AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Dersom noen dere er i øvrig familie med (tante/onkel/søskenbarn ol) skal ha barnedåp men ikke blir invitert pga plassmangel i lokale så kun "hovedfamilien" + faddere er invitert, gir dere gave eller en gratulasjon da? Og tenk dere samme scenario rundt et bryllup. Er det noen uskrevne regler og forskjeller her? Jeg bare spør fordi da vi skulle døpe vår lille datter nylig, kom det ikke så masse som en gratulasjon fra den øvrige slekta som vi DESVERRE ikke hadde mulighet å invitere pga plassmangel og økonomi. Vi er begge studenter. Men nå skal et av mine søskenbarn gifte seg om noen uker, vi og flere i den samme øvrige slekta er ikke invitert (og det er selvfølgelig helt greit), men det er et sinnsykt gavemas fra alle kanter. "Alle" skal ringe og minne meg og mine søsken på at vi må huske å kjøpe gave. Det skal være så og så mye, skal koste masse osv. Hadde uansett planer om å kjøpe gave til brudeparet, men kjenner at jeg blir litt skuffa over forskjellen. Er jeg urimelig som synes det er litt trist med forskjellen her, eller ER det mye viktigere med et bryllup enn å gratulere en ny verdensborger? Kan ikke disse sidestilles litt i allefall?
Rosalie Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Å inngå en juridisk bindende avtale som jo et bryllup er, ser jeg på som en mye større begivenhet enn barnedåp. Jeg gir gjerne barselgave til venner, men dåpsgave gir jeg kun dersom jeg må i dåpen. Barndåp er jo ikke for å ønske en ny verdensborger velkommen, men for å gi ungen en religion.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå