Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips hva en bruker kesam til?? Har ikke kjøpt enda, vet ikke helt hva en bruker det til :oops: Men det er jo så magert så har noen råd er jeg veldig takknemlig!! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel merklig nok vært så heldig å unngå reklamen?

Skrevet

Oi,kesam er favorittproduktet mitt :lol:

Her er _noe_ av det jeg bruker det til:

- Dressing i salater, lager salat av issalat,epler eller annen frukt, tilsatt skinke eller bønner,tomater og egentlig alle favorittgrønnsakene. Med kesam i får man også magre proteiner som gjør salaten mer mettende. Smaker kjempegodt og jeg bare MÅ ha det nesten hver dag :ler:

-Som pålegg! Sammen med syltetøy eller tilsatt litt flytende suketter, blir det skikkelig nammis !

-I stedet for majones! Med tomat,ost og skinke. Enten i toastjern eller i ovnen.

-fruktsalat, skjær opp forskjellig frukt og servér med en dæsj kesam eller to, istedet for krem.

- I brød og og kaker, kan i mange tilfeller erstatte annet fett.

Kesam er i det hele tatt et veldig godt erstaningsprodukt for fetere ting, bare å prøve seg fram. Sparer mange kalorier som man senere kan cashe inn i sjokolade :hoho:

Lalique

Skrevet

Bruk som krem på gulrotkake.

Skrevet

Jeg bruker å røre kesam opp med litt urtekrydder (evt. bare litt salt og pepper) og bruker det som kald saus til fisk. Veldig godt til f.eks. ovnsstekt laks.

Eller står det mange gode tips i det heftet Tine har gitt ut om kesam, jeg prøvde de lappene som sto der - de var nydelige!

Skrevet

Tusen takk for svar! :wink: Har sett reklamen, men har faktisk ikke bitt meg merke i egentlig hva det kan brukes til før nå, når så mange skryter av det. :wink: Mange kalorier å spare her ja :kul:

Gjest Candyfloss
Skrevet

DRESSING I SALATER! Fy faen, det er herlig! Vi har sånn gresk dressingmix også putter vi oppi kesam..også MMM! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...