Ametrin Skrevet 7. november 2011 Forfatter #141 Del Skrevet 7. november 2011 Da er du ikke kjærring da, da MrsTula. Begynner å nærme meg kjærring jeg også for alvor jeg da Huff tiden går så fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 7. november 2011 #142 Del Skrevet 7. november 2011 Shopping hørtes ikke feil ut! Kjenner jeg ikke hadde hatt noe i mot det selv Tror ikke det er alderen som bestemmer om man er kjerring eller ei - jeg fikk akkurat beskjed om at jeg var begynt å bli "kjedelig" fordi vi planlegger huskjøpr og barn etterhvert Heldigvis er det bestevenninna mi som sa det, så jeg vet hun tuller mest, men jeg må innrømme at jeg må si meg litt enig der også :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 9. november 2011 Forfatter #143 Del Skrevet 9. november 2011 Er ikke så dumt å være kjerring da. I følge ordboka betyr det gift kvinne, kone ha k- og unger å forsørge [...] Hatt en fin dag da, jenter! Nå begynner jaggu helgen å nærme seg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 9. november 2011 #144 Del Skrevet 9. november 2011 Du har nok rett, Ametrin! Det var jo egentlig et kjælenavn før.. Kjærestebeistet kaller meg det innimellom, men bare sånn kjærlig - samme som når han kaller meg kone i fylla "Kom og sett deg her, da kone! Hent en øl til meg, da kone!" Ja, det blir deilig med helg! Jeg skal jobbe hele helgen, men det er digg likevel! Planer i helga, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 9. november 2011 Forfatter #145 Del Skrevet 9. november 2011 Dagens lille hjertesukk Jeg har skrevet her tidligere om mine svært få venninner, at jeg «kun» har to venninner. Éi av disse kan jeg kalle relativt nær venninne, og vi har kjent hverandre nå siden ungdomsskolen. Jeg kan ikke skryte på meg å alltid være så flink til å holde kontakt...tiden går til stadighet så altfor fort! Og nå går veldig mye av min tid, til studier. Jeg sluttet jobben min og satte ellers livet mitt og veien mot et A4-liv, på vent, for å ta en utdannelse. Jeg ønsker derfor å ta studiene seriøst og ikke rote bort disse årene. Det jeg har tenkt litt på i det siste, er det at jeg ikke kan være 100 prosent trygg på at mine venninner forstår dette. Jeg skjønner at det er kjedelig når jeg i lange perioder ikke gir lyd fra meg, eller at jeg har mulighet til å stille opp de gangene de spør jeg vil finne på noe. Men det er ikke vondt ment...Jeg føler bare at jeg ikke har nubbesjans med tanke på tid, iallefall nå når eksamen nærmer seg... Spesielt ei venninne, ei jeg nylig er blitt kjent med, føler jeg ikke alltid forstår. Det er ikke det at hun blir sint, eller noe. Men jeg «kjenner» det sukket når jeg sier beklager, om hun spør om jeg vil komme på besøk. Et annet hjertesukk handler om at jeg mer og mer blir bevisst og frustrert rundt dette med å være «hovedpersonen» i en relasjon — hvor mye det betyr å bli spurt om hvordan det går med deg om dagen, hvordan man har det, og hvor mye det betyr å føle at man blir lyttet til. Et venninneforhold, eller en hvilken som helst annen form for relasjon, kan fort handle om «meg, meg, meg». Man lytter ikke interessert i hva den andre har å fortelle, men tenker hele tiden på seg selv og ønsker å bryte inn med sine erfaringer og meninger. Innimellom kan jeg faktisk «høre» vedkommende hinte etter spørsmål om hvordan vedkommende har det, for deretter å fortelle — og gjerne klage — om hvordan en har det og hvordan dagen har vært. Tror du jeg blir spurt? Og blir jeg spurt hvordan det går, slik man lett kan gjøre etter at man selv er blitt spurt, så blir det temaet raskt skiftet over til noe annet om den selv. Jeg har hatt eksamen, et sykt stress i to døgn...Er jeg blitt spurt hvordan det gikk, eller noe spørsmål i det hele tatt om hvordan jeg har det?? Nei! Føler meg så altfor ofte som en klagemur! Ei som viser interesse overfor den andre, og som ønsker å være ei god venninne, men som ikke føler seg «ivaretatt» på samme måte. Jeg vil faktisk også klage litt innimellom, fortelle hvor sliten jeg er, eller kunne fortelle at jeg har hatt en bra dag — og faktisk bli lyttet til! Guuud, som jeg ønsker meg ei venninne som er ca på det stadiet i livet hvor jeg er, som forstår meg, og som evner å vise interesse og empati for meg, og det jeg bryr meg om!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 9. november 2011 #146 Del Skrevet 9. november 2011 Uff, da! Det høres vondt ut for deg! Det er vanskelig å balansere venner/kjæreste/skole/jobb, men det hjelper jo veldig når man har folk rundt seg som forstår at man noen ganger havner i en eksamens"boble". Jeg forstår godt hvor slitsomt det er når samtalen kun går én vei, og synes selv det er vanskelig å si i fra også.. Noen ganger er reaksjonen verre enn svaret, når man hører skuffelsen i "neida, vi kan selvfølgelig ta det en annen kveld", enn hvis de sier rett ut at man er kjedelig.. Hvis du skjønner? Jeg synes det er kjempeimponerende at du har pauset livet for å ta utdanning, og synes egentlig at de rundt deg kanskje også bør anerkjenne det. Selv kjenner jeg det på samme måten, har bare noen få venninner, bestis nummer en flyttet akkurat til en helt annen del av landet, og hun andre studerer i utlandet. Kanskje du kan prøve å være litt "kostbar" overfor henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 9. november 2011 #147 Del Skrevet 9. november 2011 Nei, det er ikke så lett dette med venninner Jeg har noen få gode venninner som jeg har kjent veldig lenge. Vi forstår hverandre, og kan snakke sammen om alt. Mn av ulike grunner har jeg nå ingen i nærheten, og det å få venner i voksen alder er sannelig ikke lett... I hvert fall ikke noen man umiddelbart finner tonen og gjensidig forståelse med. Det blir lett relasjoner som du beskriver, hvor man gir uten å få så mye tilbake. Jeg synes også det er flott at du har valgt å ta utdanning, så stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 12. november 2011 Forfatter #148 Del Skrevet 12. november 2011 Åh, dere er søte da, jenter! Håper dere får en fiiiin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 13. november 2011 #149 Del Skrevet 13. november 2011 I like måte, Ametrin! Har du noen planer for dagen, da? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 13. november 2011 Forfatter #150 Del Skrevet 13. november 2011 Ja du, store planer for dagen! I dag blir det nemlig lesing...sjokk! Hva med deg? Blir det litt avslapping på deg i løpet av søndagen? Siste sjans til å samle krefter nå, før ny uke I går var det julebord med jobben. Veldig hyggelig! Tok det litt easy, siden jeg måtte lese i dag. Koste meg med litt vin og champagne, og dro deretter hjem når resten dro videre på byen Eller...ble oppfordret til en tyrkershot da, så kunne ikke takke nei til den Men det holdt lenge med den ene... Æsj, nå må jeg lese litt Når jeg tenker etter, så er vel ikke dette den mest interessante dagboken å lese. Virker som jeg ikke gjør annet enn å lese pensum, bortsett fra å sitte her Noe som mer eller mindre stemmer... God søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 13. november 2011 Forfatter #151 Del Skrevet 13. november 2011 Juhuuuu! Siste arbeidskravet godkjent «Avsluttende kommentar: Overveiende klart bedre enn gjennomsnittet!» Blir ikke lei meg av den kommentaren der nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampeskjermen Skrevet 14. november 2011 #152 Del Skrevet 14. november 2011 Du er så flink Ametrin. Helt imponert av selvdisiplinen Og i mellomtiden står jeg bom fast og er helt nedkjørt Tips til å komme seg opp å stå igjen..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 16. november 2011 Forfatter #153 Del Skrevet 16. november 2011 Ny dag, nye muligheter...har jeg hørt Er skikkelig dårlig til å skrive noe her på KG om dagen jeg...Sånn sett bort i fra at jeg har vært litt ivrig i en av debattene om lavkarbo Tips til å komme seg opp igjen ja...Hmmm, altså...føler jeg står litt fast selv akkurat nå. Er så lei! I går kveld ble jeg litt deppa, siden jeg ikke fikk lest noe etter jeg kom hjem fra forelesning. Rundt 21:00 var jeg så trøtt, at jeg måtte krype til korset og slenge meg i sofaen. Har ikke tid til sånt tull Så klart, jeg fikk jo dermed tid til samboer da Hvis du i mellomtiden har funnet en løsning, tar jeg gjerne i mot tips Nei, får vel forsøke å våkne litt her da, brette opp erma og sette igang med lesingen! ...og foressten! Det snør!! Æsj, vinteren var nærmere enn jeg hadde håpet på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lampeskjermen Skrevet 16. november 2011 #154 Del Skrevet 16. november 2011 Huff, motivasjonen har nok tatt kveld her Heldigvis ei flink venninde som klarer å få meg litt i gang, men det varer jo ikke så lenge akkurat Men fremføring på fredag, så er alt fokus rettet mot den første eksamen som er 28.11.. Heldigvis er ikke den neste før 12.12 så jeg har god tid Eller... Jah, blir vel samme greiene med motivasjonen da også, selv om det er ett mye lettere fag Har du mange eksamener/innleveringer igjen? SNØ?! Baahh... Kun fryst på her i dag, heldigvis.. Ikke klar for mørketid og snø ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 16. november 2011 Forfatter #155 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg innbiller meg at det blir lettere når jeg har færre emner å tenke på jeg Har to eksamener igjen. Den neste har jeg 1.desember. Har lest gjennom pensum én gang, men jeg synes det er et ford***t slit...åååh! vanskelig! Skjønner ikke bæret og gruer meg naturlig nok til eksamen. Tredje og siste eksamen har jeg 9.desember, og jeg henger så skummelt bak med pensum Er det jeg leser på denne uka, i håp om å komme meg litt lenger, for å slippe å lese enda mer i de 8 dagene mellom. ...Men det går så treigt! Og så umotiverende! Men jeg må bare få meg selv til å lese, lese, lese Men så bra du har ei venninne som passer på! Frem med pisken, frem med bøkene og markeringstusjene....LES! Apropos tusjer...mistenker at jeg har utviklet en tusjefetish jeg Jeg synes at det er skikkelig stas å gå innom bokhandel og kikke på tusjer, penner, indekslapper og gud veit hva. Overlykkelig når jeg går ut av butikken med neven fylt med tusjer i ulike farger Drømmer om et nytt penal også, det skal være lilla! Ja, SNØ! Er et tynt hvitt lag på bakken her. Kan ikke se at det snør nå da. Er overlykkelig over at jeg ikke trenger å gå ut døren her i dag. Og luuurer på om jeg ikke gidder å dra på forelesningen i morgen...bah, det er så tiltak å reise inn til skolen! Men pokker, hva hvis jeg går glipp av noe?! Men ja, er IKKE klar for vinter og snø ennå altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 17. november 2011 Forfatter #156 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg er så treig!! Nå har jeg slumret i evigheter (stakkars iPhone ), lagd meg frokost og kokt kaffe. Og nå sitter jeg her, halvannen time etter jeg klarte å sette beina på det iskalde soveromsgulvet Hadde egentlig forelesning i dag, men den droppa jeg tydeligvis Hadde fått en sms av ei studievenninne da jeg våknet og fikk et stikk av dårlig samvittighet, siden jeg alltid er tilstede eller eventuelt sier ifra på forhånd at jeg ikke kommer. Nei, nå! NÅ skal jeg lese, iallfall ett kapittel før jeg tar meg en «velfortjent» pause igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 17. november 2011 Forfatter #157 Del Skrevet 17. november 2011 Litt kos under eksamenslesingen er viktig Tok frem noen biter av bounty-biter fra fryseren som jeg lagde for en liten stund siden, dyppet de i smeltet sjokolade... nomnom! Og selvfølgelig en kopp kaffe da Bounty Oppskriften er hentet fra Fristende lavkarbo Kokosmelk (Santa Maria, ikke light-versjonen) 2 ss kaldpresset kokosolje (Cocosa) 2 ss sukrin 150-200 gram kokos 150 gram mørk sjokolade (Freia Premium 70% passer bra) Kjøl kokosmelken så den skiller seg. Bruk så hele den stivnede delen, og smelt i en kjele sammen med to store spiseskjeer kaldpresset kokosolje. Rør deretter inn sukrin (ca to spiseskjeer). Til slutt blandes dette med kokosmassen. Kle en firkantet form (for eksempel en ildfast form eller en stor brødform) med plastfolie. Smør ut massen og sett den i kjøleskapet. Når massen er stivnet, etter 1-2 timer, løfter du den ut av formen, og skjærer den i passe store biter. Smelt sjokolade. La sjokoladen avkjøles litt, og dypp så hver bit i den smeltede sjokoladen. Bruk to gafler når du gjør dette, slik at overflødig sjokolade renner av. Sett bitene på et brett kledd med matpapir, og sett de i kjøleskapet til de stivner. Oppbevares i en lufttett boks i kjøleskapet. Oh lalaaa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 18. november 2011 #158 Del Skrevet 18. november 2011 Helt enig, det er viktig å kose seg litt innimellom Har du lang juleferie etter eksamen? Eller er det eksamener som ligger og lurer til etter jul også? Her er det null grader og iskaldt regn i dag Jeg er helt klar for sommer nå altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 22. november 2011 Forfatter #159 Del Skrevet 22. november 2011 Hei jenter! Blir lite KG om dagen... her går det i lesing lesing og lesing ...og litt annet også da, kommer tilbake til det Har ingen eksamen etter jul, Tula. Da er det bare igang med nytt emne igjen. Har siste eksamen 9.desember, så det blir da litt juleferie da. Skal jobbe en god del i jula da, så heelt fri blir det jo ikke. Men skal bli deilig å kunne gjøre det jeg vil etter jobb, og slippe å tenke på lesing Dessuten har jeg en jobb som gjør jula bare koselig, hyggelig å stå i butikk og hjelpe folk til å finne julegaver til sine kjære Jeg er såå klar for sommer jeg nå! Synes det allerede er iskaldt, og lurer virkelig på hvordan jeg skal takle den kulda jeg vet er like om hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ametrin Skrevet 23. november 2011 Forfatter #160 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg skal gifte meg!! :bolledeig: Min kjæreste, og bestevenn, gjennom snart 9 år har gått ned på kne og spurt om jeg vil gifte meg med han! Og selvfølgelig vil jeg det, mer enn alt annet! Herreguuud, jeg lever i en rosa sky om dagen! Og herved blir dette en dagbok også fylt med litt bryllupstanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå