Gå til innhold

Kornsirkler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke så innmari mange år siden jeg irriterte meg over forskere som mente at dette var en forutsetning for liv andre steder enn på jorden. Jeg var vel i tenårene da. Godt at ting går fremover.

Njaaaa, jeg er nå humanist med stor sans for vitenskapsteori og -filosofi, og representerer nok neppe den jevne naturviter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Njaaaa, jeg er nå humanist med stor sans for vitenskapsteori og -filosofi, og representerer nok neppe den jevne naturviter.

...tineline, du representerer ikke det jevne av noe som helst!

(observasjonsbasert argument ;))

Jeg ble sittende og google etter bilder av "funny crop circles". Anbefales om man kjeder seg.

Skrevet

Hehehe.

QI har lagt ut saken på veggen på facebooksiden sin.

Det har blitt laget en engelsk oversettelse:

Flere debattanter nevner saken i denne Dagbladet-artikkelen.

FEM har fjernet videoen fra nettsidene.

4993197972_2f1eeda7e8_z.jpg

Skrevet

...og Tørum er ute med en bortforklaring!

– Hvem som har laget kornsirklene er ikke viktig. Opplevelsen min handlet om mye mer enn det spesifikke besøket i to kornsirkler. I den første sirkelen hadde jeg en del fysiske opplevelser. I den andre var jeg nok litt mer reservert. Men jeg hadde stor glede av skjønnheten. Sirkelen imponerer virkelig med sin skjønnhet. Dette handler om hele opplevelsen, uttaler Tørum til Fritanke.no

Jadda, det var nok derfor hun plukket med seg rapsstengler og småstein ;)

Skrevet

P I N L I G e r e blir det ikke

Skrevet

...og Tørum er ute med en bortforklaring!

Jadda, det var nok derfor hun plukket med seg rapsstengler og småstein ;)

Ja, dere, det er sjelden man blir tatt med buksa nede så til de grader. I en sånn situasjon er det viktig å forsøke å gjøre en best mulig figur. Jeg er ikke riktig sikker på om det er så lurt å (i billedlig forstand) forsøke å løpe med plagget rundt anklene. Det er bedre å bare trekke den opp og håpe at folk glemmer det snart. Evt kunne hun jo si at selv om det var en BBC-sirkel, så VAR det noe med hele atmosfæren der, og kanskje den ligger på en Ley-linje eller noe. At det var det som lurte henne, liksom? For NOE var det, jo? Ikke sant? De andre to damene kjente det jo også. Kanskje det er noen "orbs" på filmen?

Skrevet

Dette her er jo Adam Savage sitt sitat i praksis.

Skrevet

For NOE var det, jo? Ikke sant? De andre to damene kjente det jo også.

En slags alternativ Placebo-effekt..

Skrevet

Dette her er jo Adam Savage sitt sitat i praksis.

Mythbusters bør absolutt prøve seg som kornsirkelmakere - lage verdens råeste kornsirkel med energier, magnetisme, jernforekomster og hele pakka. Og bøyde strå, selvfølgelig. "Crop circles made by aliens" - BUSTED

Det at Tørum kommer med en bortforklaring, det var vel som ventet. Jeg er litt skuffet over at ikke VG tok litt tak i dette da jeg tipset dem etter programmet, men journalisten som leste mailen var muligens en av de "åpensinnede". Tørum har vært og skrevet på FB-siden til "Den andre siden", men hun sier ikke et ord om QI-sirkelen. Hadde vært morsomt om flere av dere skeptikere gikk inn der og kommenterte...

Skrevet

Jeg er litt skuffet over at ikke VG tok litt tak i dette da jeg tipset dem etter programmet, men journalisten som leste mailen var muligens en av de "åpensinnede".

Send mail til flere journalister og i flere aviser :)

Må litt skamfullt innrømme at skadefryden flommer over hos meg :popcorn:

Skrevet

Neida, men det er ikke bare du som har kommet dithen i tankerekken. Nå hører man jo faktisk forskere si at kanskje det kan finnes liv under helt andre forhold enn hva vi anser som nødvendig. For meg er det uforståelig at de tidligere mente at det måtte være vann og oksygen. Men dette er en avsporing.

