Gå til innhold

Billige hårprodukter fra dagligvarebutikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Lurer på om dere har noen billige favoritter til hår, som man får kjøpe på REMA o.l?

Shampoo, balsam, spray, volum"middel", farge/ striper, voks osv.

Skrevet

2bsexy produktene er ganske bra

Skrevet (endret)

Jeg har enda ikke funnet et eneste hårprodukt fra dagligvare som er i nærheten av tilfredsstillende. Når man kan få produkter fra kvalitetsmerket på nettet ekstremt billig- du kan få en flaske frisørsjampo til bare 30-40 kr mer enn du betaler for en flaske med Sunsilk, og den er langt drøyere i bruk, ser jeg ingen grunn til å nøye seg med dagligvare-produkter. Hvis det er krise og jeg ikke har tid til å vente på produkter bestilt på nettet, velger jeg produkter fra helsekost eller apotek- Aussie (apotek eller Vita)er relativt bra prisen tatt i betraktning, både sjampoene og balsamene er ok, langt bedre enn det du finner på Rema. Lavera Mandelmelksjampo fra helsekost er en av mine favoritter yavhengig av pris(koster litt over 100 kr), Vichy (apotek) har også bra sjampoer.

Nå har jeg også langt, tykt, kjemisk behandlet high maintance-hår, som krever mer pleie enn et kull kattunger, og hvis jeg ikke bruker produkter av høy kvalitet, slår det seg vrang- hvis jeg pleier det riktig, er håret mitt av sjampo-reklame-kaliber (tilsynelatende), men ingen ville gitt meg komplimenter etter en uke eller to med dagligvareprodukter, høy-lignende hår med dreads-lignende floker er ikke fullt så imponerende.

Med mindre du ikke bryr deg om håret ditt overhodet, elller er velsignet med et hår som holder seg i perfekt form uansett hva du utsetter det for (hvis du har det, må du ha noe slags Dorian Gray-opplegg, og må sende meg en pm, jeg vil også ha en sånn deal, selger gjerne sjelen min for å slippe alt styret med å holde håret mitt pent :ler: ) Selv om du har et mindre krevende hår enn mitt (og det tror jeg de aller fleste har), vil håret ditt bli i merkbart bedre form hvis du unner det gode produkt- og en snau hundrelapp er vel skjønnheten verdt?

Hvis du insisterer på å kjøpe hårprodukter på dagligvarebutikker, hold deg for all del unna Define- av alt det dårlige de selger i dagligvaren er Define det verste by far, og dette merket er også dyrere enn de andre du finner på Rema.

Hårspray er vel det eneste du kan finne på matbutikken som er greit nok, og kanskje hårfarge- men de fleste dagligvarebutikkene selger mest den permanente fargen fra Garnier, som jeg finner elendig. Det koster ikke særlig mer for hårfarge på Vita eller H&M, de har jo kampanjer hele tiden, så det kan gjerne bli rimeligere å kjøpe hårfarge på slike steder, og utvalget er så sinnsvakt mye bedre. Kan ikke uttale meg om hvilken hjemmefarge som er best, jeg bruker selv den kullsorte fra H&M, og er veldig fornøyd, men det er bare den ene nyansen som funker, de andre nyansene i hårfarge-serien til H&M skal være elendige.

Endret av Quirky
Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg er enig med Quirky.

Jeg er ikke en som mener all kosmetikk må kjøpes på salonger, jeg har vært gjennom alt av billigprodukter og har funnet noen favoritter. Men ikke akkurat med shampo/balsam.

Kjøper du shampoen på nettet så må du gjerne bare ut med en 50lapp ekstra, og det ofte for en flaske som er større og mye drøyere i bruk. Det blir ikke mange ørene ekstra for hver hårvask (if any!), så det er en "luksus" jeg unner meg for å ha fint hår i stedet for tørt/fett/flokete. Må nesten det, jeg har ganske vrangt hår!

For å svare på spørsmålet så er jeg også enig i at Define er den verste, tett etterfulgt av Sunsilk. Og First Price sin, som jeg mistenker er vanlig håndsåpe! Jeg har sensitiv hodebunn som svir av Elseve og et par andre, men Head and Shoulders er god og mild. Den tar knekken på alt som heter hårfarge og håret blir langt ifra like mykt som med frisørshampoene mine, men det er i hvert fall mitt "krisemerke".

Av balsamer synes jeg Wella og Herbal Essences fungerer OK en liten stund, men det bygger seg opp produktrester i håret etter hvert.

Men det finnes ingen som utmerker seg som spesielt bra egentlig. Dessverre.

Skrevet

Enig med de to andre her, koster såpass lite å handle ordentlige produkter på nett, så for meg er det 80 kr i søpla å kjøpe shampoo og balsam på Rema :)

Men for å svare på spørsmålet ditt, så syns jeg faktisk ikke den rosa til loreal er så ille. Hvis jeg mot formodning hadde gått tom for hårprodukter (not gonna happen :P) hadde jeg kjøpt de rosa ;)

Skrevet

Jeg skal gå mot strømmen her og si at jeg har forelsket meg i Sunsilk Minerals! Jeg har kastet utallige penger ut av vinduet på frisørprodukter som har ødelagt håret mitt, tro det eller ei. (På et tidspunkt var håret mitt så ille at da jeg kom til frisøren trodde hun jeg ikke hadde vasket håret på flere uker, og det var vasket noen timer tidligere!)

