Ametrin Skrevet 28. september 2011 Forfatter #41 Del Skrevet 28. september 2011 Har desverre en samboer som sliter litt med søvnen, så får litt ekstra dårlig samvittighet når jeg vet jeg vekker han de dagene jeg skal opp før han... Nå er jeg ganske fersk da, men ja, synes det fungerer veldig bra med lavkarbo Som du ser på tickeren min, har jeg gått ned noen kg etter jeg starta Er visst ikke alle lavkarbo fungerer like bra for, kommer litt an på hvordan kroppen takler det, tror jeg. Men etter å ha hatt dette kostholdet et par måneder, vil jeg si at det eneste jeg merker er at vekta går ned som ønsket. Og mulig jeg faktisk har litt mer energi også Er fryktelig mye negativ omtale om lavkarbo i media om dagen. Og mye av det de skriver er feil og dårlig journalistikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampeskjermen Skrevet 28. september 2011 #42 Del Skrevet 28. september 2011 Hehe huff da, hørtes ikke kjekt ut Det er helt vanvittig hvor mye negativt de skriver om det, men har lyst til å prøve i allefall, er jo alltids verd ett forsøk Mer energi er heller ikke å forakte Masse som blir tatt helt ut av sammenheng har jeg hvertfall fått med meg, men noe spennende må jo vg og dagbladet ha å skrive om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 29. september 2011 Forfatter #43 Del Skrevet 29. september 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 29. september 2011 #44 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Er det nå jeg skal si at jeg sov til kl 10 i dag? Endret 29. september 2011 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 29. september 2011 Forfatter #45 Del Skrevet 29. september 2011 Er skikkelig B menneske, og det å måtte stå opp 0600 er noe jeg IKKE vil venne meg til, føler jeg Men du er heldig som får sove til 10, Sara. Skal kunne unne deg det...denne gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 29. september 2011 Forfatter #46 Del Skrevet 29. september 2011 Da har jeg kommet hjem fra forelesning. Fikk lært litt i dag også, det er bra Ble ikke noe brødbaking i går gitt... Den tiden, den tiden Men nå fikk jeg plutselig lyst til å sette igang, før jeg tar fatt på lesingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 29. september 2011 #47 Del Skrevet 29. september 2011 Brødbaking ja... Noe jeg har tenkt lenge at jeg skal begynne med. Har aldri prøvd lavkarbo-brød, er de like gode som "vanlige" brød? Så for meg at de ble veldig tunge og kompakte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 29. september 2011 Forfatter #48 Del Skrevet 29. september 2011 Aner ikke, men finner det ut om 60 min Tenkte først å prøve denne til Møllerens. Så tror jeg etterhvert at jeg vil prøve meg på noen «lage-fra-bunnen-av-brød». Blir mye frø, og kanskje litt tørrere enn vanlig brød ser jeg for meg. Har prøvd lavkarbo-rundstykke som de selger hos Baker Hansen, og det smakte greit. Har ikke spist brød på over 2 måneder, så klarer meg uten om dette ikke faller i smak Holder deg oppdatert, MrsTula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 29. september 2011 Forfatter #49 Del Skrevet 29. september 2011 Dere har sikkert vært innom DamnYouAutoCorrect.com. Fikk linken til denne videoen av samboer i dag. Artig artig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 29. september 2011 #50 Del Skrevet 29. september 2011 Haha Digger Damnyouautocorrect! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampeskjermen Skrevet 29. september 2011 #51 Del Skrevet 29. september 2011 Haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 29. september 2011 #52 Del Skrevet 29. september 2011 Sånn kan det gå... Hvordan går det med lesingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 29. september 2011 Forfatter #53 Del Skrevet 29. september 2011 Joda, det går greit... Har heller ikke i dag vært like effektiv som det jeg hadde tenkt Men, resultatet er at jeg sitter her og spiser nybakte havreklimuffins da Det er nybakt brød i kjøleskapet. Og i tillegg har jeg vasket noen maskiner med klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 29. september 2011 #54 Del Skrevet 29. september 2011 Mmmm. Høres innmari godt ut, forkjølelse til tross. Ingenting (ikke mye, iallfall) slår fersk bakst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 30. september 2011 Forfatter #55 Del Skrevet 30. september 2011 Liker veldig godt å «kokkelere» på kjøkkenet, men desverre blir det altfor sjeldent. Var innom Rafens i dag og kikket litt, og bakelysten kom skikkelig! Har funnet masse jeg kan fylle på årets julegaveønskeliste De havreklimuffinsene er forresten veldig gode synes jeg. Litt annerledes enn slike man er vant med, slik mye annet lavkarbo er Havreklimuffins 15 stykker 5 dl havrekli 2 ts bakepulver 3 dl lett/skummetmelk 0,5 dl sirup (fruktose eller kunstig søtt) 1 ss olje 3 eggehviter Visp sammen melk og olje. Bland havrekli og bakepulver, ha det i væsken. Visp eggehvitene stive, vend i røren. Hell røren i formene. Stek i ovnen i ca. 10 min. på 225 grader. Disse muffinsene er gode sunne mellommåltider med lav GI. Passer perfekt sammen med et glass skummet melk! Havrekli inneholder hele 19 % protein av god kvalitet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 30. september 2011 Forfatter #56 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg har aldri kunne skryte på meg god kondis, men i dag ble jeg positivt overrasket over meg selv. Ble litt skuffa i går da jeg gikk på vekta og fant ut at jeg har gått opp igjen litt under 1 kg siden sist jeg veide meg...skikkelig nedtur synes jeg Bestemte meg derfor for å ta trappene opp til forelesningen i 7 etg, i stedet for å ta heisen. «Alle monner drar». Pleier å være helt kake når jeg er på toppen, men i dag var jo nesten ikke sliten Små gleder i hverdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampeskjermen Skrevet 2. oktober 2011 #57 Del Skrevet 2. oktober 2011 Viktig med små gleder i hverdagen Synes uansett du er kjempe flink jeg Kommet lengre med lesingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 3. oktober 2011 #58 Del Skrevet 3. oktober 2011 7 etasjer Imponert! Hatt en fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #59 Del Skrevet 3. oktober 2011 Takk takk for det, Sarah Ja, må si jeg var fornøyd med det altså Lesingen ja...hmmm, har vel gått greit I det minste ikke gått bakover Har du fått lest noe i helgen da, Lampeskjermen? Helgen har vært fin...var bare så fort over. Hvor blir liksom den helgen av? Jobbet fredag og lørdag. Var ekstremt trøtt og sliten på slutten av arbeidsdagen på lørdag, så det var veldig godt å sove litt lenger på søndag Familiemiddag på søndag. Hyggelig å møte litt familie også, ikke bare jobbe og studere Hatt en fin helg dere da, jenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #60 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Lagde hjemmelaga snickers i helgen. Åh guuuuud, så gode! Mulig jeg er helt i himmelen kun fordi det er lenge siden jeg har spist noe annet enn enkel mørk sjokolade den siste tiden... Én ting er sikkert, disse skal jeg lage igjen! Karamellkonfekt med peanøtter (snickers) Oppskriften er hentet fra LCHF-bloggen 2 dl fløte 100 gram smør (gjerne uten salt) 2 ss sukrinmelis 1 ts vaniljepulver (eller frøene fra en vaniljestang) peanøtter mørk sjokolade (minst 70 %) Ha fløte, smør, sukrinmelis og vanilje i en kjele. Bruk gjerne en teflonkjele slik at du ikke trenger å røre så mye. Kok opp blandingen, og la den småkoke i 45-60 minutter på svak varme, mens du rører en gang i blant. For mye røring kan gjøre at massen skiller seg. Ta litt masse på en skje for å se om den er ferdig. Hvis massen stivner/tykner raskt i kantene, er den klar. La massen kjøle seg litt. Kle en liten brødform med plastfolie eller bakepapir, og hell massen over. Strø peanøttene over massen. Trykk de gjerne litt ned i massen slik at de sitter ordentlig fast etter at massen har stivnet. La massen stivne i kjøleskapet i et par timer. Skjær karamellmassen i små ruter. Smelt halvparten av sjokoladen over et vannbad. Ta sjokoladen til siden og rør inn resten av sjokoladen til den også har smeltet. La sjokoladen kjøle av så mye du kan uten at den begynner å stivne igjen. Grunnen til at du skal kjøle ned sjokoladen så mye som mulig er at karamellmassen fort smelter hvis du dypper den i varm sjokolade. Bruk en gaffel og dypp karamellrutene i sjokoladen. Sett dem på et brett dekket med bakepapir. Sett brettet i kjøleskapet og la dem stivne. Konfektene bør oppbevares kjølig. Endret 3. oktober 2011 av Ametrin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå