Gå til innhold

Kornsirkler

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ikke sett den dokumentaren, vet dere hva den heter?

Våte strå kan bøyes uten at de knekker. Det var dette Róbert Dallos og Gábor Takács benyttet seg av, da de i 1992 lurte en hel verden med sin kornsirkel i Ungarn. De var landbruksstudenter, og visste hvordan strå oppfører seg. "Eksperter" sa at dette kunne ikke mennesker stå bak, og at de målte dødelig stråling i området, helt til de to guttene beviste vha bilder at det var de som hadde laget den.

Beklager, men jeg skjønner ikke hvorfor enkelte synes det er mer logisk at det er utenomjordiske vesener som har laget disse, enn at det er mennesker (med litt for mye fritid).

Tillegg: Hvordan er det mulig å lage f.eks. stråhatter eller kurver av strå, hvis det ikke gikk an å bøye strå?

Endret av Meaty
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo en dokumentar om det på TV for mange år siden, da viste de studentene som laget dem, i USA et sted, hvordan de gjorde det. Sikker på at de som herper kornåkrene til bøndene ler seg skakke mens de titter på treplankene og trådene de bruker.

• 4 uker senere...
Skrevet

Så dere programmet på Fem i dag, "Den andre siden"? Der hadde hun Gro Helen vært i England, og sett på en kornsirkel. Hun sa at hun hadde følt energier og alt mulig, og at hun ikke følte seg som den samme etter denne hendelsen.

Morsomt, for den kornsirkelen hun var i, var laget av BBC. Den brukes i en promo for programmet QI, med Stephen Fry.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Så et program om dette på tven. Og ja, det er mulig for mennesker å lage så perfekte formasjoner. De måler opp, tråkker det ned med noe de har på føttene, og forlater åstedet :lur: Selvsagt må man være spesielt interessert og ha litt øvelse for å få til så perfekte kornsirkler, men... hva annet er det som kan lage de? E.T?

Skrevet

De bruker også visstnok en slags passer, som arkeologer dessuten lurer på om har blitt brukt til å lage eldgamle steinsirkler, f eks Avebury. Bør googles! Er på mobil nå, så orker ikke legge inn link.

Skrevet

Så dere programmet på Fem i dag, "Den andre siden"? Der hadde hun Gro Helen vært i England, og sett på en kornsirkel. Hun sa at hun hadde følt energier og alt mulig, og at hun ikke følte seg som den samme etter denne hendelsen.

Morsomt, for den kornsirkelen hun var i, var laget av BBC. Den brukes i en promo for programmet QI, med Stephen Fry.

D`Oh!!!

Skrevet

Jeg har ikke sett den dokumentaren, vet dere hva den heter?

Våte strå kan bøyes uten at de knekker. Det var dette Róbert Dallos og Gábor Takács benyttet seg av, da de i 1992 lurte en hel verden med sin kornsirkel i Ungarn. De var landbruksstudenter, og visste hvordan strå oppfører seg. "Eksperter" sa at dette kunne ikke mennesker stå bak, og at de målte dødelig stråling i området, helt til de to guttene beviste vha bilder at det var de som hadde laget den.

Beklager, men jeg skjønner ikke hvorfor enkelte synes det er mer logisk at det er utenomjordiske vesener som har laget disse, enn at det er mennesker (med litt for mye fritid).

Tillegg: Hvordan er det mulig å lage f.eks. stråhatter eller kurver av strå, hvis det ikke gikk an å bøye strå?

Det går ikke an å lage stråhatter. Alle veit at det ikke går an å bøye et strå!!!

Skrevet

Så det på en dokumentar om Kornsirkler som bl.a. gikk på TVNorge, men som også har gått på mange andre TV-kanaler :)

Progammene på TV-Norge om det overnaturlige er ikke dokumentarer, det er mer som fuck-you-mentarer.

Skrevet

De virkelige forskerne (altså de med utdannelse som faktisk er relevant) sitter og ler seg ihjel (eller fortviler) over at folk sluker rått det de hører på "dokumentarer" på tv.

Jeg kan også lage en dokumentar med folk som kaller seg forskere fordi de forsker på noe, og selge den til tv. Det finnes ikke kvalitetssikring eller lover og regler for slikt.

Folk må gjerne tro hva de vil for min del, men å basere det ukritisk på noe de forveksler med fakta, blir en smule komisk.

Dette er et morsomt fenomen som man kaller "anomaly hunting". Det går i all enkelhet ut på at man går inn i en kornsirkel eller et "hjemsøkt" hus og "observerer" eller "måler" saker og ting. Og hvis man finner noe som man ikke umiddelbart forstår, så rubriserer man det som en "anomali" og erklærer at det skyldes spøkelser, aliens, eller hva som helst. Man gjør IKKE noe forsøk på å se etter en NATURLIG forklaring på "funnene". DET ville jo ødelegge hele moroa, og gjøre fuck-you-mentaren om til en faktisk dokumentar. Og det er, som alle vet, ikke videre salgbart til husmødre med en fetisj for det overnaturlige.

Skrevet

Det går ikke an å lage stråhatter. Alle veit at det ikke går an å bøye et strå!!!

Jooooda, for atte aliens klarer det. Så det må være dem som har laget den hatten jeg fikk fra syden.

Det var forresten jeg som skrev om hun dama på Fem i går kveld, som hadde fått et nytt liv etter å ha trasket i kornsirkelen til BBC. (Vet ikke hvorfor innlegget ble anonymt). Jeg skrev til Fem for å poengtere dette, merkelig nok har jeg ikke fått svar enda.

Skrevet

Jooooda, for atte aliens klarer det. Så det må være dem som har laget den hatten jeg fikk fra syden.

Det var forresten jeg som skrev om hun dama på Fem i går kveld, som hadde fått et nytt liv etter å ha trasket i kornsirkelen til BBC. (Vet ikke hvorfor innlegget ble anonymt). Jeg skrev til Fem for å poengtere dette, merkelig nok har jeg ikke fått svar enda.

Ja, jeg mente selvsagt at det ikke er mulig for OSS å bøye strå. Det trengs en hyperavansert teknologi og okkult stråling og ekstremt sterke mangnetfelter og tidsforskyvningsutstyr som vi ganske enkelt ikke har enda. Så alle stråhatter kommer fra Andromedagalaksen.

Skrevet

Ja, jeg mente selvsagt at det ikke er mulig for OSS å bøye strå. Det trengs en hyperavansert teknologi og okkult stråling og ekstremt sterke mangnetfelter og tidsforskyvningsutstyr som vi ganske enkelt ikke har enda. Så alle stråhatter kommer fra Andromedagalaksen.

BBC besitter visstnok i øyeblikket en unik utgave av en slik maskin, mulig de har forbindelser til det ytre rom. (De store parabolene utenfor BBC ser litt suspekte ut, ja...) Hun Gro-Helen Tørum (som hun heter) hadde nemlig med seg et bøyd strå fra den nevnte sirkelen i studio. Hun var helt overbevist om at ingen mennesker/ maskiner på jorda kunne lage noe sånt. Kanskje aliensene har vært bortpå henne også, for hun er i hvert fall et stort nek...

Klipp fra Fem

BBC bekrefter (et stykke ned på siden)

Skrevet (endret)

BBC besitter visstnok i øyeblikket en unik utgave av en slik maskin, mulig de har forbindelser til det ytre rom. (De store parabolene utenfor BBC ser litt suspekte ut, ja...) Hun Gro-Helen Tørum (som hun heter) hadde nemlig med seg et bøyd strå fra den nevnte sirkelen i studio. Hun var helt overbevist om at ingen mennesker/ maskiner på jorda kunne lage noe sånt. Kanskje aliensene har vært bortpå henne også, for hun er i hvert fall et stort nek...

Klipp fra Fem

BBC bekrefter (et stykke ned på siden)

Ja, for det er vel ingen som tror at Dr Who er sk "fiction"? BBC har hatt en operativ Tardis siden 60-tallet, som alle vet.

Endret av Mann 42
Skrevet

Neh, mye verre enn som så. Har du ikke sett "Signs"? :popcorn:

*lage aluminiumsfoliehatt for sikkerhets skyld*

:fnise:

Skrevet

Det er jo fascinerende da... Jeg har en kornsirkelvideo i hylla mi jeg, og har vært opptatt av fenomenet i mange, mange år.

Sjekk denne linken:

For meg ser det ikke ut som om det er "moroklumper" med planker på beina og presisjon i blikket i sikte noen steder - hva er dette?

Jeg har ingen fasitsvar, men er åpen for tolkninger.

Ang. den linken til hun FEM-dama: hun er jo veldig overinnstilt på slike ting da. Ikke vet jeg om en vanlig en som f.eks. meg selv hadde kjent noe som helst om jeg hadde kommet inn på et slikt område i landskapet, men det hadde vært veldig morro å forsøke. :)

Skrevet

Haha, jeg har vrengt meg i smerte hver gang jeg har sett teaseren der hun snakker om disse kornsirklene. Og så er det den fra QI? Jeg dør av latter!

Skrevet (endret)

Det er jo fascinerende da... Jeg har en kornsirkelvideo i hylla mi jeg, og har vært opptatt av fenomenet i mange, mange år.

Sjekk denne linken:

For meg ser det ikke ut som om det er "moroklumper" med planker på beina og presisjon i blikket i sikte noen steder - hva er dette?

Jeg har ingen fasitsvar, men er åpen for tolkninger.

Ang. den linken til hun FEM-dama: hun er jo veldig overinnstilt på slike ting da. Ikke vet jeg om en vanlig en som f.eks. meg selv hadde kjent noe som helst om jeg hadde kommet inn på et slikt område i landskapet, men det hadde vært veldig morro å forsøke. :)

Men du vet, de fleste romkadetter er akkurat som FEM-dama. Jeg må si jeg kjente hele væremåten hennes igjen fra andre som jeg har sett. Hele den "Slapp av, slipp forsvaret og åpne deg for opplevelsen"-måten å gå inn i det på. Ikke snev av kritisk sans i det hele tatt.

Endret av Mann 42
Skrevet

Nå har jeg vært inne på Facebook-siden til programmet, og sladret om hva sirkelen var for noe. Lurer på hva folk der sier... Det verste var at jeg måtte trykke "liker" for å poste der. :filer:

Skrevet

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvordan normale mennesker med en fungerende hjerne kan få seg til å tro at dette er noe annet enn menneskeskapt. Det finnes ikke én påstand som som ikke kan tilbakevises med normal logikk og faktisk kunnskap.

Dessuten lurer jeg på - hvis det er naturlig, hvordan har det seg da at

1) det med noen svært få unntak ikke finnes noen rapporter av slikt før midten av 70-tallet

2) etter at det ble et kjent fenomen har det skjedd stadig oftere

3) kornsirklene på 70-tallet var veldig enkle. Siden da har de blitt stadig mer komplekse.

4) de første kornsirklene opptrådte kun på noen begrensede områder. Etterhvert som fenomenet ble verdenskjent har det også blitt observert flere steder i verden.

Man skulle tro at et naturtfenomen var litt mer stanbilt enn som så, hva?

I tillegg er det "artister" som står frem og tar creden for hundrevis av kornsirkler hvert år. De har til og med sin egen nettside. circlemakers.org Rundt 80 prosent av kornsirklene har blitt bekreftet som forfalskninger (altså menneskelagde. De resterende 20 prosentene har ingen kjennetegn som skiller dem fra de menneskelagde. ...men kanskje naturen og/eller romvesnene har litt dårlig fantasi og trengte inspirasjon?

Det har ikke meg bekjent blitt funnet en eneste kornsirkel som ikke er mulig å forstå med menneskelig matematikk. Og kan man forstå dem, så kan man lage dem. I tillegg er det ikke slik at de er perfekte, det finnes flere eksempler på feil i designen.

Eventuelt kan det være en teori at romvesnene har gått lei av at mennesker kopierer dem, og at de har gått over til andre metoder. ;)

Skrevet

NÅ lo jeg! For en finfin ny mote! :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...