Skrevet

Nå har jo ellers oppegående vitenskapsforskere funnet ut at det finnes flere dimensjoner enn de vi kjenner til (og kan forstå, så langt) - så det bidrar ikke akkurat til å gjøre mitt sinn noe mindre åpent for at det kan finnes såkalt "mer mellom himmel og jord". Men er ikke mindre skeptisk, heller. Trenger ikke nødvendigvis forstå det, men jeg krever omfattende uomtvistelig dokumentasjon. Så inntil videre.. aliens schmaliens :filer:

Skrevet

Jeg har forøvrig teppebombet Dagbladet med tips om saken. (fikk noen finfine tepper helt gratis av en hyggelig mann utenfor regjeringskvartalet i går? ;))

Ellers ser det ut til at Tørum har hørt på deg, Mann 42.Ny forklaring kom i natt, hvor hun bl.a. begrunner det med at det var en "bekreftet ikke-menneskeskapt kornsirkel" der året før.

Skrevet

Jeg har forøvrig teppebombet Dagbladet med tips om saken. (fikk noen finfine tepper helt gratis av en hyggelig mann utenfor regjeringskvartalet i går? ;))

Ellers ser det ut til at Tørum har hørt på deg, Mann 42.Ny forklaring kom i natt, hvor hun bl.a. begrunner det med at det var en "bekreftet ikke-menneskeskapt kornsirkel" der året før.

:dåne: Hun har nok tenkt både lenge og vel for å komme på den unnskyldningen. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si. (Egentlig tenker jeg at hele dama skulle vært bitch-slapped, men det kan jeg jo ikke si.) "Bekreftet ikke-menneskeskapt kornsirkel". Da venter vi vel bare på at hun legger disse bevisene på bordet.

Skrevet

Kornsikler er laget av vesner fra Neptun

Skrevet (endret)

Ja, se der, bare! At hun ikke tenkte på det med en gang. Det er selvsagt etter-effekter av en genuin sirkel som var der året før. Vi er tunet til samme frekvens av Woo, tydeligvis.

Endret av Mann 42
Skrevet

Ja, se der, bare! At hun ikke tenkte på det med en gang. Det er selvsagt etter-effekter av en genuin sirkel som var der året før. Tror dere at det er noen som tar seg bryet med å sjekke om det stemmer? Om det virkelig var aktivitet på det aktuelle jordet forleden år? Vi venter i spenning....

Sambo satt oppe til sent i natt og fulgte med på saken, og prøvde å finne frem til denne sirkelen fra i fjor. (host, kremt) Problemet er at den er nær Avebury, som er et av de absolutt mest populære woo-stedene i Storbrittania. Fylket Wiltshire, og særlig Avebury- og Stonehengeområdet (ikke så langt fra hverandre) er der det blir laget mest kornsirkler hvert år. Så det kan faktisk godt hende at akkurat den delen er sann - selv om det er vanskelig å sjekke siden vi ikke vet akkurat hvilket jorde det var på. Hun kunne sikkert oppgitt den informasjonen selv - men hun vil vel ikke ;)

Skrevet

Jeg synes folk mister litt fokus på hvorfor, og fokuserer for mye på hvordan.

Så lenge det virker fryktelig lite sannsynlig at overjordisk intelligens skal kaste bort tid på guttestreker, så trenger man ikke bruke så mye tid på argumentere for at det er "umulig" for mennesker å lage slike sirkler. Og slike argumeter avslører ofte bare arrogansen til de som mener det er umulig. Selv kan jeg sikkert hevde at det er umulig å male Mona Lisa, siden jeg ikke klarer det og jeg kjenner ingen som klarer det, men jeg er faktisk så raus at jeg er åpen for at det finnes mennesker på denne kloden som er flinkere enn meg til å male. Og så tviler jeg på at overjordisk intelligens gidder å kaste bort tid på å underholde de med mindre intelligens her på jorda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...