Gå til innhold

HJELP - NY OUTLOOK = Problemer !!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok her er problemer !!!

En venn la innpå Office pakken til meg - og der kom det med en annen versjon av outlook enn jeg hadde. denne har et mosegrønt symbol - en firkant med en rundig inni og en slags "L" ................

Nå får jeg ikke til å motta mailer ........!!!!!

Har trykket send/recieve - men får ingen !!!

ER rimelig fortvilet her for jeg trenger jo å få frem mailene mine ! prøvde å maile til meg selv fra hotmail og det gikk ikke det heller ...

hva skjer ?????

Og hvor legger jeg til hotmailen min sånn at outlook får ned de mailene også??

Hele denne versjonene er totalt annerledes enn den jeg hadde !! Det er håpløst ......den er sånn kaki-farget - og har mye dill dall runt om kring - og mapper jeg har laget selv er gjemt bort ......fullstendig bakvendt ...

Hjelp meg noen please!!! får jo ikke holdt meg oppdatert på kg heller jo på denne måten !!!

*desperat*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kanskje fått installert Outlook i stedet for Outlook Express?

For å motta/sende mail, må du konfigurere Outlooken:

Verktøy - Kontoer - Add

Der må du fylle inn Incoming Mail og Outgoing.

Har man Teletull (som jeg) er dette pop.online.no og smtp.online.no

Sorry blandingen av norsk/engelsk, gidder ikke oversette alt... :oops:

Skrevet

Og i Outlook kan du ikke sjekke hotmailen slik du kan i Outlook Express. Jo, beklager! I Outlook 2002 (XP) kan du visst det. Jeg er ganske så sikker på at dette ikke gikk i Outlook 2000.

I Outlook 2003 (XP) er det også litt annen måte å aksessere kontoer enn i 2000. Menylinja > Tools > E-mail accounts > add a new e-mail account. Så må du skrive inn navnet ditt, din mailadresse, brukernavn, passord, utgående mailserver og inngående mailserver. Alt dette får du av din ISP (Telenor, Tele2, Tiscali, UPC, NextGenTel, osv.) om du ikke allerede har det.

PS: Outlook Express følger også med Windows. Jeg har rydda noe veldig i min startmeny, men jeg vil tippe at den ligger under Start > Programmer > Tilbehør/Accessories. Kanskje du kjenner igjen ikonet - en hvit konvolutt med to blå piler?

Dersom PCen din er formattert (at du har mistet alt det som lå på maskinen før), vil du uansett program måtte taste inn din kontoinformasjon i mailprogrammet. Dersom det bare er ny Office (m/Outlook) som er installert, vil du helt sikkert finne igjen alt ditt gamle ved å finne Outlook Express (om du brukte det før da). Ellers vil jeg tro at den vennen din som hjalp deg, vil kunne forklare og hjelpe deg på vei. Det ville jeg følt for dersom jeg hadde installert noe for mine venner i alle fall.

Inntil du får det til å virke i ditt mailprogram, er jeg sikker på at alle ISPer har en webmailtjeneste. Det vil si at du kan gå til en webadresse og sjekke mailen din. NextGenTel har http://mail.broadpark.no. UPC har http://webmail.chello.no. At du uansett må ha brukernavn og passord er til ditt beste og for din sikkerhet. At det tar noen dager å få det tilsendt i posten er kjipt, men også av samme grunn. De firmaene jeg vet om har bare lov til å utgi passord pr. papirpost (på grunn av regler fra Post- og Teletilsynet).

Skrevet

I Outlook 2003 (XP) er det også litt annen måte å aksessere kontoer enn i 2000. Menylinja > Tools > E-mail accounts > add a new e-mail account. Så må du skrive inn navnet ditt, din mailadresse, brukernavn, passord, utgående mailserver og inngående mailserver. Alt dette får du av din ISP (Telenor, Tele2, Tiscali, UPC, NextGenTel, osv.) om du ikke allerede har det.

I min 2000 versjon (som jeg bruker i XP kun på pur), må jeg gjøre alt dette. Men det popper opp en slags "veiviser", så det er bare å fylle ut etter hvert.

Skrevet

Hyyyyl - blir jo helt forvirra i hodet mitt jeg ........ante ikke det var flere sorter ..hadde outlook ekspress før - denne heter outlook 2002.

da jeg skulle åpne min gamle mail ved å trykke den hvite konvolutten - så kom det opp en sånn veiviser - og jeg måtte fylle inn og bekredte mail og passord - og så kom denne nye frem ...så kunne jeg flytte over gamle mailer og det gjorde jeg - men nå FÅR JEG IKKE EN ENESTE NY MAIL INN !!! HAR SJEKKET PÅ ONLINE.NO - OG DER KOMMER MAILENE INN - MEN IKKE I MIN OUTLOOK ...... :grine:

håpløst dette jo - alltid er det noe som ikke stemmer ...tør snart ikke gjøre noe med pc'en jeg ........ :(

Skrevet

ok - Nå har jeg greid å få til å motta mail - måtte fylle inn innkommende og utgående server - :wink: :oops:

MEN - step by step - hvordan legge til hotmailen min??

Skrevet

Dette skal funke for Hotmail:

Trykk Tools /Verktøy

Velg Email-accounts

Velg Add a new email account

Velg HTTP mail account

Fyll ut med navn, epostadresse, username (epost) og passord.

Under Server information velger du Hotmail.

Ferdig!

Outlooken din vil koble seg direkte til din Hotmail-postkasse på nettet. Så ting du sletter i Outlook, vil bli slettet på nettet, og omvendt. Er ikke sikker på om du får lest mailen din hvis du ikke er logget på nettet heller.

Catzy

Skrevet

FIKK DET TIL !!!

:hoppe:

tusen takk alle sammen - dere reddet dagen min !!!!! :lol:

Skrevet

E-mailklienter fra Microsoft er absolutt ikke å anbefale. Skaff deg noe annet så fort som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...