Ametrin Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #201 Skrevet 9. januar 2012 Jeg er her altså...bare litt treig med å skrive Etter eksamen har jeg ikke sittet noe særlig på nettet, og da blir det også lite KG gitt. Vært deilig å ikke sitte med bøker og worddokumenter, og heller bare kost meg under pleddet i sofaen og sett på tv Huff, kostholdet mitt er virkelig ute å kjøre om dagen. Finner alltid noen unnskyldninger nå, for å utsette planen om å fortsette som før jul I helgen bestilte vi fra Peppes, så fantastisk godt! Jeg har ikke spist pizza på over et halvt år...Men nå må jeg se å kutte ned på godsaker igjen altså. Er så redd for å falle helt ut av dette, og gå opp igjen det jeg har klart å kvitte meg med av kg Men, nå er hverdagen tilbake igjen for fullt! Nytt semester — nye muligheter. Dette semesteret har jeg kun ett emne frem til praksis. Skal bli deilig å kun ha ett emne å konsentrere seg om. Og i tillegg er det fantastisk motiverende at jeg fikk A(!) på den siste sensuren, i det emnet som er i samme kategori som det jeg har dette semesteret :danse: Æsj, jeg liker virkelig ikke mandager...spesielt ikke rett etter ferie Men...får vel nesten sette igang med middag til min kjære kommer hjem fra jobb. Skulle helst lest litt i dag også, men er redd det heller blir sofa, armkroken og Dexter Hatt en fin helg, og påfølgende mandag, jenter?
Lampeskjermen Skrevet 9. januar 2012 #202 Skrevet 9. januar 2012 Skjønner godt at du har unngått alt som heter nett, word og ikke minst excel.. Jøss! Så flink du er Totalt to B er og en A, det skal du jaggu meg være stolt av! Sklir helt ut av kostholdsplana når jul og nyttår nettopp har vært, like vanskelig å starte med blanke ark - hvert bidige år. Men nå er det skjerpings Nettopp kommet ut av dusjen nå, så nå er det en episode med "Once Upon A Time", spennende! Selv om den kanskje er litt "over the top"
Gjest -Sarah- Skrevet 9. januar 2012 #203 Skrevet 9. januar 2012 Godt nyttår Ametrin! Knallbra resultater! Så flink du er
Ametrin Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #204 Skrevet 12. januar 2012 «Once Upon A Time»... noe jeg går glipp av? Ikke hørt om engang jeg Er det bra Godt nyttår til deg også, Sarah! Hyggelig at du stikker innom! Og takk, så hyggelig! Er igang med studiene igjen. Veldig godt å kommme igang, men kroppen er liksom ikke like med. Er sååå daff om dagen, og lesingen går kjempetregt Hjelper ikke så mye at jeg har fjerna en visdomstann, og er pittelitt redusert etter det Prøver nå å få i meg en liten frokostpannekake, før jeg skal tenke på dusjen og så jobb (skulle egentlig lest i dag også ). Kjeven er noe låst, og gjør vondt inni munnhulen...så hurra!
Gjest -Sarah- Skrevet 12. januar 2012 #205 Skrevet 12. januar 2012 ååå, det er så vondt etter å ha fjernet visdomstann! God bedring Må litt tilvenning til før kroppen henger med etter ferien ja. Jeg begynner på mandag, og må si jeg gruer meg litt. Nyter late dager Hva studerer du og jobber du med? Håper du får en fin dag til tross for munnvondt
Eudyptula Skrevet 12. januar 2012 #206 Skrevet 12. januar 2012 Godt nyttår! Er ikke bare du som er lite aktiv på KG for tiden, må dog si at juleferie ER juleferie Det har vært mye avslapping og kos her også, og ikke minst god mat Planen fremover nå er null snop og null kaker, iallfall til hverdags! Gratulerer med flotte eksamensresultater! Du har kanskje sagt det før, men hvor lenge skal du studere?
Lampeskjermen Skrevet 16. januar 2012 #207 Skrevet 16. januar 2012 Helt grei serie å se på når en ikke finner noe annet Huff, masse god bedring til deg
Ametrin Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #208 Skrevet 17. januar 2012 Ja, må si det er shiiitvondt å fjerne visdomstenna altså Begynner å hjelpe på nå, hevelsen er nesten borte. Men er lammet i halve underleppa og delvis haka :frown: Er fortsatt ikke kommet ordentlig igang etter ferien jeg Jeg MÅÅÅ komme meg i rutine igjen. Begynne lesingen for fullt og begynne å spise riktig igjen...gjerne trening også. Kanskje vi må prøve å motivere hverandre jenter — komme oss tilbake til hverdagen igjen Sarah, med fare for å bli gjenkjent... Jeg studerer velferd. Ved siden av studiene jobber jeg i gullsmedforretning MrsTula, jeg har 1,5 år igjen av bacheloren, så snaaaart ferdig nå... Blir litt nygjerrig da, Lampe, så må nesten sjekke ut den serien der
Lampeskjermen Skrevet 17. januar 2012 #209 Skrevet 17. januar 2012 Nå er det bare å komme seg inn i rutinene igjen, og begynne å lese og trene skikkelig. ikke bare halvveis jeg synes selv jeg har vært flink til å trene, men fortsatt ikke åpnet skolebøkene Ha en fin kveld videre
Ametrin Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #210 Skrevet 20. januar 2012 Du har rett, Lampe! Nå må jeg komme igang igjen! Jeg som var så flink med spisingen før jul Har jo mistet 10 kg, og føler meg allerede mye bedre...Og nå har jeg jo et bryllup til å se frem til også I dag har vært en lang dag — opp altfor tidlig, noe som vil si 0545...ville bare sove mer Kom meg så på skolen, og fikk med meg dagens forelesning. Satte jeg meg på en kafè og drakk litt kaffe mens jeg leste noen sider pensum, før det var jobb. Nå har jeg kommet hjem, og venter på min kjære kommer hjem Sofatjeneste resten av kvelden tenker jeg Gått helt vilt for seg med kattene etter jeg kom hjem i dag. Tror de ble litt for glade for å få kos og oppmerksomhet etter en dag alene hjemme, i tillegg til at de fikk seg en luftetur ute på balkongen Klær ble revet ned fra klesstativet, planter som nesten ble revet over ende, etterfulgt at de byttet på å løpe etter hverandre Herlige små da Håper dagen deres har vært fin, jenter Nå er det jaggu helg! Hurraaa! ...dog skolenerden her må nok lese litt før helgen er omme
Ametrin Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #211 Skrevet 21. januar 2012 (endret) Snaaaaart ferdig på jobb Da skal jeg hjem, lage middag til meg og duden, før det er sofatjeneste resten av kvelden Vi har ennå ikke kommet igang med planleggingen av den store dagen. Har så smått begynt å skrive gjesteliste, altså hvem vi ønsker å be. Skulle kanskje tro det var lett, men neeeida Vi tenker at gjestelista må gjøres først, så vi vet hvor mange, og hvor stort det vil bli. Tror vi er enige om at vi ikke vil ha det så stort, at vi kun vil be de nærmeste...men hvem er liksom de nærmeste?! Ingen av oss har veldig mange venner, men flere bekjente...så hvem av disse vennene/bekjente skal man be? Skal man be de man jobber eller studerer med? Hvor går "grensa" liksom? I dag, eller i morgen, tenkte jeg å prøve meg på cupcakes. Lagde de Red Velvet cupcakes'a fra pakke kjøpt på butikken forrige uke, og de var supergode Fikk derfor lyst til å forsøke meg på å lage de fra bunnen av. Er en fersk cupcakes-/muffinsbaker og har heller ingen fancy dekoreringsutstyr, så det blir frosting smurt på med kniv og slikt da...men smaker vel like godt likevel?! Ønsker dere en strålende helg jenter! Edit: DYAC (skriver fra iPhone) Endret 21. januar 2012 av Ametrin
Lampeskjermen Skrevet 23. januar 2012 #212 Skrevet 23. januar 2012 Så godt å se at du er tilbake 10 Kg! Wow så flink du har vært. Mye trening og sunt kosthold/ lavkarbo? Det høres så spennende og morsomt å få planlegge den store dagen, du må dele alle gode tips - i tilfelle jeg skulle være så heldig Ahh.. Cupcakes Kjenner jeg nesten sikler bare du nevner det. Elsker alt som har med sukker og gjøre, men akkurat nå er det jo skjerpings Men kan jo dagdrømme om Ametrins Cupcakes
Ametrin Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #213 Skrevet 23. januar 2012 Ja, eller...har vel faktisk blitt ca 12 kg. Stagnert litt etter jul kan man si Nei, dessverre er det ikke blitt så mye trening. Var kjempeflink til turgåing på begynnelsen av høsten, men ble mindre og mindre jo mer uti semesteret jeg kom Så vektnedgangangen er faktisk kun takket være lavkarbo... Eller det vil si, kuttet ut å spise sukker, mel, pasta og ris De cupcakes'a var helt nyyyyydelige! (eller muffins, som mange også kaller det. Men jeg har skjønt at det riktige navnet er cupcakes, må vite ) Duden droppa å kjøpe annet helgekos siden jeg sa jeg hadde lyst til å bake...ble derfor litt småbekymret for at han ikke kom til å like de, så han ikke hadde noe godt å spise i helgen...Men ingen grunn til bekymring - gutten ba om mer! Snakket litt om bryllup i går. Som nevnt har vi ikke kommet igang enda. Men nå begynner vi å lure litt på hvilken rekkefølge vi vil ta ting i. Alt koster jo penger! Og da mens jeg er student får vi ikke spart opp like lett som ellers. Ikke lett det her altså... - bryllup - bil - hus/rekkehus - barn (det skjer når det skjer, og vi vil bli lykkelige uansett )
Lampeskjermen Skrevet 23. januar 2012 #214 Skrevet 23. januar 2012 Det er jo kjempe bra Vanskelig å opprettholde kostholdet og treningen når eksamen og semesteroppgaver skal inn. En finner liksom ikke tid til alt sammen. Men vi får gjøre det beste ut av det Så bra at han likte de, kan tenke meg at de smaker himmelsk Er aldri greit med penger når man er student. Men en krone her og en krone der, som de sa på Kiwi reklamen engang - det blir noe ut av det til slutt Har dere tenkt på dato ?
Gjest PinkLeaf Skrevet 23. januar 2012 #215 Skrevet 23. januar 2012 Så flink du har vært, Ametrin! Supre resultater på eksamen, kosthold, trening og det som er! Åh, muffins er godt! Vurderer å lage meg en ladning nå, alltid godt å ha i fryseren! Jeg kaller det kategorisk for muffins, jeg da - uansett Er nok litt stuck i gamle vaner, der.. Kjenner trening er litt long overdue for meg også nå, men er akkurat blitt syk, og det passer jo ... flott når treningslysta akkurat har meldt sin ankomst etter jul.
Gjest -Sarah- Skrevet 23. januar 2012 #216 Skrevet 23. januar 2012 Herregud så flink du har vært! 12 kg Snart i mål da? Jeg har faktisk aldri smakt cupcakes, og skjønner at jeg har gått glipp av noe stort Så spennende med planlegging av bryllup Så nå at dere har vært sammen leeeenge! Hvordan møttes dere?
Ametrin Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #217 Skrevet 24. januar 2012 Tusen takk, PinkLeaf! Men..ehm..treningen kan jeg ikke akkurat skryte på meg at jeg har vært flink med altså Menmen...nå MÅ jeg se å få meldt meg inn igjen på treningssenteret. Blir liksom for teit når jeg de siste ukene faktisk har hatt LYST til å trene, og kunne lett dratt ned og trent en timestid, om jeg hadde hatt et sted å dratt til! Men så kan kan jeg spørre meg selv da...ville jeg virkelig hatt lyst til å trene, OM jeg hadde hatt mulighet? Åh, så kjedelig å være syk! Forkjølelse eller influensa som har «angrepet» deg? Muffins, cupcakes...«poteito potato» Lagde en litt stor porsjon i helga, så fryste ned ca halvparten...Tok opp noen i går, siden vi bare MÅTTE smake på kvelden Fortsatt superdigge! Så ser ikke bort i fra at det blir bakt flere av disse i nær fremtid Har ca 5 kg til, til jeg har nådd målet mitt pr. nå. Men lurer litt på om jeg skal sette et nytt mål, så det blir ca 10 til...bare jeg kommer igang igjen Tror nemlig jeg vil være ganske fornøyd med å veie rundt 60kg. Vil ikke ha som mål å veie for lite heller Ja, vi har vært sammen en «liten stund», Sarah. En fin start vil jeg si... Vi møttes faktisk i klasserommet...begynte i samme klasse på videregående Nei og nei... Tiden bare går av sted! Slutt å stikk av!! Nå må jeg lese, lese, lese, lese, lese, lese...LESE!!!
Ametrin Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #218 Skrevet 25. januar 2012 Fikk lest litt igår...ikke mye...egentlig altfor lite faktisk! Men sånn går det, når duden kommer hjem, det blir middag og et par episoder med Dexter og Big Bang Theory I dag har jeg endelig fått ordnet meg nytt medlemskap på treningssenteret. Så i løpet av denne uka skal jeg bort å trene, minst én gang Dagens mål Lese ut kapittel 4
Gjest PinkLeaf Skrevet 25. januar 2012 #219 Skrevet 25. januar 2012 Tja, er litt usikker.. Har ikke så mye feber, men er sylta ut av en annen verden, slapp som en strømpe og svimmel Så håper det bare er noe kortvarig. Hvordan muffins lagde du da? Det er de minste målene som hjelper, vet du, så én gang i løpet av uka er nok et lurt mål Da jeg skulle gå litt ned i fjor, satt jeg meg som mål å trene to ganger i uka, og da ble det jammen fort både tre og fire. Jeg får nok komme meg i gang snart selv, må bare bli frisk.. Hvor på Østlandet bor du, forresten? Hvis det er noe du føler er "trygt" å si, da Hadde du bodd i nærheten kunne vi jo ha dratt hverandre på trening..
Eudyptula Skrevet 25. januar 2012 #220 Skrevet 25. januar 2012 Trening ja... Jeg har også faktisk følt lysten i det siste, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal ta meg til. (Supergod unnskyldning, jeg vet ) Nærmeste treningssenter er akkurat litt for langt borte til at jeg kommer til å gå dit, og da blir det jo bare penger ut av vinduet å melde seg inn. Det er ikke føre for jogging heller, og ikke har jeg ski... Tiden vil vise om jeg kommer lenger enn å heie på dere andre Angående bryllup: Vi ønsket et lite bryllup, med bare de "nærmeste". For oss betydde det noen få nære venner, og nærmeste familie. For oss var det perfekt, vi kunne slå oss litt løs når det gjaldt god mat og drikke uten at det ble for dyrt, og vi slapp å legge opp til å ordne så mye selv. Det er hyggelig å planlegge da, men litt stress også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå