Solstråla:) Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Hjelp! Har en kjæreste på 20,vi er begge 20. Jeg har SÅ problemer med å stole på gutter. Han skal begynne på UIA og jeg skal jobbe. Han skal dermed på fadder uka osv og på masse fester og bli kjent med nye mennesker. Utenfor min synsvidde! Han sier han aldri kommer til å gjøre noe galt så lenge vi er sammen og at han ikke har LYST en gang. Han ser ikke på jenter på noen sånn måte når han har meg. (Men det er vell hva enhver fyr hadde sagt til den paranoide dama si? ) Skal jeg tro han eller har jeg uansett hva han sier grunn til bekymring? Ikke bare nå med UIA og det der,men generellt og. For det er det jeg blir av det her,ordentlig paranoid! Panikk! Vil ikke miste han. Han selv FINNES ikke sjalu,eneste han har vært det på er ekskjæresten min. Ellers så driter i hvor jeg er,hva jeg gjør og med hvem. Han sier et er pga han stoler på meg. :søvn: Han kunne jo vist litt at han er glad jeg er hans og at han vil holde det sånn! Skulle ønske han var litt sjalu jeg så jeg ikke trenger å BARE forholde meg til orda hans "jeg vil ikke ha noen andre" bla bla,men også MERKET det. Hadde gjort godt! Er jeg helt sprø nå? Hva syns dere,burde jeg stole på hva han sier? Syns alle gjør gale ting mot hverandre nå for tia,uansett hva de måtte si og føle Æææ!
Daniel84 Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 haha, uff. Gjør nok ikke mye snusk bak dama sin rygg nei. da hadde jeg heller latt vær å være sammen med hu, så enkelt er det men ser hvor du kommer fra, sjalusi er en fæl ting, og en jævlig følelse! Kanskje du heller burde tenke over hvorfor du er sjalu? Er vel alltid en grunn for det.. Har han gitt deg en grunn til å være sjalu eller ikke stole på han da?
MonThe Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Nå er ikke jeg gutt, men svarer allikevel; Synes du bør forsøke å stole på han, og jobbe litt med deg selv og sjalusien din. Han er jo kjæresten din, og sier at han ikke vil ha noen andre enn deg, er ikke det et bevis på at han er glad i deg?
Gjest Raindrops Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 På seg selv kjenner man andre, kanskje han stoler så mye på deg fordi han selv aldri kunne tenke seg å gjøre noe bekymringsverdig?
Gjest Gorgonzola Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Hjelp! Jeg har SÅ problemer med å stole på gutter. Han skal begynne på UIA og jeg skal jobbe. Han skal dermed på fadder uka osv og på masse fester og bli kjent med nye mennesker. Utenfor min synsvidde! Han kunne jo vist litt at han er glad jeg er hans og at han vil holde det sånn! Skulle ønske han var litt sjalu jeg så jeg ikke trenger å BARE forholde meg til orda hans "jeg vil ikke ha noen andre" bla bla,men også MERKET det. Hadde gjort godt! Er jeg helt sprø nå? Hva syns dere,burde jeg stole på hva han sier? Han bør definitivt ikke stole på deg slik du buser fram her. mange kvinner har en eventyrlig evne til å tillegge tanker og meninger hos enten sine partnere eller sine barn på en slik famøs måte at de faktisk er overbevist om at det er slik eller sånn, uten et fnugg av empirisk bevis for det. Han fortjener ei jente som har noe mer rotfeste i den virkelige verden enn hva du har, for å være litt brutalt ærlig med deg nå.
Stakkar Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 På seg selv kjenner man andre, kanskje han stoler så mye på deg fordi han selv aldri kunne tenke seg å gjøre noe bekymringsverdig? Dette tror jeg er 100% sant. I mitt forrige forhold fikk jeg ofte høre at jeg var for lite sjalu, men årsaken var jo at jeg ikke i mine villeste fantasier kunne forestille meg at hun skulle være utro. Naivt? Nei, man skal kunne forvente såpass. Send gubben på fest!
