Gå til innhold

Bruk av norsk-kjøpte elektriske artikler i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hva jeg forstår må norske apparater være merket med 110v-240 v og 50/60hz for å kunne brukes i USA.

Hårføneren min er imidlertid merket med 50/60hz, men volten er kun oppgitt til europeisk standard, altså ikke så lavt som 110v.

Vil den da rett og slett ikke fungere i USA? Eller virker den, men vil være farlig å bruke?

Noen som har erfaringer med bruk av artikler som hårføner, barbermaskin etc i USA, som er kjøpt i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amerika har et annet system enn i europa så du må bruke adapter. Spør i en EL firma hva type du bør bruke.

Skrevet

TS igjen her :)

Ser at jeg var litt uklar i første innlegget mitt - jeg er klar over at man trenger et adapter, og det har vi.

Derimot mangler vi omformer/transformator som omgjør fra 240v til 110v. Dette viser seg å være vanskelig å få tak i, ganske dyrt, og relativt klumpete og stort å medta.

Tenkte derfor å høre hva som skjer om man likevel bruker norske apparater, som f.eks hårføner, med adapter (så stikkontakten passer), men uten transformator :Nikke:

Noen som har prøvd dette?

• 3 uker senere...
Gjest Badabing
Skrevet

Sist jeg var i USA, kjøpte jeg en sånn omformer. Kostet vel ca. 200 norske kroner. Du trenger bare å ha med en sånn, og det brukte jeg på absolutt alt vi hadde av fønere, pc'er, ladere og barbermaskin.

• 2 uker senere...
Skrevet

Var i usa i sommer og vi brukte ikke omformer til noe. Plugga mobilladere, pc, hårføner osv rett i kontakta. Stod riktignok 110-240V på alt vi hadde med. Hadde vurdert å ta med en annen føner istedet for å kjøpe omformer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...