AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Hvor tror dere kornsirkler kommer fra? Tror dere det er noe utenomjordisk eller bare guttestreker og folk som kjeder seg? Leste litt i magasinet i aftenposten i helgen, og så de bildene. Jeg tror egentlig ikke noen mennesker klarer å lage så perfekte kornsirker med så nøyaktig og flott mønster på en natt.. Hvordan skal de klare å se hvordan mønsteret blir? Med fly/helikopter? De kan aldri klare å lage så flotte mønster uten å se på "kunstverket" og få det nøyaktig og symetrisk
Marabou Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 De kan aldri klare å lage så flotte mønster uten å se på "kunstverket" og få det nøyaktig og symetrisk Har noen bevist dette? Inntil det skjer ser jeg ingen grunn til å tro på utenomjordiske besøk.
Heisannmannen Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Typisk tenåringsstreker. Tenåringer fra mars!!1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Her er forresten noen bilder av en blind maler. link Jeg tipper det er ufomenn som tegner gjennom ham. For det går jo ikke an å tegne noe uten å se noe.
Rødtoppen86 Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Jeg tror ikke det er mennesker, ei heller ufoer, men noe som skjer naturlig som vi enda ikke har forstått helt. Ser for meg at det er noe i jorden som får dette til å skje, et stoff eller noe magnetisk eller noe i den duren. At det er geometrisk perfekt nærmest er jo også noe som vi ser i naturen. Snøkrystaller er jo superflotte for eksempel. At mange av kornsirklene er menneskelagd tror jeg, men ikke alle. Er nok noe i naturen som gjør det.
Gjest Arlequin Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Dersom man har god kunnskap innen matematikk er det absolutt mulig å lage et komplisert mønster uten å ha overblikk over det. Om man i tillegg er mange, har planlagt godt på forhånd og har egnet utstyr er det ikke en umulig oppgave i det hele tatt. Det er vanskelig å si akkurat hva dette dreier seg om, men når det gjelder romvesen-teorien syes jeg man skal tenke litt logisk.. Om de utenomjordiske er så avansert at de kan reise helt hit, er det ikke da litt rart at de velger å kommunisere gjennom åkergrafitti? Og hva driver de med i mellomtiden, "henger" de bare i verdensrommet rundt jorden og planlegger neste kornsirkel? Det høres da veldig primitivt ut.. Tenk, om VI tok kontakt med vesner på en annen planet, hva ville vi gjort? Vi ville ikke tegnet i åkre i alle fall(!) Det mener nå jeg i alle fall
Marabou Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Om de utenomjordiske er så avansert at de kan reise helt hit, er det ikke da litt rart at de velger å kommunisere gjennom åkergrafitti? Og hva driver de med i mellomtiden, "henger" de bare i verdensrommet rundt jorden og planlegger neste kornsirkel? Neh, mye verre enn som så. Har du ikke sett "Signs"? *lage aluminiumsfoliehatt for sikkerhets skyld*
Gjest Arlequin Skrevet 11. august 2010 #8 Skrevet 11. august 2010 Neh, mye verre enn som så. Har du ikke sett "Signs"? *lage aluminiumsfoliehatt for sikkerhets skyld* Ja du har nok rett, best å være føre var!
Gjest Sommertid Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 Jeg tror ikke det er mennesker, ei heller ufoer, men noe som skjer naturlig som vi enda ikke har forstått helt. Ser for meg at det er noe i jorden som får dette til å skje, et stoff eller noe magnetisk eller noe i den duren. At det er geometrisk perfekt nærmest er jo også noe som vi ser i naturen. Snøkrystaller er jo superflotte for eksempel. At mange av kornsirklene er menneskelagd tror jeg, men ikke alle. Er nok noe i naturen som gjør det. Liker teorien, men stemmer for den aluminiumsfoliehatten for sikkerhets skyld
Bertha Skrevet 14. august 2010 #10 Skrevet 14. august 2010 (endret) Det jeg faktisk lurer mest på, er hvorfor det aldri rapporteres om "mislykkede" kornsirkler ... Jeg mener, dersom det bare er tullball og fjortiser som leker seg - så er vel sannsynligheten ganske stor for at det oppstår en del kornsirkler som ikke er fullt så synkrone og perfekte i sin utforming ...? Hvorfor rapporterer aldri mediene om mislykkede kornsirkler? Er alle medier virkelig like kommersielle og kjøpt av Se & Hør?? Ergo må det vel være noen form for organisert aktivitet som lager disse greiene. Tenker jeg ... Endret 14. august 2010 av Bertha
Kamikatze Skrevet 14. august 2010 #11 Skrevet 14. august 2010 Tenk, om VI tok kontakt med vesner på en annen planet, hva ville vi gjort? Vi ville ikke tegnet i åkre i alle fall(!) Det mener nå jeg i alle fall Vi? Nei, vi hadde nok skrevet et vennlig: "Morn, vi kommer i fred" med maskingeværkuler, gjennom romskipet deres. Tror det er femti prosent brisne mattestudenter, og resten et corny, ikke ennå kjent, naturfenomen. Små grønne menn får finne seg i å stille bak i køen; bak naturfenomen og natteravner. Foran de grønne, står demonene og tripper utålmodig.
Sæzzy Skrevet 14. august 2010 #12 Skrevet 14. august 2010 (endret) Jeg tror litt på disse fenomenene som ingen kan forklare jeg da. Mange ser og spesielle mønstre som danner tall, hendelser og diverse datoer i disse kornsirklene (disse "korsnsirkelekspertene"). Jeg gjør ikke, men om det så er naturen som gjør dette, er det allikevel et spesielt fenomen. Endret 14. august 2010 av Sæzzy
Gjest Arlequin Skrevet 14. august 2010 #13 Skrevet 14. august 2010 Jeg tror litt på disse fenomenene som ingen kan forklare jeg da. Mange ser og spesielle mønstre som danner tall, hendelser og diverse datoer i disse kornsirklene (disse "korsnsirkelekspertene"). Jeg gjør ikke, men om det så er naturen som gjør dette, er det allikevel et spesielt fenomen. Vi mennesker har den evnen at vi ALLTID vil klare å finne mønstre og "tegn" om vi ser etter det, enten det er i en kornsirkel eller kaffegrut. Men om dette er et naturfenomen, hvorfor dukker de da bare opp i kornåkre og ikke i andre enger rundt omkring..?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #14 Skrevet 14. august 2010 De lages i kornåkre fordi de vises best der, og mønsteret er lettere å lese og navigere etter. Vi har besøk stadig vekk men vi merker det ikke fordi det skjer i en annen dimensjon. At det finnes flere dimensjoner enn det vi vanligvis kjenner til er forlengst bevist. Men vi mangler naturlige sanser for å oppleve dem.
Independent_ Skrevet 14. august 2010 #15 Skrevet 14. august 2010 Det som er skummelt med disse kornsirklene er at mange av de har vist seg å være helt matematiske riktige og så nøyaktig at ingen menneskelig hender eller robotiske maskiner kunne lagd det. Om jeg tror eller ikke vet jeg ikke, men jeg syns det er veldig interessant :gjeiper:
Meaty Skrevet 14. august 2010 #16 Skrevet 14. august 2010 Det som er skummelt med disse kornsirklene er at mange av de har vist seg å være helt matematiske riktige og så nøyaktig at ingen menneskelig hender eller robotiske maskiner kunne lagd det. Om jeg tror eller ikke vet jeg ikke, men jeg syns det er veldig interessant :gjeiper: Hvor har du dette fra?
Independent_ Skrevet 14. august 2010 #17 Skrevet 14. august 2010 Hvor har du dette fra? Så det på en dokumentar om Kornsirkler som bl.a. gikk på TVNorge, men som også har gått på mange andre TV-kanaler
Gjest Enchanted Skrevet 14. august 2010 #18 Skrevet 14. august 2010 Jeg har hørt at noen forskere har sett på disse stråene som har blitt bøyd, og funnet ut at de ikke er knekt. Dette er visst ikke mulig å få til for oss mennesker. Altså å kun bøye stråene ned, uten å knekke dem, men jeg vet ikke jeg. Personlig tror jeg at vi mennesker ikke er alene her i verdensrommet. Jeg tror det finnes noen der ute som er som oss, men tror nok at de har kommet mye lenger enn det vi har...
Independent_ Skrevet 14. august 2010 #19 Skrevet 14. august 2010 Jeg har hørt at noen forskere har sett på disse stråene som har blitt bøyd, og funnet ut at de ikke er knekt. Dette er visst ikke mulig å få til for oss mennesker. Altså å kun bøye stråene ned, uten å knekke dem, men jeg vet ikke jeg. Personlig tror jeg at vi mennesker ikke er alene her i verdensrommet. Jeg tror det finnes noen der ute som er som oss, men tror nok at de har kommet mye lenger enn det vi har... Jepp sant det med at de er bøyd, det var en del av dokumentaren. Helt utrolig facinerende. Er forresten helt enig med deg om at vi ikke er alene
AnonymBruker Skrevet 15. august 2010 #20 Skrevet 15. august 2010 Jeg har hørt at noen forskere har sett på disse stråene som har blitt bøyd, og funnet ut at de ikke er knekt. Dette er visst ikke mulig å få til for oss mennesker. De virkelige forskerne (altså de med utdannelse som faktisk er relevant) sitter og ler seg ihjel (eller fortviler) over at folk sluker rått det de hører på "dokumentarer" på tv. Jeg kan også lage en dokumentar med folk som kaller seg forskere fordi de forsker på noe, og selge den til tv. Det finnes ikke kvalitetssikring eller lover og regler for slikt. Folk må gjerne tro hva de vil for min del, men å basere det ukritisk på noe de forveksler med fakta, blir en smule komisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå