Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns pikekyss er så utrolig fine :)

Har lyst til å lage pikekyss med kakaosamak, men når jeg tar oppi kakoen i marengsen faller marengsen bare sammmen :( Jeg pisker først helt stiv marengs, for så å forsiktig røre inn kakaoen, men resultatet blir flytende...

Noen som vet hvordan jeg kan lage sjokolade/kakao pikekyss?

Jeg regner med at det er fordi kakao innholder fett, men det fungerer jo med sjokoladebiter, så jeg syns det er litt rart at det ikke skal gå an med kakao? Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har ikke prøvd selv, men tenker det kan være verdt et forsøk å blande kakaoen inn i sukkeret før du vender denne blandingen inn i de stivpiskede eggehvitene.

Skrevet

Det var et lurt tips! Det skal jeg prøve ut :) Flere tips mottas med stor takk! Tenker det må være så godt med sjokolade-pikekyss :)

Skrevet

Jeg laget disse sjokolademarengsene fra Det Søte Liv en gang, og de var veldig snadder. Men de lages med sjokoladesaus, da.

Ellers så har jeg laget marengs/pikekyss med kakao hvor jeg først pisker eggehvitene (4 stk) meget luftige, deretter sikter i halvparten av melisen (bruker totalt 2,5 dl)og pisker stivt. Resten av melisen blander jeg med 2 ss kakao som så siktes og vendes forsiktig inn i marengsmassen. Da blir de litt marmorerte. Pleier å fungere bra.

Skrevet

takk for tipeset! Da blir det nok flere forsøk på sjokolade-pikekyss til helgen, de er både dekorative og gode :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...