Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har lyst å bytte bank hvor enkelt er det om man har enten billån eller forbrukslån.

Virker litt som det er kun boliglån som blir refinansiert?

Noen som har erfaringer med bankbytte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med enkelt? Forbrukslån er ikke positivt i allerfall. Hvis du skal bytte flere lån må du regne med endel gebyrer i forhold til pant og etablering.

Skrevet (endret)

Hvis man har lyst å bytte bank hvor enkelt er det om man har enten billån eller forbrukslån.

Virker litt som det er kun boliglån som blir refinansiert?

Noen som har erfaringer med bankbytte?

Man kan ha flere banker, dvs en til hvert produkt/tjeneste, så en får de beste betingelsene.

Eller ønsker du kun å refinansiere billån eller forbrukslån?

Endret av gbnj
Skrevet

Hva mener du med enkelt? Forbrukslån er ikke positivt i allerfall. Hvis du skal bytte flere lån må du regne med endel gebyrer i forhold til pant og etablering.

Man kan ha flere banker, dvs en til hvert produkt/tjeneste, så en får de beste betingelsene.

Eller ønsker du kun å refinansiere billån eller forbrukslån?

Spørsmålet er egentlig om det lar seg gjøre uten at det koster deg noe. Ser at mange sider på internett skriver om at alle bør sjekke om andre banker kan tilby tjenestene man trenger billigere.

Og at det er lett å bytte bank.

Jeg har inntrykk av at det ikke er fullt så enkelt.

Bruker man flere banker får man også gebyrer om man overfører penger mellom bankene og man får gjerne mer ugunstige renteavtaler.

Skrevet

Spørsmålet er egentlig om det lar seg gjøre uten at det koster deg noe. Ser at mange sider på internett skriver om at alle bør sjekke om andre banker kan tilby tjenestene man trenger billigere.

Bruker man flere banker får man også gebyrer om man overfører penger mellom bankene og man får gjerne mer ugunstige renteavtaler.

Det finnes banker som ikke tar gebyrer, og rentebetingelser kan du se på her.
Skrevet

Gebyrer for å overføre mellom banker?

Slike banker har jeg sagt adjø til for mange år siden. Vil ikke ta i dem.

Jeg har byttet flere ganger og har i dag forhold til 2.

Skandiabanken og dinbank.

Skandiabanken har jeg hatt siden den startet i Norge, for ca 10 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...