var noe spesielt. Hun hørtes anstrengt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...