AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Jeg bor i et rekkehus med flere boenheter, og jeg bor i den ene enden. I den andre enden bor det en familie som tydligvis holder på å grave/borre og nå; sprenge ut i enden av hagen sin. I ettermiddag sitter vi ute på terrassen å spiser middag, og da går det av en salve... Et firma holder på å sprenge ut, men jeg har hverken fått varsel om hva som skjer, og ikke hørt hverken sirene eller at noen har ropt. Når man bor i et rekkehus, er det da ikke vanlig å varsle naboene, og i alle fall når man skal sprenge?????
Rødtoppen86 Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Trodde det var vanlig med sånn alarmlignende lyd tre ganger eller noe sånt før sprenging? Er jo ikke dumt å advare folk mot at det skal skje en sprengning.
Timian Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Dere burde i alle fall blitt informert, sånn for å holde naboene fornøyde! Det er i alle fall en vanlig og hyggelig greie å gjøre. Når det gjelder nabovarsler mener jeg at kommunen krever en tilbakemelding fra de naboene tomta grenser til og ikke nødvendigvis noen flere. Nå vet jo ikke jeg om disse her har søkt om å gjøre endringer, da.... Og det vet jo tydligvis ikke du heller!
Oliven Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Da vi skulle drenere rundt huset sendte vi gravemelding til kommunen og fikk oversikt over kabler og alt det der formelle. Spurte også da hvordan det var med nabovarsel for jeg regnet med det ble mye bråk et par helger og mye trafikk med graver, traktor osv. Fikk til svar at det ikke var nødvendig eller pålagt å sende nabovarsel, ikke til de vi grenset mot engang. Vi valgte alikevel å lage nabovarsel og dele ut til alle rundt her i god tid før graving og det ble godt mottatt. Men skal de grave i hagen må de sende gravemelding (som skal være godkjent før gravinga begynner) så du kan sjekke med kommunen på mandag evnt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå