Ametrin Skrevet 11. august 2010 #1 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Hei og velkommen til min lille dagbok! Da har jeg bestemt meg for å prøve å skrive dagbok her inne jeg også. Har egentlig aldri vært flink til å skrive dagbøker, men siden det er en del år siden sist jeg forsøkte, så får vi vel gi det en sjans Vet ikke heeelt hvordan jeg skal begynne..men kan begynne å fortelle sånn smått om meg selv, for de som er interessert Jeg er ei jente på 25 år, har verdens beste samboer og nå også en liten søt kattepus. De siste 6 årene av mitt liv har gått til mye jobbing, og på nyåret begynte jeg å bli lei av det jeg drev med, og drømte om å finne på noe nytt. Etter å ha sjekket ut andre jobbmuligheter, innså jeg at uten en utdannelse var det ikke mye jeg kunne finne på...da begynte tankene å spinne - skulle jeg rett og slett begynne å studere og få meg en utdannelse? Så.. jeg søkte på skole, sa opp jobben, og nå er det under 1 uke til jeg skal bli student! I denne dagboka kommer jeg derfor til å skrive en del om min nye hverdag som student og ellers om mine tanker, gleder og bekymringer i livet... bare håper jeg også får lest litt pensum innimellom Endret 23. november 2011 av Ametrin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 11. august 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 11. august 2010 Ja, nå har jeg hatt ferie i over en måned, og tida har gått både kjempesakte og kjempefort. Føler ikke jeg har gjort stort, dagene har bare gått...svooosj Ferien har gått stort sett til å slappe av, være sammen med min kjære og å male stua. Deilig å endelig ha fått kommet igang med maling og diverse, etter et par år med at og fram ang farger, kontra tapet osv Men ble utrolig bra da! Nå er jeg veldig klar for å begynne med studier og få jobbet litt igjen på "gamle jobben" I dag kom forresten giroen for innbetaling av semesteravgift da, så nå er den betalt iallefall. Litt usikker akkurat nå på hva jeg må huske på å få ordnet, både før studiestart og i starten...Kanske jeg skulle laget meg en liten liste Og fy og jeg gruer meg egentlig! Skikkelig skummelt detta Nei, nå må jeg nesten finne dyna ser jeg. Etter en lang ferie er ikke døgnrytmen helt til å skryte av, og nå er det ikke mange dagene igjen til klokka må ringe rundt 0600...så nå jeg må jeg sakte men sikkert snu litt på døgnet her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 4. august 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 4. august 2011 Åh, gud! Snart et år siden sist jeg opprettet og skrev noe her Jaja. Et år er gått, og jeg startet snart på mitt andre år som student. Det første året har vært veldig lærerikt (som ikke er så rart, siden det er derfor jeg studerer... ), og veldig hektisk i perioder. Men, jeg liker det! Jeg har blitt kjent med mange nye folk, klassen er helt super, jeg lærer masse og jeg får gjort noe helt annet enn det jeg har gjort de siste årene. Gleder meg litt til å begynne igjen etter ferien, komme igang med rutinene osv. Selv om jeg VET det blir minst like hektisk som første året. Men krysser fingrene for at jeg har klart å innarbeide meg gode nok rutiner første året, selv om jeg vet jeg må endre på noe for å bli enda mer effektiv. Vet iallefall at jeg må begynne å lese fra dag én, og ikke vente flere uker før man innser at man har haugevis med pensum Nei, nå skal jeg ta meg en gåtur før jobb...skulle gått for, i hvertfall, en time siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 4. august 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Har nå insett, og bestemt meg, for at jeg nå skal prøve å leve sunnere, og forhåpentligvis få vekk noen kilo. Det fine været som har vært om dagen har motivert meg til å gå turer, så de siste dagene har jeg fått på meg pulsklokke og gode sko, og gått i en time Jeg har forsøkt å holde pulsnivået oppe, og i følge pulsklokka har jeg forbrent en del kcal på disse turene. Weeee For å nå målet mitt skal jeg: - fokusere på å spise sunnere, med fokus på mindre karbohydrater. Og mindre mengder... - trene jevnlig; hovedsaklig kondisjon i en periode, men styrke innimellom. - ikke overfokusere (har gjort det tidligere), slik at det blir realistisk i forhold til ellers travle dager med studie og jobb. Heia meg!! :duskedame: Endret 5. august 2011 av Frk Solstråle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 5. august 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 5. august 2011 Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær... Er nettopp det, har bare dårlige klær Hadde tenkt meg en morgentur før frokost, men siden det regner og jeg ikke har noe klær som egner seg, får jeg ta turen til byen og shoppe nytt treningstøy og regntøy først. Har nemlig ikke tenkt til å risikere sykdom nå, rett før studiestart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 6. august 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 6. august 2011 Da var det på med det nyinnkjøpte treningstøyet, en kaffekopp og så en tur ut. Siden det ikke ble noen tur i går, pga dårlig vær, vurderer jeg å ta en litt tøffere rute i dag...for å "straffe" meg selv litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 8. august 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 8. august 2011 Ææææsj, husarbeid!!! Jeg er superdaff, føler meg fortsatt redusert etter helgen ...men det ser ikke ut her! Musikken er satt på full guffe, i håp om å gjøre meg inspirert til å ta i et tak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 11. september 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 11. september 2011 Altfor sent...igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 12. september 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 12. september 2011 God morgen Da er jeg igang med å mekke meg en frokostpannekake, som jeg tenkte å ta med meg idag I dag tror jeg at jeg må ta en liten pause fra oppgaveskriving, og heller lese litt annet pensum. Frustrerende å heeele tiden henge bak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 15. september 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg er så fornøyd! Trallallaaa Har nå kjørt lavkarbo-kosthold i litt over en måned, noe som har resultert i vekttap. Er så gøy å se at det fungerer, og jeg føler meg allerede bedre med meg selv. Veldig motiverende å se at det fungerer å bare endre kostholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 15. september 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Er blitt veldig glad i disse frokostpannekakene. De er superenkle å lage, og de smaker supergodt med en pittelitt syltetøy på Kraft Frokost 3 egg 1 dl cottage cheese 2 ss rapsolje 1 ss store havregryn 1 ts kanel 10 dråper vaniljeessens en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver) — denne har jeg sløyfet de siste gangene. litt salt Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekake. Serveres med bær, eller med syltetøy (f.eks. Lærum). Pannekaka gir mer proteiner enn de fleste trenger, og bare 6 gram karbohydrat. I tillegg får du i deg nok fett og masse antioksidanter i kanelen Endret 21. september 2011 av Ametrin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 18. september 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Fortsatt veldig uvant med et lavkarbokosthold, spesielt når en skal bort. Var i middagsselskap i går, og hadde belaget meg på å få servert mat som ikke var lavkarbo-vennlig. Heldigvis løste det seg da det ble koldtbord og kunne bare velge bort det som ikke er «lov»...uten at folk reagerte I dag har jeg laget meg en liten ladning med hjemmelagde smash. Superenkelt å lage, og kjempegodt! Ideen har jeg fått herfra. Så nå sitter jeg med skolearbeid og knasker på smash, med goood samvittighet Endret 18. september 2011 av Ametrin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 21. september 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 21. september 2011 Motivasjooooooooooon....Hvor er du?!?? Skal skrive på en oppgave, men klarer for pokker ikke å samle tankene. Sitter bare å surrer med helt andre ting. Hva ER det for eksempel med å trykke refresh på facebook`en i tide og ute? Og det at jeg skriver her, er vel heller ikke et godt tegn?! Nei, nå SKAL jeg få til noe!! Eeehem...men først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 21. september 2011 Forfatter #14 Del Skrevet 21. september 2011 Mens jeg sitter her og pusler med arbeidskravet, så fikk jeg veldig lyst på noe godt. Siden jeg ikke hadde planlagt å være hjemme i dag, så var det ikke så mye å velge mellom i kjøleskapet. Men jeg fant, jeg fant... Yoghurt à la Ametrin 2, 5 dl Yoghurt naturell Ca en halv pose med frosne jordbær En liten ss natreen Kjøres i blenderen Da får man fortsette med arbeidet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 25. september 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 25. september 2011 Har hatt en veldig hyggelig helg, med litt kakebaking, tv-titting med kjæresten, og familieselskap i går Men, da var det søndag igjen...og som vanlig er det en daff søndag! Kaffetrakteren er i gang, og så er det igang med litt skolearbeid... yeeeey! *sarkasme* Bare å sette i gang nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 25. september 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 25. september 2011 Og jaaa... Nå er jeg halvveis mot målet mitt, når det gjelder vektnedgang! Yeeey!! Jeg gikk på vekten igjen i dag, og den viste 72,4 kg. Jeg har hittil gått ned 7,6kg siden jeg startet, og det er 7,4kg igjen til jeg har klart mitt minstemål! Fikk også en veldig hyggelig, og ikke minst motiverende(!) kommentar av ei klassevenninne før helgen. Hun fortalte at hun tydelig kunne se at jeg har gjort endringer, og at jeg så skikkelig bra ut... Huff, visste ikke helt hva jeg si, men stotret frem et "takk" Heia meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 26. september 2011 #17 Del Skrevet 26. september 2011 Er blitt veldig glad i disse frokostpannekakene. De er superenkle å lage, og de smaker supergodt med en pittelitt syltetøy på Kraft Frokost 3 egg 1 dl cottage cheese 2 ss rapsolje 1 ss store havregryn 1 ts kanel 10 dråper vaniljeessens en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver) — denne har jeg sløyfet de siste gangene. litt salt Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekake. Serveres med bær, eller med syltetøy (f.eks. Lærum). Pannekaka gir mer proteiner enn de fleste trenger, og bare 6 gram karbohydrat. I tillegg får du i deg nok fett og masse antioksidanter i kanelen Heisann Snublet innom dagboka di, og falt for denne oppskriften. MÅ bare prøves Funker det bra uten søtstoff? (Er nemlig litt skeptisk til smaken på slike.) Gratulerer med vektnedgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 26. september 2011 Forfatter #18 Del Skrevet 26. september 2011 Ny uke — nye muligheter... eller; Ny uke — enda mer pensum å leses Dagens «sukk»: Det er så syyykt mye pensum som må leses, og aner ikke hvor jeg skal begynne...sliter virkelig om dagen. Synes disse oppgavene som må skrives tar så mye ressurser, og får ikke lest noe annet mens jeg jobber med de Nå er vi straks ferdig med første oppgave... Snart én måned til eksamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 26. september 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 26. september 2011 Hei og velkommen MrsTula Så hyggelig! Synes absolutt det smaker bra uten søtstoff. Er derimot ikke gnien på kanelet, da jeg synes det veier litt opp for søtningen. Har faktisk spist de uten noe på også, fortsatt er de gode. Smaker litt som armeriddere faktisk Og, tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 26. september 2011 #20 Del Skrevet 26. september 2011 Tror det blir pannekaker til lunsj i morgen Må forresten si du er tøff som begynner på ny utdanning etter flere år i arbeidslivet Skulle ønske jeg var like tøff selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå