Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan hende noen har spurt om dette her inne tidligere, men jeg klarte i allefall ikke lete frem en slik tråd akkurat nå.

Nuvel, saken er som følger.

Jeg har en 4-5 venner som ser ut til å ikke bruke facebook til noe annet fjaseri enn Farmville, Eggs, Treasures osv.

Jeg forstår ikke hvordan dette har seg, men det er alltid disse personenens spilloppdateringer jeg møter hver morgen i Facebook Newsfeederen! Og dette er personer jeg egentlig ikke kommuniserer stort med heller. Av og til får jeg også en tullete melding på Wallen min om at en av disse vennene har sendt meg ett eller annet spillrelatert, med en link til å innstallere applikasjonen.

Kan jeg på noen måte hindre alt dette våseriet å nå meg?

Jeg har forresten ikke noe lyst til å slette disse vennene... Det må da være en annen vei rundt problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, guuuud... jeg blir så lei av alt det der!

og maset om å "send meg ditt - send meg datt" blablabla.... :kjefte:

det SKAL visst gå an å stenge ut applikasjonen, men jeg mistet masse andre ting også da.

Skrevet

Du kan skjule alle slike meldinger. Bare kryss av på høyre side av den aktuelle meldingen. Da kommer det ikke tilbake. Fungerer fint for meg. Jeg spiller et spill, men passer på å sende kun til de jeg vet spiller det samme spillet. Jeg vet hvor irriterende det er med masse spillgreier nedover siden.

Skrevet

I know!! Følger med her om noen vet hvordan man får vekk disse oppdateringene m.m.

Skrevet

Har virkelig ikke folk hørt om ignore???

Men sikkert halvparten av de som klager på slikt har godtatt spillet en eller annen gang :P

Har egen konto for sånne spill jeg :) En konto som ikke innholder noen person opplysninger om merg som person og der er jeg venn med alle mulige folk :P

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Har virkelig ikke folk hørt om ignore???

Men sikkert halvparten av de som klager på slikt har godtatt spillet en eller annen gang :P

Har egen konto for sånne spill jeg :) En konto som ikke innholder noen person opplysninger om merg som person og der er jeg venn med alle mulige folk :P

Jeg tror de mener oppdateringer fra venner som kun spiller disse spillene, det er ikke TS som har lagt til spillene. Jeg har også noen venner som er veldig aktiv på enkelte spill, farmwille, mafia wars e.l., utrolig irriterende å få flere oppdateringer på vennenes spill - "trenger fem planker, to spikre osv". Så jeg har skjult selve spillet mens vanlige oppdateringer fra de samme vennene kommer som vanlig, det er bare spillgreiene deres som er skjult.

Så nei, man trenger ikke å ha godtatt et spill for å få oppdateringer, det holder at du har venner som spiller det og det er som sagt deres spilloppdateringer som vises på nyhetsoppdateringene.

Skrevet

Jeg vet åssen ting fungerer altså prøvdekanidat :)

Jeg sier bare at mange som ikke bruker ignore på selve spillene ikke alltid får med seg at de har godtatt spill når det gjelder sende ting osv..

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg vet åssen ting fungerer altså prøvdekanidat :)

Jeg sier bare at mange som ikke bruker ignore på selve spillene ikke alltid får med seg at de har godtatt spill når det gjelder sende ting osv..

Det er godt mulig jeg har litt tungt for det her.. men jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener.. kan være alderen

Jeg personlig har fått mange forespørsler fra venner om farmville og diverse og har ignorert alt. Likevel ser jeg jo nyhetsoppdateringene deres på de spillene de er med på - og jeg har ikke godtatt noe spill?!

Skrevet

Det er godt mulig jeg har litt tungt for det her.. men jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener.. kan være alderen

Jeg personlig har fått mange forespørsler fra venner om farmville og diverse og har ignorert alt. Likevel ser jeg jo nyhetsoppdateringene deres på de spillene de er med på - og jeg har ikke godtatt noe spill?!

trykk på krysset på høyre side på oppdateringen og trykk *ignore/blokker farmville*

Skrevet (endret)

Hvis det få spill som går igjen, så ignorerer du spill-applikasjonen.

Men hvis det er nye applikasjoner hver dag (vet det finnes 1000 applikasjoner relatert til farmville!), så kan det være like greitt å skjule personene (trykk på krysset til høyre, og velg "skjul kari nordmann" istedet for å skjule "farmville-duste-greier"). Du skriver jo selv at de kun bruker facebook til disse spillene, og at du ikke har noe kontakt med dem uansett.

Endret av Jade
Gjest Prøvekandidat
Skrevet

trykk på krysset på høyre side på oppdateringen og trykk *ignore/blokker farmville*

Ja, vet det og har gjort det, forklart i et tidligere innlegg. Men jeg forstår ikke det der med at jeg må ha godtatt spillet for å få oppdateringer - jeg har godtatt vennene og ikke spillene. Er en djevel på å skjule, så det er ikke der forståelsen glipper...

Skrevet

Nei, du må ikke godta spillene for å få det i Newsfeeden din. Det holder at vennene dine har det på profilen sin, og ikke har valgt bort at aktiviteten deres skal spamme vennene deres.

Skrevet

Nei, du må ikke godta spillene for å få det i Newsfeeden din. Det holder at vennene dine har det på profilen sin, og ikke har valgt bort at aktiviteten deres skal spamme vennene deres.

Dette er trolig det som er mest riktig.

Jeg prøvde å gå inn på redigeringssidene til min egen profil for å se om jeg kunne reservere meg der inne. Men det er visst ikke slik det fungerer.

Jeg fikk forståelsen av, slik Jade skriver, at det er disse 'spillegale' som må inn på denne redigeringssiden og endre innstillingene.

Så en bønn til alle dere facebookspillere; vær så snill å oppdatere disse innstillingene!!

Skrevet

Jeg er også en av de som virkelig HATER disse idiotiske appsene. Så min løsning på problemet var å skjule alle de som var ekstreme med å legge ut skitt på veggen min, sånn at de ikke vises på veggen lengre. Men de kan jo fortsatt skrive til meg og jeg til dem. :gjeiper:

Skrevet

Ja, vet det og har gjort det, forklart i et tidligere innlegg. Men jeg forstår ikke det der med at jeg må ha godtatt spillet for å få oppdateringer - jeg har godtatt vennene og ikke spillene. Er en djevel på å skjule, så det er ikke der forståelsen glipper...

Du misforstår. Det mirandaa mente var nok heller at en god del av dem som "hater" disse spillene mest nå er folk som spilte før. Godt eksempel er disse hat-gruppene som er opprettet - halvparten av mine kontakter som er medlem der er også på lvl 20 eller noe sånt i farmville osv... :roll:

Hva med å bare blokkere appen sånn at dere ikke får requests og ting på feeden og heller bare akseptere at folk har forskjellige interesser og at enkelte kanskje faktisk synes spillene er gøy?

Skrevet

Dette er trolig det som er mest riktig.

Jeg prøvde å gå inn på redigeringssidene til min egen profil for å se om jeg kunne reservere meg der inne. Men det er visst ikke slik det fungerer.

Jeg fikk forståelsen av, slik Jade skriver, at det er disse 'spillegale' som må inn på denne redigeringssiden og endre innstillingene.

Så en bønn til alle dere facebookspillere; vær så snill å oppdatere disse innstillingene!!

Ehm...nei. Når du får en request står det under "block this application" og "ignore all requests from this user". (Oversett til norsk, svensk, swahili eller hva slags språk du selv bruker på face.) Der kan du faktisk velge å blokkere hele spillet så du ikke får NOEN requests fra det spillet i det hele tatt, eller å ikke få flere requests fra vedkommende bruker - i fall de spiller flere spill. Problem nr 1 løst.

Deretter, når det dukker opp ting på newsfeeden din fra div applikasjoner - trykk på boksen øverst til høyre og velg "ignore". Problem nr 2 løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...