Solstråla:) Skrevet 11. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2010 Takk for alle svar og synspunkter! Må bare snakke med noen for holder på å dette av pinnen her. Det er jo så lett å gjøre noe galt! Hvorfor skulle ikke han kunne/ville gjøre det mot meg liksom. Vet jeg burde snakke med noen profesjonelle om sjalusien min (og ja,det er fryktelig vondt!) og slitsomt for begge ikke minst. Forrige kjæresten min løy som dagen var lang og siden har jeg mildt sagt vært litt sprø
Daniel84 Skrevet 11. august 2010 #8 Skrevet 11. august 2010 Takk for alle svar og synspunkter! Må bare snakke med noen for holder på å dette av pinnen her. Det er jo så lett å gjøre noe galt! Hvorfor skulle ikke han kunne/ville gjøre det mot meg liksom. Vet jeg burde snakke med noen profesjonelle om sjalusien min (og ja,det er fryktelig vondt!) og slitsomt for begge ikke minst. Forrige kjæresten min løy som dagen var lang og siden har jeg mildt sagt vært litt sprø Hvorfor skulle han ikke ville gjøre noe imot deg? Det er jo en grunn til at han er sammen med deg, og han er jo glad i deg.. Så du burde heller spørre deg selv, hvorfor han skulle ville gjøre det imot deg! Og du, du må ikke straffe din nåværende type for noe som din eks gjorde imot deg..
Solstråla:) Skrevet 11. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2010 Han bør definitivt ikke stole på deg slik du buser fram her. mange kvinner har en eventyrlig evne til å tillegge tanker og meninger hos enten sine partnere eller sine barn på en slik famøs måte at de faktisk er overbevist om at det er slik eller sånn, uten et fnugg av empirisk bevis for det. Han fortjener ei jente som har noe mer rotfeste i den virkelige verden enn hva du har, for å være litt brutalt ærlig med deg nå. En jente med mer rotfeste i den virkelige verden? Det er jo akkurat det jeg har! Litt for mye og kanskje,folk er UTROLIG slemme mot hverandre og kan finne på det utroligste. Er derfor jeg holder på å bli gaaal. Men takk for innspill
Solstråla:) Skrevet 11. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. august 2010 Hvorfor skulle han ikke ville gjøre noe imot deg? Det er jo en grunn til at han er sammen med deg, og han er jo glad i deg.. Så du burde heller spørre deg selv, hvorfor han skulle ville gjøre det imot deg! Og du, du må ikke straffe din nåværende type for noe som din eks gjorde imot deg.. Nei det er sant det du sier. Det med å straffe han og.. det er bare så utrolig vannskelig. Det er som man sier brent barn frykter ilden! Men jo,jeg skal gjøre mitt aller beste )
Gjest Raindrops Skrevet 11. august 2010 #11 Skrevet 11. august 2010 Hvis du har generelle tillitsproblemer så må du egentlig bare bite tennene sammen å prøve å stole på fyren og se om han er tilliten verdig.
Daniel84 Skrevet 11. august 2010 #12 Skrevet 11. august 2010 Nei det er sant det du sier. Det med å straffe han og.. det er bare så utrolig vannskelig. Det er som man sier brent barn frykter ilden! Men jo,jeg skal gjøre mitt aller beste ) Jeg skjønner det er vanskelig, har slitt med det samme selv, så jeg veit hvor jævlig det er! Og hvor vanskelig det er å ikke være sjalu Hvor lenge har dere vært sammen forresten?
Solstråla:) Skrevet 11. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 11. august 2010 Hvis du har generelle tillitsproblemer så må du egentlig bare bite tennene sammen å prøve å stole på fyren og se om han er tilliten verdig. Ja det var det da.. sant men vanskelig!
Solstråla:) Skrevet 11. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 11. august 2010 Jeg skjønner det er vanskelig, har slitt med det samme selv, så jeg veit hvor jævlig det er! Og hvor vanskelig det er å ikke være sjalu Hvor lenge har dere vært sammen forresten? Godt å høre det da! Hm,nærmer seg vell 1 1/2 år nå Får så dårlig samvittighet også,for har aldri tatt han i noe. Ikke at jeg har hatt muligheten heller,men. Jaa jaa.
Daniel84 Skrevet 11. august 2010 #15 Skrevet 11. august 2010 Godt å høre det da! Hm,nærmer seg vell 1 1/2 år nå Får så dårlig samvittighet også,for har aldri tatt han i noe. Ikke at jeg har hatt muligheten heller,men. Jaa jaa. Heheh, virker som du går og leter etter måter å ta buste han i noe på!
Solstråla:) Skrevet 11. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 11. august 2010 Heheh, virker som du går og leter etter måter å ta buste han i noe på! Haha,du har så rett! Er nesten så jeg ønsker det er noe jeg kan ta han på så jeg bare blir ferdig med det. Føles litt som russisk rulett nå. Har bare lyst å bli ferdig med det! Er stein gal vet du!
twilight01 Skrevet 11. august 2010 #17 Skrevet 11. august 2010 Nå er ikke jeg gutt, men svarer allikevel; Synes du bør forsøke å stole på han, og jobbe litt med deg selv og sjalusien din. Han er jo kjæresten din, og sier at han ikke vil ha noen andre enn deg, er ikke det et bevis på at han er glad i deg? Enig. Da jeg var 20 var jeg også konstant sjalu, bekymret og usikker på hvor min ex var, hvem han var sammen med osv. Jeg jobba en del med meg selv etterhvert fordi jeg innså at det å bruke så mye energi og krefter på slike tanker bare var destruktivt. Både for meg, han og for forholdet vårt. Bottom line; om han vil gjøre noe snusk, så finner han en måte å gjøre det på uansett (selv om det jo absolutt ikke virker som om kjæresten din vil det!!)...Du kan velge på bruke tid og energi på denne sjalusien eller du kan jobbe litt med det og rett og slett stole på han. Faktisk tror jeg at det heller er større sannsynlighet for at forholdet ditt går dunken pga din syklige sjalusi enn at han gjør noe "snusk." Etterhvert kan det bli slitsomt for han å forholde seg til ditt konstante "mas" of overvåkning. Gjør deg selv en tjeneste og prøv å tenke litt annerledes. Du får det så mye bedre da!! Lykke til PS.ELLER alternativ II: Går selv på UIA, send meg bildet av han så skal jeg holde utkikk!! :gjeiper:
Daniel84 Skrevet 11. august 2010 #18 Skrevet 11. august 2010 Haha,du har så rett! Er nesten så jeg ønsker det er noe jeg kan ta han på så jeg bare blir ferdig med det. Føles litt som russisk rulett nå. Har bare lyst å bli ferdig med det! Er stein gal vet du! hahahaha, uffff.. kan tenke meg du blir gal når du har gått rundt sånn i 1,5 år ja!!
Solstråla:) Skrevet 11. august 2010 Forfatter #19 Skrevet 11. august 2010 Enig. Da jeg var 20 var jeg også konstant sjalu, bekymret og usikker på hvor min ex var, hvem han var sammen med osv. Jeg jobba en del med meg selv etterhvert fordi jeg innså at det å bruke så mye energi og krefter på slike tanker bare var destruktivt. Både for meg, han og for forholdet vårt. Bottom line; om han vil gjøre noe snusk, så finner han en måte å gjøre det på uansett (selv om det jo absolutt ikke virker som om kjæresten din vil det!!)...Du kan velge på bruke tid og energi på denne sjalusien eller du kan jobbe litt med det og rett og slett stole på han. Faktisk tror jeg at det heller er større sannsynlighet for at forholdet ditt går dunken pga din syklige sjalusi enn at han gjør noe "snusk." Etterhvert kan det bli slitsomt for han å forholde seg til ditt konstante "mas" of overvåkning. Gjør deg selv en tjeneste og prøv å tenke litt annerledes. Du får det så mye bedre da!! Lykke til PS.ELLER alternativ II: Går selv på UIA, send meg bildet av han så skal jeg holde utkikk!! :gjeiper: Hahaha,ingen dum ide du!! Neida. Jeg får nok prøve å snu tankegangen min litt. Vi skal flytte til kr sand og snart,alle vennene mine flytta til oslo. Blir gøy! Ny by ingen venner:p Og som sagt,han på UIA. Drep meg da?
Solstråla:) Skrevet 11. august 2010 Forfatter #20 Skrevet 11. august 2010 hahahaha, uffff.. kan tenke meg du blir gal når du har gått rundt sånn i 1,5 år ja!! Har faktisk blitt verre den siste tiden. Nei 1,5 år med det her så hadde vi stupt begge to Huff og huff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå