Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Har persienner på alle mine vinduer. Samt tynne hvite gardiner også. Jeg bor slik at folk kan se inn til meg. Blokka på andre siden kan se ned og inn i leiligheten. Og når jeg legger meg for kvelden vil jeg gjerne slippe å vite at folk kan se inn til meg. Men persienner er jo søren meg ikke innsyntette. De vil jo alltid slippe inn/ut mellom sprekken. Er det avgjørende hvilken vei man slår ned persiennene? Eller må man ha tykkere gardiner også for å slippe innsyn? Eller er det best å kaste persiennene og bruke noe annet?
Medlem Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Helt avgjørende hvilken vei du blender dem. De beskytter nok helt klart mest mot innsyn dersom de står vinklet mot himmelen. Noe slik: Ute / Inne
Hoppetaujenta Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Men om de står vinklet mot himmelen aldri så mye, er det like fullt greit innsyn om en har naboer som bor høyere enn seg selv, og har innsyn til leiligheten. Naboer betyr helt lystette gardiner fo min del.
Gjest Mahareth Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Hvis du vinkler persiennene sånn at man bare kan se inn mot taket går det greit. Sånn som medlem viste over, da får du inn litt dagslys også. sånn: / står mine. Når jeg kommer fra bussen går jeg ned en liten bakke, og da kan jeg se rett på stuevinduene mine. Ser bare om det er lys på eller ikke innenfor
Medlem Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Så klart avhenger det av vinkelen, og hvor mye overlapp det er på listene. Men etter egen erfaring er det vinkelen/retningen omtalt ovenfor er den som dekker mest. Ellers er det gardiner (rulle og/eller vanlige) som gjelder.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Takk. Da tok jeg rett ang vinkelen. Det er forresten mye gardin forran soveromsvinduet, selv om det er tynne hvite gardiner. Vinduet er så smalt at gardinen folder seg ganske mye. Så får vi håpe at naboene ikke ser for mye inn.
harmii Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 Jeg tror at beste er rullegardiner med styreskiner. Jeg har dette http://www.solix.no/Impresja-rullegardin-med-kassette-og-sidelister. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #9 Skrevet 7. april 2016 Gammel tråd, men gardiner er alltid relevant. Jeg likte dem du viser her, harmii. Var det dyrt? Kunne du gjøre det selv? Anonymkode: 43b4a...eb6
harmii Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 De er ikke dyrt - firmaet har produkter rett fra produsenter og er ny i Norge. Montering er enkelt. Jeg har farge FA11. 1
harmii Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 2 minutter siden, harmii skrev: De er ikke dyrt - firmaet har produkter rett fra produsenter og er ny i Norge. Montering er enkelt. Jeg har farge FA11. katalog : https://asp-pl.secure-zone.net/v2/index.jsp?id=105/212/1691 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå