Gå til innhold

Dere som har barna 50/50- hender det at dere bytter helg/dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier vel egentlig det meste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har hendt, men stort sett "gir vi bort". Vi skal leve med denne ordningen i mange år, så det går med tiden opp i opp tenker vi. Det viktigste er at vi samarbeider sånn at det er forutsigbart og riktig for barna... Hvis jeg skal reise tidlig på jobbreise på "byttedag" leverer jeg dagen før, men jeg krever ikke tilbake denne dagen senere. Neste gang er det han som må levere tidlig, ikke kan ta seg fri på planleggingsdag, vil ha med seg barna i komfirmasjon o.l. på "min" helg osv og da prøver vi å løse det best mulig...

Skrevet

Det er jo greit å ha det mest mulig regelmessig, for alles skyld- også barnas. Men så lenge samarbeidsklimaet er bra, bør det være greit å bytte en gang innimellom.

Jo verre samarbeidsklimaet er, jo mer konsekvent må man være. Min mann har et helt ikke-eksisterende samarbeid med sin eks, og ethvert forsøk på bytte fra vår side ville være en invitasjon til trøbbel- derfor må det omtrent dødsfall til. Mens min venninne og hennes tidligere samboer, som samarbeider bra, bytter ettersom det passer og nærmest er hverandres barnevakter. Så jeg tror det handler mye om graden av samarbeid. Likevel: for barnas skyld er det greit å ha det mest mulig forutsigbart og ikke bytte hele tiden...

Skrevet

Ja, etter at vi begynte med 50/50 har samarbeidsklima blitt dramatisk mye bedre, og vi bytter og overfører ganske ofte nå (annenhver mnd ?).

Skrevet

Sjelden vi bytter - vi har begge jobber som innebærer turnus og vaktordninger. Når jeg har sønnen min jobber jeg kun dagvakter: Når jeg er alene, uten barn, blir det mye kveldsjobbing og dette gjør det vanskelig med bytting. Men vi stiller gjerne opp for hverandre - om mulig + at vi "låner"/"gir bort" i helger dersom det er familiebegivenheter vi gjerne vil at sønnen vår skal få være med på. Vi forsøker å dele på sykedager. Sønnen vår er sjelden syk, men hvis han er syk en hel uke er det greit å bytte på å være hjemme med han, slik at ikke bare den ene bruker opp alle sykedagene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...