Gå til innhold

CoffeeGirls treningsdagbok

CoffeeGirl

Anbefalte innlegg

Dagens kaloriinntak: 1372

Sleit med kaloriene i dag, dagstotalen inkluderer en sjokoladebit (8 gram sjokolade = 46 kcal!) og en kopp kakao (147 kcal). Har fått i meg vannvittig mye proteiner da, så jeg skal igrunnen ikke klage :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har inspirert meg med kakao :) Vanligvis pleier jeg å vente med å begynne å lage kakao til vinteren. Høsten er liksom mer te-tid. Men nå har jeg akkurat drukket verdens beste hjemmelagede kakao :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har inspirert meg med kakao :) Vanligvis pleier jeg å vente med å begynne å lage kakao til vinteren. Høsten er liksom mer te-tid. Men nå har jeg akkurat drukket verdens beste hjemmelagede kakao :)

Kakao er godt :) Og når en kopp på 250 ml ikke er mer enn 150 kcal (min er i alle fall ikke det :ler: ) så er det plass til det i kaloribudsjettet også :fnise:

Nå skal jeg snart ut å gå tur, fikk plutselig litt mange avtaler på tapeten i dag så det blir turdag to dager på rad. Blir dobbelt så lang tur som vanlig da, så får lov til å kalle det trening allikevel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåturer blir aldri feil :)

Vet ikke hvor mange kalorier det er i kakaoen min, men det er mørk 70% kokesjokolade (som har mange flotte egenskaper) og melk (som man jo også er bra) + en god dose kos (som er det sunneste av alt).

Ergo = JA til kakao! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåturer blir aldri feil :)

Vet ikke hvor mange kalorier det er i kakaoen min, men det er mørk 70% kokesjokolade (som har mange flotte egenskaper) og melk (som man jo også er bra) + en god dose kos (som er det sunneste av alt).

Ergo = JA til kakao! :jepp:

Min kakao har sånn fin innholdsdeklarasjon :gjeiper:

Hvis du bruker 3 dl lettmelk og 30 gram Freia Premium 70% har du ca 150 kcal i melka, og 175 kcal i sjokoladen :) Men det er sant som du sier, at mørk sjokolade har mange gode egenskaper, og det er kalsium og andre viktige næringsstoffer i melk, og kosedosen ( :fnise: ) er tross alt viktigst! :jepp:

Nå går jeg...snart... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, så kakaoen min inneholder over 300 kalorier? :ler: Det er mye ikke sant? Jaja, det er den sannelig verdt! :ler:

:kaffekopp: *friste*

:ler:

Nå har jeg kommet tilbake etter gåturen min, nesten en time i regn og kald vind. Skal lage en kopp kakao, ta en dusj og så må jeg på skolen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte:

Syns det er bedritent gjort av UiO (eller fagledelsen på faget det gjelder) å kreve obligatorisk oppmøte på et seminar planlagt til to timer, som ender opp med å bli "Hei, her er oppgaven, er det noen spørsmål? Neivel, takk for i dag."

15 minutter! Jeg kjørte til Blindern, betalte 50 kr i parkering, og endte opp med å stå i kø fra Lysaker og hjem fordi de ikke kunne legge ut oppgaven på Fronter? :sinna:

Annet enn det er jeg litt rastløs, og ligger litt under på kaloriinntaket (igjen) :dåne: Lurer på hvordan dette går til helgen jeg, når det ikke er kjøkkenvekt tilgjengelig, og jeg ikke selv har styring på frokost, lunsj og middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte:

Syns det er bedritent gjort av UiO (eller fagledelsen på faget det gjelder) å kreve obligatorisk oppmøte på et seminar planlagt til to timer, som ender opp med å bli "Hei, her er oppgaven, er det noen spørsmål? Neivel, takk for i dag."

15 minutter! Jeg kjørte til Blindern, betalte 50 kr i parkering, og endte opp med å stå i kø fra Lysaker og hjem fordi de ikke kunne legge ut oppgaven på Fronter? :sinna:

Annet enn det er jeg litt rastløs, og ligger litt under på kaloriinntaket (igjen) :dåne: Lurer på hvordan dette går til helgen jeg, når det ikke er kjøkkenvekt tilgjengelig, og jeg ikke selv har styring på frokost, lunsj og middag.

AKKURAT DET SAMME var jeg oppi da jeg studerte (!!) Nøyaktig det samme... Obligatorisk fremmøte - når alt de gjorde var å fortelle oss noe som stod på nettet fra før av...:kjefte:

Jeg har heldigvis kommet over det nå...:fnise:

Endret av Tarantella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKKURAT DET SAMME var jeg oppi da jeg studerte (!!) Nøyaktig det samme... Obligatorisk fremmøte - når alt de gjorde var å fortelle oss noe som stod på nettet fra før av...:kjefte:

Jeg har heldigvis kommet over det nå...:fnise:

Jeg blir litt sur av det jeg altså. *grinete*

Skal et seminar først være obligatorisk, bør de virkelig ha et godt opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kaloriinntak: 1324

Dagens proteininntak: 135 gram :duskedame:

Til å være en dag uten proteintilskudd er jeg egentlig ganske stolt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regnet ut dagsbehovet ditt av kalorier? ...synes inntaket ditt høres så lite ut, og undrer meg på om du ikke sakte men sikkert sulter ihjel...? :sjenert:

Proteiner - hva er det? :fnise: Når mannen er bortreist glemmer jeg helt å lage skikkelige middager - regner med det går kraftig ut over proteininntaket mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi da, så kjipt med det seminaret! Har heldigvis ikke vært borti noe så dårlig opplegg til nå... Og så har jeg aldri kjørt til UiO nettopp av kø-grunnen :fnise:

Og Tarantella, hvis CoffeGirl sulter ihjel (ikke med vilje altså, du gjør jo så godt du kan, bedre enn meg!) hadde jeg vært død for flere år siden! Tok en random kalorioppmåling på en vanlig dag hos meg, endte på 900 kalorier ETTER SJOKOLADE! :gjeiper: Skjønner heller ikke at det går an da. Må begynne å spise mer igjen tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regnet ut dagsbehovet ditt av kalorier? ...synes inntaket ditt høres så lite ut, og undrer meg på om du ikke sakte men sikkert sulter ihjel...? :sjenert:

Proteiner - hva er det? :fnise: Når mannen er bortreist glemmer jeg helt å lage skikkelige middager - regner med det går kraftig ut over proteininntaket mitt :fnise:

Jeg har funnet ut at jeg går ned mer i vekt av å fokusere på proteiner :jepp: Driver ikke fanatisk lavkarbo, for jeg MÅ HA karbohydrater for å fungere, men vi har f.eks. bare poteter eller pasta en gang i uka :) "Litt er lov" er regelen :fnise:

Dagsforbruket mitt ligger på ca 2200 kcal, og for å gå ned i vekt skal man da spise mindre enn det. Prøver som sagt å komme opp i 1400-1600, men det er så vanskelig av og til, spesielt nå som tennene mine ikke er helt enig i veldig tyggbar mat :jepp: Og tro meg - jeg sulter ikke ihjel! Stort sett er jeg så stappmett at jeg ikke orker tanken på mat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da, så kjipt med det seminaret! Har heldigvis ikke vært borti noe så dårlig opplegg til nå... Og så har jeg aldri kjørt til UiO nettopp av kø-grunnen :fnise:

Og Tarantella, hvis CoffeGirl sulter ihjel (ikke med vilje altså, du gjør jo så godt du kan, bedre enn meg!) hadde jeg vært død for flere år siden! Tok en random kalorioppmåling på en vanlig dag hos meg, endte på 900 kalorier ETTER SJOKOLADE! :gjeiper: Skjønner heller ikke at det går an da. Må begynne å spise mer igjen tror jeg :)

Flexus-kortet mitt er tomt, og jeg har ikke klart å somle meg innom Trafikanten for å verifisere at jeg er student (hadde bare det gamle studentbeviser mitt i August, så de la bare inn en mnd på kortet :( ), så derfor blir det kjøring de dagene jeg absolutt må på skolen :fnise: Sånn som i dag - 1 time i rush for 3 timer seminar :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er utrolig provoserende. Behandler folk som om de går i barnehage i forhold til obligatorisk oppmøte, men føler ingenting på den forpliktelsen tilbake igjen. Fryktelig respektløst, spesielt ovenfor dem som pendler :kjefte:

Og utrolig fjernt at man ikke kan registrere flexus-kortet på nettet, eller der man kjøpte det første gangen, for den saks skyld. Trafikanten er jo ikke akkurat det stedet i verden hvor det er minst kø til enhver tid på døgnet.

Skjønner sannelig at du endte opp med kyllingnuggets til lunsj! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig provoserende. Behandler folk som om de går i barnehage i forhold til obligatorisk oppmøte, men føler ingenting på den forpliktelsen tilbake igjen. Fryktelig respektløst, spesielt ovenfor dem som pendler :kjefte:

Og utrolig fjernt at man ikke kan registrere flexus-kortet på nettet, eller der man kjøpte det første gangen, for den saks skyld. Trafikanten er jo ikke akkurat det stedet i verden hvor det er minst kø til enhver tid på døgnet.

Skjønner sannelig at du endte opp med kyllingnuggets til lunsj! :ler:

6 nuggets er "bare" 280 kalorier, så jeg følte jeg hadde "råd" til det på kaloribudsjettet mitt i dag :ler: Har spist 757 kcal hittil, så håper faktisk på å komme over 1400 i dag :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...