Gå til innhold

Kornsirkler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sambo satt oppe til sent i natt og fulgte med på saken, og prøvde å finne frem til denne sirkelen fra i fjor. (host, kremt) Problemet er at den er nær Avebury, som er et av de absolutt mest populære woo-stedene i Storbrittania. Fylket Wiltshire, og særlig Avebury- og Stonehengeområdet (ikke så langt fra hverandre) er der det blir laget mest kornsirkler hvert år. Så det kan faktisk godt hende at akkurat den delen er sann - selv om det er vanskelig å sjekke siden vi ikke vet akkurat hvilket jorde det var på. Hun kunne sikkert oppgitt den informasjonen selv - men hun vil vel ikke ;)

"Someone is WRONG on the internet!" Good one! Kunne vært meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes folk mister litt fokus på hvorfor, og fokuserer for mye på hvordan.

Så lenge det virker fryktelig lite sannsynlig at overjordisk intelligens skal kaste bort tid på guttestreker, så trenger man ikke bruke så mye tid på argumentere for at det er "umulig" for mennesker å lage slike sirkler. Og slike argumeter avslører ofte bare arrogansen til de som mener det er umulig. Selv kan jeg sikkert hevde at det er umulig å male Mona Lisa, siden jeg ikke klarer det og jeg kjenner ingen som klarer det, men jeg er faktisk så raus at jeg er åpen for at det finnes mennesker på denne kloden som er flinkere enn meg til å male. Og så tviler jeg på at overjordisk intelligens gidder å kaste bort tid på å underholde de med mindre intelligens her på jorda.

Sant nok. Netthendt anvendelse av Ockhams razor burde egentlig ha lagt hele diskusjonen død for lenge siden. Men denslags har aldri vært de alternatives sterke side. En idè som er for god til å være sann, er etter deres oppfatning, tydeligvis dobbelt så bra som en realistisk en.

Endret av Mann 42
Skrevet

Hahaha, NÅ har folk begynt å krangle på FB-siden til programmet. De har endelig postet noen innrømmelser der også. Men her er dagens kommentar, fra en tilhenger av programmet:

" I det programmet ble det jo fortalt forskjellen på menneslaget kornsirkel og de som er laget av .. "små alver ".. eg har mer tro på Gro Helen, enn den skepsiskanalen som påstår at de har laget den ."

:klaske:

Skrevet

Hahaha, NÅ har folk begynt å krangle på FB-siden til programmet. De har endelig postet noen innrømmelser der også. Men her er dagens kommentar, fra en tilhenger av programmet:

" I det programmet ble det jo fortalt forskjellen på menneslaget kornsirkel og de som er laget av .. "små alver ".. eg har mer tro på Gro Helen, enn den skepsiskanalen som påstår at de har laget den ."

:klaske:

Nå fikk jeg Star Wars-assosiasjoner. "Trust your feelings, Luke!" Jadda.

Skrevet

Artikkel på Dagbladet! Følte kraften i komi-kornsirkel.

Hahaha, jeg ler meg ihjel av denne her. Håper hun føler seg dum nå, ja. For noe tull, bra at de blir avslørt og dummet ut. Håper mange andre kornsirkel-troende leser denne artikkelen og føler seg òg litt dumme. :ler:

Skrevet

Så dere programmet på Fem i dag, "Den andre siden"? Der hadde hun Gro Helen vært i England, og sett på en kornsirkel. Hun sa at hun hadde følt energier og alt mulig, og at hun ikke følte seg som den samme etter denne hendelsen.

Morsomt, for den kornsirkelen hun var i, var laget av BBC. Den brukes i en promo for programmet QI, med Stephen Fry.

Hvor hørte du dette først, egentlig?

Skrevet

Hvor hørte du dette først, egentlig?

Dette fant jeg ut selv, fordi jeg liker å se på QI kjente jeg igjen logoen deres med en gang. Et kjapt søk på "QI crop circle", og voila!

Skrevet

Dette fant jeg ut selv, fordi jeg liker å se på QI kjente jeg igjen logoen deres med en gang. Et kjapt søk på "QI crop circle", og voila!

Hvordan føles det å ha gjort et scoop? :ler:

Hele greia er bare så genialt. Særlig fosspadlingen i ettertid.

Skrevet

Hvordan føles det å ha gjort et scoop? :ler:

Hele greia er bare så genialt. Særlig fosspadlingen i ettertid.

Haha, skikkelig KG-kjendis nå. Jeg skriver autografer ved utgangen. :gjeiper:

Hun Tørum-dama kunne deltatt i OL i dumme bortforklaringer! Hun ville fått både første og andre plass, i og med at den opprinnelige bortforklaringen var så dum at hun ikke trodde på den selv engang, og måtte endre den.

Skrevet

Hun Tørum-dama kunne deltatt i OL i dumme bortforklaringer! Hun ville fått både første og andre plass, i og med at den opprinnelige bortforklaringen var så dum at hun ikke trodde på den selv engang, og måtte endre den.

:skratte:

:klappe:

Skrevet

BER til kornet!

Halal-korn :ler:

Skrevet

Jeg synes det er ganske ille når hun sier til Dagbladet:

- Jeg sier ikke at jeg har sannheten. Det kan hende jeg lever på en stor løgn. Men det gjør meg glad, og vi må ikke ta livet så fryktelig alvorlig, sa Tørum.

Hun har hatt et eget program der hun har kontaktet døde mennesker på vegne av sørgende pårørende, hun tar seg betalt osv. Men for all del, vi må ikke ta det så fryktelig alvorlig, folkens!

Halal-korn :ler:

Hm?

Skrevet

Saken ble også omtalt på The Skeptics Guide to the Universe, SGU sin podcast. Artig.... Hun er blitt verdensberømt. Også blant skeptikere. Dette kan åpne opp et helt nytt publikum for henne...

Skrevet

Saken ble også omtalt på The Skeptics Guide to the Universe, SGU sin podcast. Artig.... Hun er blitt verdensberømt. Også blant skeptikere. Dette kan åpne opp et helt nytt publikum for henne...

OG har vært på Skepchick. Og PZ Myers sin blogg. Og JREF-forumet.

Skrevet

OG har vært på Skepchick. Og PZ Myers sin blogg. Og JREF-forumet.

Oprah neste!

Skrevet

Oprah neste!

Æsj, håper jeg slipper å se hun skrullebærta på Oprah, altså. Med mindre hun føler så mye energi at hun tar en Tom Cruise, og begynner å hoppe i sofaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...