AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Etter hva jeg forstår må norske apparater være merket med 110v-240 v og 50/60hz for å kunne brukes i USA. Hårføneren min er imidlertid merket med 50/60hz, men volten er kun oppgitt til europeisk standard, altså ikke så lavt som 110v. Vil den da rett og slett ikke fungere i USA? Eller virker den, men vil være farlig å bruke? Noen som har erfaringer med bruk av artikler som hårføner, barbermaskin etc i USA, som er kjøpt i Norge?
Pusemamma Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Amerika har et annet system enn i europa så du må bruke adapter. Spør i en EL firma hva type du bør bruke.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 TS igjen her Ser at jeg var litt uklar i første innlegget mitt - jeg er klar over at man trenger et adapter, og det har vi. Derimot mangler vi omformer/transformator som omgjør fra 240v til 110v. Dette viser seg å være vanskelig å få tak i, ganske dyrt, og relativt klumpete og stort å medta. Tenkte derfor å høre hva som skjer om man likevel bruker norske apparater, som f.eks hårføner, med adapter (så stikkontakten passer), men uten transformator Noen som har prøvd dette?
Gjest Badabing Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Sist jeg var i USA, kjøpte jeg en sånn omformer. Kostet vel ca. 200 norske kroner. Du trenger bare å ha med en sånn, og det brukte jeg på absolutt alt vi hadde av fønere, pc'er, ladere og barbermaskin.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Var i usa i sommer og vi brukte ikke omformer til noe. Plugga mobilladere, pc, hårføner osv rett i kontakta. Stod riktignok 110-240V på alt vi hadde med. Hadde vurdert å ta med en annen føner istedet for å kjøpe omformer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå