AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Jeg er brunette, men er ganske lys og blek i huden. hvordan farger kler jeg da og hva bør jeg holde meg unna?
Gjest Tigress Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Det kjem litt an på om du har varm eller kald hudtone. Eg er heilt kvit i huden, men har mørkt hår, og eg kan bruke alle kalde fargar. Om vinteren når eg er som bleikast ser det best ut med mørke fargar, altså til dømes vinraudt, flaskegrønt, brunt, svart, lilla, marineblått og oliven. Om sumaren kan eg bruke dei lysare variantane av dei same fargane, men må vere litt forsiktig med beige - kan sjå litt utvaska ut i beige. Om du er varm i huden bør du har varm tone i kleda også: rustraudt, brunt med varm undertone, oliven skal vel gå til deg også. Det kan vere greit å få nokon til å hjelpe deg til å sjå på deg - eg har ei venninne som har hudpleieutdanning med fargekurs, og ho prøvde seg fram i eit prøverom. I følgje ho så er trikset å sjå om du kler off-white eller krittkvitt.
Bohemia Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Og om man kler off-white så kler man altså kalde farger..?
Gjest Tigress Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Nei, om ein kler off-white kler ein varme fargar, om ein kler krittkvitt kler ein kalde fargar. Sorry. Gjekk litt snøgt der...
Gjest Tigress Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Nei, om ein kler krittkvitt kler ein kalde fargar, om ein kler off-white kler ein varme fargar. Om eg skjøna det rett. Eg synest eg ser heilt lik ut i både kvitt og off-white, eg, og ho venninna mi sleit med å plassere meg - eg er nemleg kald i huda, men med oliven undertone, berre veldig ljos i huda.
Gjest Applecore Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Hvilke farger kler man om man er veldig blek, men med gul undertone...? Jeg ser i hvert fall grusom ut i beige...
Gjest Sandbekken Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 Det kommer også ann på om kan er klar eller dus. Klar vil si at man har sterke kontraster, altså om leppene, øyenbrynene osv synes godt. Dus er da det motsatte.. Hun her skriver mye om fargeanalyse, Veldig intressangt! Manet.Blogg Hun har laget en test man kan ta også: Testen
Topplue Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 hvordan finner man ut hvilke farver man kler?
Gjest Sandbekken Skrevet 14. august 2010 #9 Skrevet 14. august 2010 [quote name=Forever ' date='13 august 2010 - 16:32' timestamp='1281709965' post='8306615] hvordan finner man ut hvilke farver man kler?
Topplue Skrevet 14. august 2010 #10 Skrevet 14. august 2010 Åjda gikk visst litt fort i svingene her, beklager at jeg ikke så det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå