AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Hei Vi har tre katter, og den ene er blitt et problem. La oss ta det fra starten av; Vi tok til oss en hankattunge som var blitt forlatt, "oppfostret" den med mye kjærlighet, kos og omsorg. Vi hadde allerede en hankatt fra før av, og disse kattene gikk godt overens med hverandre. De sov helt klint inntil hverandre, spiste av samme matskål og lekte sammen. Så flyttet vi, og kastrerte denne katten vi tok til oss. Etter vi flyttet til et nytt sted, ble plutselig denne katten mannevond, for å si det sånn. Han ble plutselig stygg med hans tidligere bestekamerat. Denne katten døde dessverre litt senere, men det hadde ikke den andre katten noe med å gjøre. Vi er en familie som er veldig glad i katter, og har i dag 3 stk. Den vi tok til oss (La oss kalle ham Pelle), og to hankatter til. Disse to er ikke kastrert da de ikke er gamle nok. Uansett... Pelle er stygg med disse to kattene, og har til og med blitt anklaget for å ha drept naboens katt. Hva i alle dager har skjedd med ham?! Han var ikke slik før, før var han snill med både dyr og mennesker. Det skal sies at han ikke gjør oss noe vondt, annet enn at han plutselig kan høgge til oss (dette skjer svært sjeldent). Det er gått så langt at det er fare for at vi må avlive denne Pelle. Som sagt er han anklaget for å ha drept naboens katt, men der er det noe som skurrer. Vår katt hadde bare et lite sår på seg, hvordan kan han ha klart å drepe en annen katt uten å pådra seg noe mer skade? Det skal sies at Pelle er en skikkelig jaktepus, har drept både rotter og hoggorm. Men allikevel, det er for meg litt merkelig at han kan ha tatt livet av en annen voksen katt uten å pådra seg større skader enn et lite sår... Han kan jo ikke plutselig bli sjalu på de andre kattene, han er jo vant til å være sammen med andre katter helt siden han var en liten kattunge sjøl? Kan han ha blitt så påvirket av flyttingen? Vi flyttet faktisk fra en blokk til enebolig med stor hage og uteområde, ville nå tro at en utekatt ville trivdes mer her. Vil virkelig ikke avlive Pelle, vi har jo hatt ham i mange år! Men HVORFOR har han så forandret atferd, når han til og med er kastrert?
Green Lady Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Min første tanke er at han ikke trives. Er det noen endringer i rutinene fra dere flyttet? Har dere fått barn? Har dere byttet for?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Takk for svar Nei, jeg er en av døtrene i huset, vi er en familie på seks (tre av oss bor hjemme), så ingen barn. Han har alltid fått det samme foret Syntes det er merkelig at en katt kan forandre personlighet på den måten. Også er han så agressiv! Det er da ikke vanlig at kastrerte katter er?
Gjest Bianca26 Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Takk for svar Nei, jeg er en av døtrene i huset, vi er en familie på seks (tre av oss bor hjemme), så ingen barn. Han har alltid fått det samme foret Syntes det er merkelig at en katt kan forandre personlighet på den måten. Også er han så agressiv! Det er da ikke vanlig at kastrerte katter er? han kan ikke ha fått noen fysiske plager etter kastrasjonen, at han har vondt eller noe og at det kommer ut i slik oppførsel? Nei jeg spør bare. har ikke snøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå