Gå til innhold

Melde flytting - ang. husnr/leil.nr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg studentleilighet gjennom studentssamskipnaden i byen jeg bor i. Leiligheten jeg skal flytte inn i er helt ny så de har ikke erfaring med folk som har bodd der før. Jeg ringte dem akkurat og fikk vite hva den nye adressen min er. Da sa hun "Den er Veien 5, 0000 Byen". Da spurte jeg om det ikke var nr på leilighetene også, og da sa hun at jo det var det, leiligheten vår var nr G0303. (Det er 8 leiligheter i "Veien 5") Da spurte jeg henne om hvilken adresse det var jeg måtte opplyse om på posten osv. Fikk da til svar at hun trodde det var nok med Veien 5 fordi alle postkassene var samlet på et sted og hun trodde de gikk på navn. Men jeg synes det hørtes litt rart ut? Jeg ville jo klart foretrukket en adresse som lød Veien 5 i stedet for Veien 5 leil. G0303, men vil jo også at posten skal komme fram! Posten er da det som "bekymrer" meg mest. Men hva med folkeregisteret? Er det nok å skrive hvilket husnr jeg bor i (bygg med 8 studentleiligheter, med alle postkassene samlet) eller burde jeg skrive på det knotete leilighetsnr også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at det skal holde med navn og husnummer så lenge postkassen er merket med ditt navn. Når det gjelder folkeregisteret skal de ha leilighetsnummeret også.

Skrevet

Dersom du melder varig adresseendring må du også skrive på leilighetsnummer. Jeg tror nok at posten din kommer fram om det bare står "Veien 5", 8 leiligheter er tross alt ikke så mange, og det skal godt gjøres at det er fler "Marianne Olsen" i "Veien 5". Dersom det er det løser man det enkelt ved å skrive på leilighetsnummer i adressen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...