mousepad Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Ja , måtte jo bare lage en sånn tråd etter å ha lest den sykepleier tråden . Har mange leger et overoppblåst ego som ikke stemmer overens med virkeligheten ?
Katana Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Det er vel med leger som med alle andre - noen har et oppblåst ego, andre en mer nøktern innstilling. De legene som det stort sett blir satt fokus på i sammenhenger som dette, er de som har utmerket seg på en negativ måte. De som samvittighetsfullt utfører jobben sin og hjelper et stort antall mennesker hvert år, er sjelden i søkelyset.
Larsern Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1516656.ece Mens pasientene ventet i kø, var legen på Koengen. - Det er alltid kø på legevakten uansett, sier legen. .... Legen innser at fraværet kan få et etterspill. - Jeg har andre jobber, og er ikke redd for å miste denne, sier legen, som tjener rundt én million kroner i året. Ikke så mye med saken å gjøre, men leste det likevel i forbifarta. Selvsagt ikke representativt for legestanden.
hemmelinemmeli Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Er sykepleier, jobber på sykehus. De aller flest leger, det være seg ass. leger, overleger eller kirurger er greie, dyktige mennesker. Har ikke merket mye ovenfra og ned holdning. Det jeg HAR merket meg, er at blandt de leger som hever seg over andre, er flertallet enten av den gamle skolen, eller de er nyutdannet. De nyutdannede blir fort dratt ned på jorda, heldigvis! Klyser finnes i alle yrker. Spyl dem ned.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 kjenner ikke så mange av dem, men av de som jobber som eller studerer for å bli det har jeg aldri møtt noen med oppblåste egoer. Jeg respekterer leger fordi de fremstår som ganske dedikerte personer.
Gjest Applecore Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Jeg tror det er like mange forskjeller blant leger som hos alle andre mennesker. Jeg har møtt både drittsekker og fantastiske mennesker blant leger, og det er vel i grunnen bare rimelig.
Heisannmannen Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Leger er som andre mennesker? Jeezez, hva slags generaliseringer er det da? Leger ER guder.
Transmogrifier Skrevet 13. august 2010 #9 Skrevet 13. august 2010 @TS: Ja. http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1516656.ece Mens pasientene ventet i kø, var legen på Koengen. - Det er alltid kø på legevakten uansett, sier legen. .... Legen innser at fraværet kan få et etterspill. - Jeg har andre jobber, og er ikke redd for å miste denne, sier legen, som tjener rundt én million kroner i året. Han var kul. Støtter ham.
Meridian Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Det er det første de får vite - første dagen på medisin-studiet
Sugerøret Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Noen tror tydligvis at de er guder og forventer å bli behandlet som Deres høyelige Gud- LEGEN Men jeg har vært bort i leger som er helt fantastike mennesker.Uten en antydning til blærete holdning hvor du føler at du er et rasshull fordi du har nedverdiget Guden ved å prate med denne. Leger som faktisk liker mennesker og tar seg tid. Bare synd det er så få av dem.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #12 Skrevet 22. august 2010 Har selv erfart og sett så mange legetabber at de burde ikke se på seg selv som guder. Leger opererer i øyne, hjerte og andre sensitive steder og tabber seg ut hver gang: de eier heller ikke estetisk sans. De bruker ikke de nyeste metodene der man slipper arr!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #13 Skrevet 22. august 2010 Noen av de er overlegen i hvertfall :gjeiper:
mysan Skrevet 23. august 2010 #14 Skrevet 23. august 2010 (endret) Det er kanskje for mange av dem som velger den utdannelsen pga status og penger fremfor et genuint ønske om å hjelpe mennesker. Leger kan vel gjerne være like utdaterte som bøkene de leste under utdannelsen hvis de ikke er opptatt av å holde seg oppdatert, men nåde deg om du våger å stille spørsmål ved deres kompetanse. Det er selvfølgelig forskjell på dem, som på alle andre. Endret 23. august 2010 av mysan
Gjest Gorgonzola Skrevet 23. august 2010 #15 Skrevet 23. august 2010 Sammenlignet med butikkansatta, drosjesjåfører, førskolelærere eller resepsjonister så opplever jeg leger som jordnære, empatiske og skikkelige mennesker............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå