Gå til innhold

muslimske menn`s syn på norske kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er nysgjerrig på hvordan de muslimene/asylsøkerne som kommer til norge ser på oss norske kvinner.

for å være helt ærlig så har jeg fått disse mennene i vrangstrupen, ja jeg kan kalle meg på randen til rasist mot mennene, ikke kvinnene og barna!

jeg bor på en liten plass på landet hvor de har asylmottak og de voldtar og misshandler kvinner.

man hører så mye negativt om det de gjør både her hvor jeg bor og andre plasser i landet.

selv har jeg hatt en del ubehagelige hendelser med disse mennene hvor de har fulgt etter meg og en venninne en gang, for ikke å snakke om at de glor noe hinsides i basseng for eksempel (dette ble faktisk tatt opp og tatt tak i!), kommer ilende innpå deg på dansegulvet, prøver og snakke til deg om du bare tilfeldig møter de på gata, noen tilfeldige roper til meg og en venninne en gang "kom hit og kose snakke kose!!" .

jeg blir så provosert over måten de rett og slett er på, tror de virkelig at man får lyst til og ta kontakt med de når de gjør det på den måten der, også med den kvalmeste selvtillitten de har!! ???

beklager og generalisere, men jeg opplever bare negativt med disse mannfolka.

mange sier det er fordi de ser på norske kvinner som horete, fordi vi går lettere kledd og viser mer hud enn kvinnene fra deres land. og tror de kan gjøre hva de vil med oss!?

er det virkelig sånn de ser på oss?

så hadde vært fint om noen mannfolk som kjenner seg igjen her kunne svart meg på hvorfor de oppfører seg sånn??

jeg postet dette innlegget på et muslimsk diskusjonsforum i håp om og få noen svar der også, forventer ikke at det kommer svar fra muslimske menn på KG men går vell an og diskutere her også :)

fyr løs diskusjon ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kjenner igjen dette her. De forstår nok ikke vår kultur...

Her kan kvinner gå fritt og gjøre hva de vil, noe annet er helt utenkelig. Men selv om vi skandinaviske kvinner kan gjøre hva vi vil, så har vi faktisk selvrespekt og gjør ikke alt mulig rart heller.

I gamle dager gikk jo kvinner tildekket og med skaut i norge også. Men så fikk vi likestilling, og etter det har det blitt ganske så fritt.

Kan ikke si jeg liker holdingen til enkelte utenlandske menn, nei. En sjelden gang jeg er på Oslo City og rundt i sentrum der, går det alltid en utenlandsk mann forbi som sier noe til meg... Gudene må vite hva de sier ...

Holder meg heller på vestkanten, der er det ikke noe sånt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fiket til to ganger på byen av innvandrermenn, begge gangene fordi jeg reagerte med sinne på klåing. Jeg har også utallige ganger hatt de gnikkende oppi meg på dansegulvet, hjelper ikke om en flytter seg. De tar definitivt IKKE et nei for et nei. Hvor mange ganger jeg har fått sleske kommentarer og blikk fra disse mennene har jeg heller ikke tall på.

Ta det med ro, du er ikke rasistisk på noen som helst måte. Det er de som er rasister, det gjenspeiler seg i bla. måten de behandler oss norske kvinner på. :frustrert:

Jeg har skrevet det før men skriver det igjen. Hvordan hadde de reagert hvis norske menn dro ned til f.eks Iran og klådde på kvinnene deres?? Steining??

Endret av Vinnie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fiket til to ganger på byen av innvandrermenn, begge gangene fordi jeg reagerte med sinne på klåing. Jeg har også utallige ganger hatt de gnikkende oppi meg på dansegulvet, hjelper ikke om en flytter seg. De tar definitivt IKKE et nei for et nei. Hvor mange ganger jeg har fått sleske kommentarer og blikk fra disse mennene har jeg heller ikke tall på.

Ta det med ro, du er ikke rasistisk på noen som helst måte. Det er de som er rasister, det gjenspeiler seg i bla. måten de behandler oss norske kvinner på. :frustrert:

bra du fiket til de...litt kjipt og få igjen da, men da står du ihvertfall opp for deg selv. hadde nok kommet til og gjort det samme, og hadde de slått tilbake så vet jeg at folk rundt meg som venner/kompiser spesielt hadde hjulpet en "kvinne i nød" :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fiket til! Jeg har ikke fiket til noen i hele mitt liv!

beklager ;) missforsto litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mye av årsaken er kultursjokken dem får. Men selvfølgelig finnes det bedre måter å håndtere situasjonen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fiket til to ganger på byen av innvandrermenn, begge gangene fordi jeg reagerte med sinne på klåing. Jeg har også utallige ganger hatt de gnikkende oppi meg på dansegulvet, hjelper ikke om en flytter seg. De tar definitivt IKKE et nei for et nei. Hvor mange ganger jeg har fått sleske kommentarer og blikk fra disse mennene har jeg heller ikke tall på.

Ta det med ro, du er ikke rasistisk på noen som helst måte. Det er de som er rasister, det gjenspeiler seg i bla. måten de behandler oss norske kvinner på. :frustrert:

Jeg har skrevet det før men skriver det igjen. Hvordan hadde de reagert hvis norske menn dro ned til f.eks Iran og klådde på kvinnene deres?? Steining??

Muligens kvinnene hadde blitt steinet ja..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at man kan få sjokk pga kulturforskjeller. Det jeg ikke forstår er at de tydeligvis ikke har omløp nok i hodene sine til å se rundt seg og observere hvordan nordmenn fungerer seg i mellom. Ved å observere tilegner man seg kodene, men dette er tydeligvis en fraværende egenskap hos disse det fortelles om her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Forsåvidt enig i det Mysan skriver her, men noe av problemet er vel at mange har liten kontakt med etniske nordmenn. Jeg har selv vært en del på utesteder der det er en del relativt "nye" innvandrere, og med tanke på hvilke norske jenter de møter på disse utestedene, så er jeg ikke spesielt overrasket over at de ser på norske jenter som horer. Jeg blir nesten påvirket i den retningen, og jeg vet at flertallet av norske jenter ikke har en slik oppførsel.

Når det er sagt er dette overhodet ikke en unnskyldning, men en mulig forklaring. Om dette mønstret er så lett å bryte derimot, er jeg ikke så sikker på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke sånn at det ikke er etniske nordmenn på disse utestedene hvor disse jentene opplever det de forteller om i denne tråden, ergo bør de utenlandske også klare å forholde seg til kodene. En annen ting er at de ganske sikkert har fått seg det forklart gjentatte ganger at her i landet er jentene våre frie til å kle seg som de vil, danse med hvem de vil osv. De fleste av de gutta disse jentene forteller om kom antakelig ikke til landet i går. Ikke i forrige uke heller, vil jeg tro.

Selv har jeg ingen problemer med å forstå hva det betyr når jeg i Jordan får beskjed om ikke å gå med bare skuldre. Det betyr at jeg ikke skal gå med bare skuldre, ikke sant? At det støter og gir feil signaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at man kan få sjokk pga kulturforskjeller. Det jeg ikke forstår er at de tydeligvis ikke har omløp nok i hodene sine til å se rundt seg og observere hvordan nordmenn fungerer seg i mellom. Ved å observere tilegner man seg kodene, men dette er tydeligvis en fraværende egenskap hos disse det fortelles om her.

ja det er akkurat det der jeg heller ikke forstår!

skulle likt og høre hva disse mennene svarte på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det muslimske menn som en stor enhet dere diskuterer her? Asylsøkende muslimske menn?

Asylsøkende, muslimske menn som klår og voldtar?

Jeg er alltid fasinert over at vi som påstår oss så skrekkelig forståelsesfulle og bevisste på alt rundt oss, ikke evner å se at det faktisk er en rimelig stor andel muslimske menn som IKKE løper rundt på pub og klår og snakker sleskt til norske kvinner.

Og, de får fortalt mange ganger.. mulig det, jeg kjenner flere muslimske menn som ikke har fått forklart hvorfor kvinner i norge er og gjør som de gjør. Jeg kjenner faktisk endel muslimske menn som ikke i det hele tatt oppfatter den gjengse nordmann/kvinne som interessert i å prate med ham i det hele tatt.

Hvordan forventer vi integrering skal skje, om vi ikke skal omgåes og lære hverandre?

Men ejg vet at dette er å banne i kirken på KG.

Eneste jeg kommer til å gjenta; Muslimer er ikke EN stor gruppe mennesker der alle kommer fra samme kultur og har samme oppførsel og historie!!! Ergo er ikke muslimer noe man kan putte i en stor boks og si at "slik er de", uansett hvor mye mer behagelig det hadde vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her diskuterer vi én gruppe, Aline, og det er de som klår. Hvor de kommer fra eller om de er asylsøkere eller ikke, er totalt utene relevans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her diskuterer vi én gruppe, Aline, og det er de som klår. Hvor de kommer fra eller om de er asylsøkere eller ikke, er totalt utene relevans.

Men, ut ifra det som fortelles så har de ofte lik bakgrunn, så helt irrelevant er det ikke, spesielt dersom man tar trekker inn typisk kvinnesyn i mulimske kulturer. Okay, ikke alle muslimer har middelaldersk kvinnesyn, men blant de mennene som har det så er muslimer overrepresentert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her diskuterer vi én gruppe, Aline, og det er de som klår. Hvor de kommer fra eller om de er asylsøkere eller ikke, er totalt utene relevans.

Det er mulig dere gjør det Mysan, men overskriften og hovedinnlegget sier "muslimske menn" og "asylsøkere", derfor jeg lurer.

og dette ligger ikke på skråblikk og generaliseringer, og sier ingen steder at det kun dreier seg om de muslimske menn som klår.

og det sier seg ikke selv Mysan, at dere skjønner at dette ikke gjelder alle muslimske menn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mulig det, jeg kjenner flere muslimske menn som ikke har fått forklart hvorfor kvinner i norge er og gjør som de gjør. Jeg kjenner faktisk endel muslimske menn som ikke i det hele tatt oppfatter den gjengse nordmann/kvinne som interessert i å prate med ham i det hele tatt.

Hvordan forventer vi integrering skal skje, om vi ikke skal omgåes og lære hverandre?

Jeg vet ikke helt hvordan integreringen skal skje på beste måte, men en ting vi kan er iallfall behandle voksne menn som voksne menn. De må ikke bli fortalt noe som helst (de er ikke dyr som skal dresseres) . Som andre folk må de observere det som skjer, for å tolke og forstå de sosiale kodene. Hvordan oppfører de lokale seg på et nytt sted? Er ikke det 101 når du kommer til et nytt sted?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig dere gjør det Mysan, men overskriften og hovedinnlegget sier "muslimske menn" og "asylsøkere", derfor jeg lurer.

og dette ligger ikke på skråblikk og generaliseringer, og sier ingen steder at det kun dreier seg om de muslimske menn som klår.

og det sier seg ikke selv Mysan, at dere skjønner at dette ikke gjelder alle muslimske menn!!

Vel, nå har man vel i tråd etter tråd i år etter år stadig gjentatt at man vet at ikke alle muslimer er verken sånn eller sånn. Men for enkeltheten i formuleringen av setningene når man sitter og skriver, for å slippe og presisere i hver eneste setning at dette gjelder noen individer og ikke alle, så kaller man dem muslimske menn. Og da kommer det alltid noen på banen, som for eksempel deg som har en muslimsk "stefar" om jeg må kalle ham det, og antakelig føler deg forurettet på hans vegne for å spikke litt flis. Det er ikke nødvendig, Aline. Du behøver ikke undervurdere oss.

Jeg vet ikke helt hvordan integreringen skal skje på beste måte, men en ting vi kan er iallfall behandle voksne menn som voksne menn. De må ikke bli fortalt noe som helst (de er ikke dyr som skal dresseres) . Som andre folk må de observere det som skjer, for å tolke og forstå de sosiale kodene. Hvordan oppfører de lokale seg på et nytt sted? Er ikke det 101 når du kommer til et nytt sted?

Man burde kunne forvente det, men det ser dårlig ut for enkelte.

Nå er det jo forøvrig sånn at det skal en viss IQ til for å plukke opp koder, og kanskje disse som ikke ser ut til å lære dem mangler noe i den avdelingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dette er grunnen til at det på k ALLTID kun er diskusjoner om innvandring fra de som er negative til muslimer, eller "muslimske menn"...

og kjære Mysan, du "må" ikke kalle min stefar noe, jeg skal nok en gang sette meg på henda mine og prøve å innprente at å diskutere visse ting på kg kun passer for de som er negative.

ta-da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...