Jens Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Vår gutt på litt over 5 sovner aldri før 2100 uansett hva vi gjør. Kan sies at han også sover til 0800-0815 hver dag da jeg ikke leverer ham i barnehagen før 0915. Leggerutinene er like hver kveld. Vi går opp med ham ca 1915-1930. Pusser tenner, leser, snakker litt i sengen. Etter dette får han lov til å lese/leke på sengen, men han får ikke komme ned til oss. Han sovner aldri før 2100 tiden, selv om han har vært på ski hele dagen, lekt hardt fysisk etc... det jeg lurer på er når deres 5-6 åringer sovner. Han går i en skibarnehage og er veldig aktiv, og klager ikke over at han er trøtt/sliten. Vi får jo også vår voksen tid fra 2000 da han blir på rommet sitt.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Min femåring sover fra 20 til 07, omtrent, så det er jo samme mengde søvn. Han er blid og fornøyd og vokser og trives - og hvis det samme gjelder gutten din (og dere ellers har det fint med tingenes tilstand), kan jeg ikke skjønne at det er noen grunn til bekymring.
Gjest snupsidupsi Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Jenta mi på snart 5 sovner rundt kl 20 om kvelden og sover til nærmere 7.00, så det blir jo ca like mange timer som din sønn. Synes det høres veldig normalt ut
Gjest Emo Fisk Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Er helt normalt, så vidt jeg kan se. Om du ikke syns det er noe problem selv så er det helt fint.
Caramba Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Dere har jo muligheten til å la ham sove litt lenge på morgenen, dermed får han nok søvn. Hadde dere lagt ham 21 for så å vekke ham igjen klokken 06, så hadde dere sikkert merket selv at barnet ikke var uthvilt.
Furstina Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Det är ungefär samma mängd sömn som vår 6 åring har, och hade som 5 åring. Men våra barn har alltid vaknat tidigt 6-7 tiden. Så länge han får sin somn och det fungerar för er så är det väl OK? Nästa år behöver ni kanske flytta sömntiden om han ska börja skolan då, varför inte göra det redan nu för att komma in i bra vanor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå