AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Hva gir man i gave når brudeparet ikke ønsker seg noe, har spurt de, men de sier at de har alt. De har hus sammen og har bodd ilag i flere år, så at de har det som de trenger er vel riktig. Selv om det allerede er brukt penger på brudeparet (les:brudgommen) siden sambo er forlover og vi trenger en overnatting på hotell i sammenheng med bryllupet mener jeg at vi må finne en gave.. men hva kjøpe til noen som ikke ønsker seg noe? Har tenkt på champange glass og en flaske muserende vin, men er ikke muserende som står høyest hos brudgommen når det gjelder drikke iallefall. Tar imot forslag med åpne armer
fruBeist Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 En donasjon til et veldedig formål brudeparet støtter. Jeg f.eks har et fadderbarn gjennom SOS Barnebyer, og hadde satt pris på et bidrag der om jeg ved en anledning skulle fått en gave men ikke trengte noe. Forhør deg litt med brudeparet, om de støtter noe slikt
Gjest Nebula Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Opplevelse? Gavekort på kino, teater, spa ol.
Carline Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 hva med årgangs vin/portvin/whiskey/cognac hvis de ikke er avholds da
Barcelone Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Opplevelse? Gavekort på kino, teater, spa ol. Dette hadde jeg nok gitt. En opplevelse de kan dele resten av livet =O)
Jade Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Gavekort hos fotografen de skal bruke! Mange som ikke har råd til særlig med forstørrelser etterpå. Eller kjøpe CD med høyoppløselige bilder.
DrTorres Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Gavekort på en opplevelse hadde vi blitt veldig glad for. Er de glade i musikk? Kanskje konsertbilletter? Eller gavekort på favorittrestaurant? Mulighetene er uendelige, hvis man er litt kreativ
lulle Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Støtter forslaget om gavekort på resturant, konsert, teater eller annen opplevelse.
LilleBille Skrevet 15. august 2010 #11 Skrevet 15. august 2010 Opplevelser er vel alltid hyggelig å få, og det finnes jo mange qlternative gaver. Som feks en villsau eller faddergeit - da bidrar dyret til å holde kulturlandskapet åpent - og de får økologisk kjøtt en gang i fremtiden når dyret slaktes. Eller en etisk gave fra Strømmestiftelsen Eller mikrokredittlån gitt gjennom Kiva ... bare for å nevne noen.
Meadow Skrevet 15. august 2010 #12 Skrevet 15. august 2010 Villsau var en morsom gave, litt dyrt. Artig at det står hvor mange de "har på lager" Jeg synes konsertbilletter eller gavekort på spa etc var en veldig god idé, det hadde jeg blitt veldig glad for
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #13 Skrevet 15. august 2010 De fleste gjester styrer i slike tilfeller direkte til Eva Solo/Rosendahl-hyllene på nærmeste glassmagasin.
Karmosin Skrevet 16. august 2010 #14 Skrevet 16. august 2010 De fleste gjester styrer i slike tilfeller direkte til Eva Solo/Rosendahl-hyllene på nærmeste glassmagasin. Dessverre... Dette er den store NEI NEI NEI-greia. Villsau eller opplevelser hadde jeg blitt veldig glad for, i stedet for alt Eva Solo- og Alessi-stæsjet jeg måtte bytte.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Eller mikrokredittlån gitt gjennom Kiva ... bare for å nevne noen. Enig! Der får man til og med litt mer glede av gaven selv enn av en engangssum til en annen organisasjon, på Kiva kan man selv velge hvem man låner bort til, følge med etterhvert som pengene blir betalt tilbake - og låne de ut til et nytt foretak. Vi ønsket oss gavekort der, øverst på ønskelista til og med, men fikk ingen Så da satte vi heller inn en del av pengegavene vi fikk. Ellers synes jeg opplevelser er en god idé. Jeg oppdaga akkurat at billettservice.no selger gavekort, det ville i hvert fall vært perfekt for oss, vi har til sammen kjøpt åtte konsert og teater-billetter der bare den siste måneden.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 Vi kjøpte et frukttre (eple, men pære eller plomme fungerer sikkert også) til noen venner...
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #17 Skrevet 18. august 2010 Hvis dere kjøper gavekort, så ikke bind det opp til en spesiell butikk. Var nylig i et bryllup der brudeparet fikk tusenvis av kroner i gavekort på et glassmagasin - i tillegg til serviset de ønsket seg derfra.... de lurte litt på hvordan de skal klare å bruke opp alt.
Karmosin Skrevet 19. august 2010 #18 Skrevet 19. august 2010 Vi kjøpte et frukttre (eple, men pære eller plomme fungerer sikkert også) til noen venner... Kudos! Jeg vil ha sånne venner som deg.
Wonders Skrevet 20. august 2010 #19 Skrevet 20. august 2010 dobbeltime spa på nærmeste sted for de begge
Optimist6 Skrevet 20. august 2010 #20 Skrevet 20. august 2010 Hva gir man i gave når brudeparet ikke ønsker seg noe, har spurt de, men de sier at de har alt. De har hus sammen og har bodd ilag i flere år, så at de har det som de trenger er vel riktig. Selv om det allerede er brukt penger på brudeparet (les:brudgommen) siden sambo er forlover og vi trenger en overnatting på hotell i sammenheng med bryllupet mener jeg at vi må finne en gave.. men hva kjøpe til noen som ikke ønsker seg noe? Har tenkt på champange glass og en flaske muserende vin, men er ikke muserende som står høyest hos brudgommen når det gjelder drikke iallefall. Tar imot forslag med åpne armer Penger, 500 kr hvis du ikke kjenner dem godt 1000 kr hvis dem er nære...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå