AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Hei! Jeg har ikke reist så mye med rutefly, så føler meg litt usikker på reglene for bagasje der. Etter å ha lest på nett og sidene til flyselskapet forstår jeg det slik at man kan ha med BÅDE innsjekket bagasje, OG håndbagasje uten ekstra kostnad. Vet at dette selsavgt kan variere mellom selskapene, men det vanlige er vel alltid at man kan sjekke inn bagasje, men i tillegg ha med f.eks en liten koffert (som holder seg innefor de rette målene og kg-grenser) på flyet som håndbagsje? Det skal vel ikke bety noe for mengden håndbagasje som er tillatt hva man evt har av innsjekket bagasje?
Miguele Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 (endret) Ikke bekymre deg, er flyet trygt, De er bare sikkerhet forsyninger, incase unntakstilstand, doesnt det bety det kommer til å skje mens du er på th flyet Endret 11. august 2010 av ninuska_
Violet Hill Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Nei, de er helt uavhengige av hverandre
Gjest Atanih2 Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Jeg tror du kan ta med innsjekket bagasje inntil 23kg uten ekstra kostnad, og håndbagasje inntil 10kg (etter det jeg husker).
Viernes Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Jeg tror du kan ta med innsjekket bagasje inntil 23kg uten ekstra kostnad, og håndbagasje inntil 10kg (etter det jeg husker). Hvor mye innsjekket bagasje du du kan ha varierer fra selskap til selskap. feks 20kg hos Sas og Norwegian, 15kg hos Ryanair. Hos de to sistnevnte må det betales et gebyr for innsjekket bagasje, hos Sas er det innbakt i prisen.
Gjest Atanih2 Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Hvor mye innsjekket bagasje du du kan ha varierer fra selskap til selskap. feks 20kg hos Sas og Norwegian, 15kg hos Ryanair. Hos de to sistnevnte må det betales et gebyr for innsjekket bagasje, hos Sas er det innbakt i prisen. Ja, jeg har ikke flydd så mye i mitt liv, men disse reglene gjaldt ihvertfall på Air France
Naxos70 Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 Det er stor forskjell på flyselskapene så du bør sjekke det opp med flyselskapet du kjøper billettene hos. Når det gjelder Norwegian så kan du ha med deg 2 x 20 kg innsjekket baggasje og 10 kg handbaggasje, vel og merke hvis du bestiller hos et reisebyrå :-) Ellers er normalen på rutefly 20 kilo, inkludert håndbaggasje. Stort sett veier de ikke handbaggasjen, men jeg hadde nettopp en kunde innom her som hadde opplevd dette og dermed fikk overvekt.
Monarabb Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 SAS/Widerøe fikk nye baggasje regler 01.oktober så nå kan hver person ha med 1 (!!!!) koffert hver på 23kg. Har du mer enn 1 koffert må du betale for den. (20 euro innlands, 30 euro europa og 40 euro verden) Du kan ikke lenger fordele feks 20kg på to kofferter. Dette er reglene for økonomi reisende. Business og sølv/gull kort har andre regler! KLM har samme opplegget med 1 (!!!) koffert på 23kg. Har du en ekstra koffert her vil det koste deg 55 euro. Lufthansa holder seg fortsatt til vektkonseptet. Som vil si at du har 20 kilo pr.person. Her vil ekstra kiloer koste mye! Reiser du charter har du som regel 20 kg totalt. (15 kg + 5 kg håndbaggasje) Når det gjelder håndbaggasje så er det normalt å kunne ha med mellom 8 og 10 kg. Jobber selv på flyplassen og det er sjelden vi veier håndbaggasjen så lenge du ikke gir inntrykk av at den veier veldig mye. (går du med slagside vil du nok måtte veie den. hehe...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå