Mann-87 Skrevet 21. august 2010 #21 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg skjønner ikke at det hadde vert SKREMMENDE om ts faktisk hadde trodd at det hun så var noe utenomjordisk... Hvis det første som slo hun var at hun så noe som vi her på jorden ikke kjenner til, så jo. Blir som å tro det er spøkelser på ferde når det smeller i døren. Man begynner med det logiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 21. august 2010 #22 Del Skrevet 21. august 2010 Hvis det første som slo hun var at hun så noe som vi her på jorden ikke kjenner til, så jo. Blir som å tro det er spøkelser på ferde når det smeller i døren. Man begynner med det logiske. Kommer helt an på personen. Det er en grunn til at alternativ medisin selger for milliarder hvert år. Hadde alle begynt med det logiske først, hadde den bransjen gått konk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #23 Del Skrevet 21. august 2010 E det forresten noen som har bilder av dette fenomenet? TS: Tok du noen bilder, eller vet du om andre som gjorde det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 21. august 2010 #24 Del Skrevet 21. august 2010 Ja, for noen er det nok ganske skremmende å vite at ikke alle tenker likt som en selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 21. august 2010 #25 Del Skrevet 21. august 2010 Ja, for noen er det nok ganske skremmende å vite at ikke alle tenker likt som en selv... Men tror du ikke verden hadde vært et mye bedre sted, dersom folk sluttet å tro på alle mulige ulogiske greier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #26 Del Skrevet 21. august 2010 E det forresten noen som har bilder av dette fenomenet? TS: Tok du noen bilder, eller vet du om andre som gjorde det? Det er jo bilder i linkene i tråden da.... Eller gadd du ikke klikke på dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 21. august 2010 #27 Del Skrevet 21. august 2010 Men tror du ikke verden hadde vært et mye bedre sted, dersom folk sluttet å tro på alle mulige ulogiske greier? Nei, hvorfor skulle verden bli bedre av den grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 22. august 2010 #28 Del Skrevet 22. august 2010 Nei, hvorfor skulle verden bli bedre av den grunn? Tenk deg at det ikke fantes religioner, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #29 Del Skrevet 22. august 2010 Det er jo bilder i linkene i tråden da.... Eller gadd du ikke klikke på dem? Det var jo den haloen TS så jeg var interessert i å se på! Er ikke akkurat vanskelig å google opp noen bilder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 22. august 2010 #30 Del Skrevet 22. august 2010 Tenk deg at det ikke fantes religioner, da. Nja, kan være enig i akkurat det med religioner. Men en verden uten litt mystikk og rom for fantasi blir ikke en bedre verden, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 23. august 2010 #31 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg tolker trådstarters innlegg som at de trodde det var "romskip fra fremmed verden". Om ikke så var det uheldig ordlegging, da UFO, som dere sier betyr "Unidentified Flying Object", men ofte brukes om "utenomjordiske". Hvis det første som slo hun var at hun så noe som vi her på jorden ikke kjenner til, så jo. Blir som å tro det er spøkelser på ferde når det smeller i døren. Man begynner med det logiske. Og hva om det første som slår deg at det "kanskje" er noe utenomjordisk? Det neste hun gjorde var å prøve og finne en "logisk" forklaring, var det ikke? Men tror du ikke verden hadde vært et mye bedre sted, dersom folk sluttet å tro på alle mulige ulogiske greier? Hvorfor det? Forklar. Og forklar gjerne også hvorfor det ville være ulogisk at det fantes liv andre steder enn på denne planeten, og at de eventuelt tok seg en tur i ny og ne. Tenk deg at det ikke fantes religioner, da. For da ville alle mennesker slutte å være egoistiske, grådige, maktsyke osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann-87 Skrevet 23. august 2010 #32 Del Skrevet 23. august 2010 Kommer helt an på personen. Det er en grunn til at alternativ medisin selger for milliarder hvert år. Hadde alle begynt med det logiske først, hadde den bransjen gått konk.. Jeg vil tro det ville vært naturlig å gå for den løsningen som er mest sannsynlig først. At det er noe utenomjordisk vil jeg se på som svært usannsynlig i forhold til helt naturlige hendelser her på jorden, så det å da velge den mest usannsynlige løsningen blir for meg veldig feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppatuppa Skrevet 1. september 2010 Forfatter #33 Del Skrevet 1. september 2010 Heisann !! TS her !! Ser det var en del kommentarer / spørsmål, så jeg bare svarer på disse !! Mann42 : Jeg kan på en måte forstå at du nesten ble litt misunnelig ; det var et veldig spesielt og svært svært vakkert skue !! Jeg håper at jeg får se det en gang til - nå når jeg i det minste vet litt mer om hva det er!! Hva vet du mer om sundog ?? Det var noen som mente jeg grep til mystikken umiddelbart - det kan jeg herved avkrefte. Jeg lurte genuint på hva det var vi såg, og forklarte både hva vi genuint funderte på, og hva vi halvt for spøk tøyset med av teorier !! Tok jeg bilder? Nei, desverre gjorde jeg ikke det. Det falt meg faktisk ikke inn engang !! Vi var så fascinerte av det vi såg, og lå og pratet og funderte på dette fenomenet, at å løpe inn etter kamera var vel det siste vi hadde i tankene!! .....Faktisk falt det meg ikke inn før nå, når jeg leste spørsmålet om dette, og først da angret jeg meg for ikke å ha tatt bilde av det !!! OM jeg noengang skulle være like heldig å få se dette igjen, vil nok kameraet ikke være særlig langt unna !! - Man lærer mens man lever !! Nyt dagen !! Klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 2. september 2010 #34 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Heisann !! TS her !! Ser det var en del kommentarer / spørsmål, så jeg bare svarer på disse !! Mann42 : Jeg kan på en måte forstå at du nesten ble litt misunnelig ; det var et veldig spesielt og svært svært vakkert skue !! Jeg håper at jeg får se det en gang til - nå når jeg i det minste vet litt mer om hva det er!! Hva vet du mer om sundog ?? Det var noen som mente jeg grep til mystikken umiddelbart - det kan jeg herved avkrefte. Jeg lurte genuint på hva det var vi såg, og forklarte både hva vi genuint funderte på, og hva vi halvt for spøk tøyset med av teorier !! Tok jeg bilder? Nei, desverre gjorde jeg ikke det. Det falt meg faktisk ikke inn engang !! Vi var så fascinerte av det vi såg, og lå og pratet og funderte på dette fenomenet, at å løpe inn etter kamera var vel det siste vi hadde i tankene!! .....Faktisk falt det meg ikke inn før nå, når jeg leste spørsmålet om dette, og først da angret jeg meg for ikke å ha tatt bilde av det !!! OM jeg noengang skulle være like heldig å få se dette igjen, vil nok kameraet ikke være særlig langt unna !! - Man lærer mens man lever !! Nyt dagen !! Klemmer Sundogs er en slags variant av det samme fenomenet som frembringer regnbuer. En regnbue er et resultat av lysbrytning og totalrefleksjon inne i kuleformede vanndråper. Lyset brytes en gang på veien inn i dråpen, en del av det reflekteres fra overflatehinnen på innsiden, og brytes deretter igjen på veien ut. Lys av forskjellig frekvens brytes i forskjellige vinkler, slik at du får det velkjente spekteret, akkurat som når du sender lys gjennom et prisme. Dersom solen er over og bak deg, og regnbuen foran deg, så vil dette lyset reflekteres tilbake til deg. Sundogs er litt av det samme, men her skjer lysbrytningen i en sky av iskrystaller, og lyset brytes til sidene, slik at man får en mørkere sirkel i midten, og enten en regnbuehalo eller flere soler på periferien. Hvis du befinner deg i et fly, og flyet er mellom solen og en sky, og du har utsikt til denne skyen, så vil du noen ganger kunne se en sirkulær regnbue der. Veldig artig. Endret 2. september 2010 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 3. september 2010 #35 Del Skrevet 3. september 2010 Har sett ring rundt månen mange ganger. Så det som regel om vinteren, og forbant det som regel med kommende snøfall. Er dette samme fenomenet som halo (bare rundt månen)? Det var, som jeg kan huske, ikke noen særlige farger i ringen, men det var ofte en tydelig ring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå