Gå til innhold

Bestille MIneraltilskudd fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe noe mineraltilskudd fra utlandet over nettet. Kan dette bli stoppet i tollen? Skulle gjerne hatt en oversikt over hva som er lovlig å importere og ikke. Finner ikke sider med oversikt. Noen som vet? Hva skjer evt. viss man impoterer noe som bklir sendt tilbake. Blir man straffet på noen måte?

På forhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv bestilt kosttilskudd i pilleform fra utlandet (det går vel strengt tatt under det samme) og tollen sa til meg at jeg fikk bestille for en måned (eller var det halvannen?) av gangen uten at de så på det. De ser da på antall piller mot daglig anbefalt inntak (det står jo ofte på pakken). Dersom du bestiller mer enn det som er greit, så må det vel antageligvis godkjennes av legemiddelsentralen og mye styr.

Hva skal du bestille og hvor skal du bestille fra? Jeg brukte noe som het 40fide.com som var rimeligst på det jeg kjøpte og med frakt kom det på under 200 kr, noe som også betydde at pakken slapp fortolling (veldig kjekt).

Men jeg ringte tollvesenet og fikk et meget klart svar, da jeg som deg også synes det var svært vanskelig å finne informasjon på nett. De var faktisk veldig hyggelige i telefonen og kunne fortelle nøyaktig hvordan reglene er (ettersom jeg ikke husker ordentlig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...