Gå til innhold

CoffeeGirls treningsdagbok

CoffeeGirl

Anbefalte innlegg

Joa, men det er jo to relativt like utdannelser... :sjenert: Jeg lurer litt på hvordan det er å ta det jeg går på ved siden av sykepleie...

Det vil vel innebære 2 forskjellige utdanningssteder? Det første jeg tenker på er hvor mye sykepleie som er obligatorisk... Kan bli vanskelig å gjennomføre tror jeg, men rent praktisk vet jeg ikke om du får lov eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil vel innebære 2 forskjellige utdanningssteder? Det første jeg tenker på er hvor mye sykepleie som er obligatorisk... Kan bli vanskelig å gjennomføre tror jeg, men rent praktisk vet jeg ikke om du får lov eller ikke?

Ja, det vil innebære to skoler ja. Aner ikke hvor mye som er obligatorisk... Hm, dette må jeg tenke litt på. Hvorfor skulle det ikke være lov? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. si det. Jeg har også dillet litt med to utdanningssteder i vår. Fulltid ene plassen og ekstra studiepoeng en annen plass. Tenker du å ta to fulltidsstudier? Sykepleie blir jo fulltid, tenker du det du tar nå også som fulltid??? Det blir nok travelt ivertfall. Da søker du samordna opptak på sykepleie, og internt på det du tar nå? Betaler semesteravgift begge steder og håper på at det som er obligatorisk går overens... Kanksje det ikke er så mye obligatorisk på det du går nå?

Uannsett, hvorfor sykepleie? :biggrin: Det er nok en hel del obligatorisk der altså... alle prosedyrer man skal lære, øve, anatomi, osv. Høsten er nok ganske så pakket. Også skal du leve ved siden av :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. si det. Jeg har også dillet litt med to utdanningssteder i vår. Fulltid ene plassen og ekstra studiepoeng en annen plass. Tenker du å ta to fulltidsstudier? Sykepleie blir jo fulltid, tenker du det du tar nå også som fulltid??? Det blir nok travelt ivertfall. Da søker du samordna opptak på sykepleie, og internt på det du tar nå? Betaler semesteravgift begge steder og håper på at det som er obligatorisk går overens... Kanksje det ikke er så mye obligatorisk på det du går nå?

Uannsett, hvorfor sykepleie? :biggrin: Det er nok en hel del obligatorisk der altså... alle prosedyrer man skal lære, øve, anatomi, osv. Høsten er nok ganske så pakket. Også skal du leve ved siden av :jepp:

Jeg har kommet inn på sykepleie fra januar av, så jeg må liksom velge :gjeiper: Og det er så vanskelig! :sjenert: Jeg er egentlig kjempelei av det jeg går på nå, men skulle gjerne hatt noen av fagene allikevel... :sjenert:

Kanskje jeg skal ta bare et emne eller noe ved siden av? Det er ikke snakk om tunge fag det jeg ønsker å ta ved siden av, så jeg får det kanskje til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor du har komt inn? Begynner studiet i januar? Trodde det bare var start i høstsemesteret jeg... tar du 3 eller 4års da?

Hva skal du bruke fagene du tar nå til da, viss du skal bli sykepleier..?

Ellers er det jo bare å kjøre på. Ta de ekstra fagene du vil. Er jo mulig å melde seg opp, lese og se det an. Evnt ikke møte til eksamen om det skulle skjære seg totalt. Du er nok sikkert forberedt på å lese litt ekstra.

Tror du får til det jeg! :jepp: Men jeg ble litt overrasket altså! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor du har komt inn? Begynner studiet i januar? Trodde det bare var start i høstsemesteret jeg... tar du 3 eller 4års da?

Hva skal du bruke fagene du tar nå til da, viss du skal bli sykepleier..?

Ellers er det jo bare å kjøre på. Ta de ekstra fagene du vil. Er jo mulig å melde seg opp, lese og se det an. Evnt ikke møte til eksamen om det skulle skjære seg totalt. Du er nok sikkert forberedt på å lese litt ekstra.

Tror du får til det jeg! :jepp: Men jeg ble litt overrasket altså! :fnise:

Overrasket over hva da? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var forresten på legekontroll i dag, og legen er storfornøyd med min innsats. Han syns ikke jeg bør gå ned mer enn 5-8 kg til, max 10 (jeg ble veid til 85 kg der, med klær og sånn), på grunn av muskelmasse. Går jeg ned mer vil jeg sannsynligvis se skrapa ut, fikk jeg beskjed om. Egentlig vil jeg ned til "normal" BMI, men jeg vet jo at BMI ikke tar hensyn til muskelmasse og beinbygning. Kanskje det holder med 8-10 kg til? :sjenert:

Sånn annet enn det er jeg frisk som en fisk (sett bort ifra at jeg er kronisk syk :fnise: ). Litt lavt blodtrykk, men det er ikke noe som er bekymringsverdig enda. Litt lite B-vitammin, men der får jeg jevnlig påfylling i sprøyteform, så det går også fint. Ellers var alt bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser:

Høres ut som du har en hyggelig lege! Og for noen kompliment da :fnise: Det begynner jo faktisk å nærme seg "slutten" på gå-ned-eventyret. 75 er mitt mål også. Vil jo ha litt muskler :jepp: Hørtes ut som du hadde maaaasse muskler jo :fnise:

Kan jo hende du ser deg fornøyd om noen kg :biggrin: Hvilken størrelse bruker du i klær nå? Kan jeg spørre om du tidligere hadde noen bekymringsverdige verdier? Diabetes 2, høyt blodtrykk... osv..? Hva sa legen da...? :sjenert: Tipper det er morro for han å ha følgt med deg hele veien! :jepp:

:tommel: Bare å ta av seg hatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en snill lege du har ja, og det er kanskje lurt å høre på han med maks antall kg til ned? :) Overrasker meg ikke om du har myyye muskler i forhold til meg! Jeg er jo en del kilo mindre, men ikke særlig muskuløs enda nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser:

Høres ut som du har en hyggelig lege! Og for noen kompliment da :fnise: Det begynner jo faktisk å nærme seg "slutten" på gå-ned-eventyret. 75 er mitt mål også. Vil jo ha litt muskler :jepp: Hørtes ut som du hadde maaaasse muskler jo :fnise:

Kan jo hende du ser deg fornøyd om noen kg :biggrin: Hvilken størrelse bruker du i klær nå? Kan jeg spørre om du tidligere hadde noen bekymringsverdige verdier? Diabetes 2, høyt blodtrykk... osv..? Hva sa legen da...? :sjenert: Tipper det er morro for han å ha følgt med deg hele veien! :jepp:

:tommel: Bare å ta av seg hatten!

:sjenert: Takk :)

Ja, det er litt deilig å nærme seg slutten, men de siste kiloene er jo de vanskeligste :dåne: Bruker vel str 44 nå, eller kanskje 42? Jeg har ikke kjøpt så mye klær av typen bukser og topper i det siste, og det lille jeg har kjøpt har vært sære størrelser fordi det er Espirit og andre "mote"merker som produserer det :sjenert:

Ingen bekymringsverdige verdier i det hele tatt, men alt har blitt enda mer "normalt" enn tidligere :) Jeg har igrunnen vært ganske frisk til å ha vært såpass overvektig.

At du "plutselig" valgte sykepleie :fnise:

Åja, sånn ja :sjenert: Det er egentlig ikke plutselig, det er noe jeg har fundert på siden jeg var 17, men så har det alltid blitt nedprioritert :fnise:

For en snill lege du har ja, og det er kanskje lurt å høre på han med maks antall kg til ned? :) Overrasker meg ikke om du har myyye muskler i forhold til meg! Jeg er jo en del kilo mindre, men ikke særlig muskuløs enda nei :ler:

Jeg er jo heller ikke muskuløs :ler: Men jeg har mer muskler nå enn før da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg glemte å nevne - legen målte hvilepulsen min til 58! :dåne: Så lavt har jeg aldri ligget før, så i dag har jeg vandra rundt med pulsklokke på. Hvilepuls fra 49 til 60! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig hva! DER fikk du ivertfall målt den fysiske fremgangen :skratte: Husker du hva du hadde før? Håper min har synket litt å... gleder meg til å teste min nye pulsklokke :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig hva! DER fikk du ivertfall målt den fysiske fremgangen :skratte: Husker du hva du hadde før? Håper min har synket litt å... gleder meg til å teste min nye pulsklokke :rødme:

Jeg har ligget rundt 85-90-95-100 hele tiden, selv med den ekstremtreninga jeg har holdt på med :dåne: Tror kanskje det har vært delvis overvekta sin skyld, og deretter delvis overtrening - nå har jeg jo ikke rørt på meg på tre uker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: klagepost!

Det er alt for tidlig å være oppe nå :søvn: Dessuten våkna jeg til masse rot i leiligheten, sånn er det å ha dyr :dåne: Og sambo hadde glemt å lukke stuevinduet helt igjen, så her var det gørrkaldt da jeg stod opp. Også må vi ikke glemme at det har snødd, så jeg må måke snø av bilen før jeg kan reise tilbake på kurset, og at jeg har et halvflatt dekk på bilen av årsaker unknown to man. :dåne:

Dessuten har jeg jævlig vondt i magen. Begynner å bli litt småbekymra, har hatt det de siste tre morgenene, men det går gjerne over i løpet av et par timer etter at jeg har stått opp. Er så vondt at jeg ikke klarer å stå eller sitte skikkelig oppreist, så jeg gleder meg veldig til å kjøre 5 mil nå etterpå.

*syte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det kun var en dårlig start på dagen! ;) Var kurset bra? ;)

Dagen ble mye bedre, selv med hodepine gjennom hele kurset og fire timer middagshvil da jeg kom hjem :sjenert: Men kurset er kjempebra, det er så absolutt verdt det å bruke frihelgen sin på å treffe 25 andre like engasjerte mennesker :jepp:

I dag morges fant jeg ut at jeg er lei av at vekta peker oppover når jeg har mensen. Veide meg på fredag (siste mensdag) og da var vekta 85,5 :dåne: I dag var den 83,3 :bolledeig: Men det er fortsatt fredagsveiingen som gjelder, så da får jeg forhåpentligvis et kjemperesultat nå på fredag :lur:

Vektresultater

Start (01.10.10) - 89,9 kg

Uke 1 (08.10.10) - 86,0 kg

Uke 2 (15.10.10) - 86,5 kg

Uke 3 (22.10.10) - 86,3 kg

Uke 4 (29.10.10) - 86,2 kg

Uke 5 (05.11.10) - 85,5 kg

Uke 6 (12.11.10) - 84,2 kg

Uke 7 (19.11.10) - 84,2 kg

Uke 8 (26.11.10) - 83,5 kg

Uke 9 (03.12.10) - 85,5 kg :dåne:

Ellers denne uka blir det ni-lesing til siste eksamenen. Skal gjennom 60 sider i dag, 112 sider i morra, 67 sider på onsdag, 150 sider (:dåne:) på torsdag, 180 sider på fredag (*dø litt*) 140 sider på lørdag og 40 sider på søndag. Sånn egentlig. Lurer på om det blir litt jevnere fordeling enn grovdelingen jeg har satt opp, men alt må være lest før mandag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste 208 sider på en dag før den ene eksamenen min. Det er faktisk ikke verre enn 8-9 timer om du har litt tempo på det (jeg brukte markeringstusj). Da må du lese mellom 20-30 sider pr time. Tror jeg satt to timer i strekk, så hadde jeg vel en halvtime pause, eller noe sånt. Har aldri gjort noe lignende før, og ble overrasket over at det faktisk gikk! Så det kan få fint for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste 208 sider på en dag før den ene eksamenen min. Det er faktisk ikke verre enn 8-9 timer om du har litt tempo på det (jeg brukte markeringstusj). Da må du lese mellom 20-30 sider pr time. Tror jeg satt to timer i strekk, så hadde jeg vel en halvtime pause, eller noe sånt. Har aldri gjort noe lignende før, og ble overrasket over at det faktisk gikk! Så det kan få fint for deg også :)

Det ordner seg sikkert :jepp: Og det er en hjemmeeksamen, så om ikke jeg husker ordrett alt som står så ordner det seg allikevel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...