Jeg bruker sjampo, balsam, kur, skum og spray fra Sunsilk Minerals, og jeg er storfornøyd. Endelig ser håret mitt sunt og friskt ut, og ikke fett & flatt eller tynt & flisete. ;)

Tror vel egentlig du bare må prøve deg fram til du finner det du selv er fornøyd med? :)

Skrevet (endret)

Har tidligere testet ut endel shampoo/balsam fra dagligvare. Synes Loreal Elseve er brukbar, mye bedre enn f.eks sunsilk, define, Herbal Essence mm.

Stylingprodukter fra dagligvare har jeg dårlig erfaring med.

Fant en arikkel på nett om 'billigshampo' vs frisørshampo. Som man ser er det ikke nødvendigvis et godt argument at man har hår som 'krever' frisørprodukter ettersom kvaliteten ikke nødvendigvis er bedre.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/shampo_frisor_eller_dagligvare

Endret av Frk Doodad
Skrevet

Jeg er enig i det som sies at man burde kjøpe frisørshampo og balsam på nettet, men vil gjerne anbefale den gule hårsprayen (kanskje det er 2bsexy som Vinnie nevner) man får kjøpt i matvarebutikker. Har veldig glatt hår som det er vanskelig å style, og har prøvd meg gjennom utallige stylingprodukter fra både billige og dyre merker, men denne sprayen er den eneste jeg egentlig får noe ut av.

Hvis det er noen som har samme hårtype og som har oppdaget en helt fantastisk spray den senere tid må de gjerne si ifra - har en mistanke om at nevnte spray sliter ganske mye på håret :)

Skrevet

Det eneste jeg kan finne på å kjøpe fra billigmerker, er hårspray. Jeg har glatt, mykt hår som spiser stylingprodukter, og liker tørrsprayen fra Björn Axén (Megafix hairspray, blå boks med svart kork) som du får på Vita. Denne er riktignok ikke ekstrembillig, men veldig bra. Hårsprayen fra Syoss (H&M, for eksempel) gir også mye hold til en hårtype som min.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg bruker bare produkter fra dagligvare, og synes håret mitt er helt greit. Bruker L'oreal elvital for farget hår, både shampo, balsam og kur.

Har prøvd det meste annet som selges i dagligvare, og har ikke likt noen av delene.

Farger forøvrig håret med Garnier permanent farge og bruker nesten aldri stylingprodukter, rettetang, hårføner eller noen former for krølltenger. Bruker ikke hårstrikk heller.

Eneste problemet jeg noen gang har med mitt hår er at det er veldig glatt.

Skrevet

Jeg har enda ikke funnet et eneste hårprodukt fra dagligvare som er i nærheten av tilfredsstillende. Når man kan få produkter fra kvalitetsmerket på nettet ekstremt billig- du kan få en flaske frisørsjampo til bare 30-40 kr mer enn du betaler for en flaske med Sunsilk, og den er langt drøyere i bruk, ser jeg ingen grunn til å nøye seg med dagligvare-produkter. Hvis det er krise og jeg ikke har tid til å vente på produkter bestilt på nettet, velger jeg produkter fra helsekost eller apotek- Aussie (apotek eller Vita)er relativt bra prisen tatt i betraktning, både sjampoene og balsamene er ok, langt bedre enn det du finner på Rema. Lavera Mandelmelksjampo fra helsekost er en av mine favoritter yavhengig av pris(koster litt over 100 kr), Vichy (apotek) har også bra sjampoer.

Nå har jeg også langt, tykt, kjemisk behandlet high maintance-hår, som krever mer pleie enn et kull kattunger, og hvis jeg ikke bruker produkter av høy kvalitet, slår det seg vrang- hvis jeg pleier det riktig, er håret mitt av sjampo-reklame-kaliber (tilsynelatende), men ingen ville gitt meg komplimenter etter en uke eller to med dagligvareprodukter, høy-lignende hår med dreads-lignende floker er ikke fullt så imponerende.

Med mindre du ikke bryr deg om håret ditt overhodet, elller er velsignet med et hår som holder seg i perfekt form uansett hva du utsetter det for (hvis du har det, må du ha noe slags Dorian Gray-opplegg, og må sende meg en pm, jeg vil også ha en sånn deal, selger gjerne sjelen min for å slippe alt styret med å holde håret mitt pent :ler: ) Selv om du har et mindre krevende hår enn mitt (og det tror jeg de aller fleste har), vil håret ditt bli i merkbart bedre form hvis du unner det gode produkt- og en snau hundrelapp er vel skjønnheten verdt?

Hvis du insisterer på å kjøpe hårprodukter på dagligvarebutikker, hold deg for all del unna Define- av alt det dårlige de selger i dagligvaren er Define det verste by far, og dette merket er også dyrere enn de andre du finner på Rema.

Hårspray er vel det eneste du kan finne på matbutikken som er greit nok, og kanskje hårfarge- men de fleste dagligvarebutikkene selger mest den permanente fargen fra Garnier, som jeg finner elendig. Det koster ikke særlig mer for hårfarge på Vita eller H&M, de har jo kampanjer hele tiden, så det kan gjerne bli rimeligere å kjøpe hårfarge på slike steder, og utvalget er så sinnsvakt mye bedre. Kan ikke uttale meg om hvilken hjemmefarge som er best, jeg bruker selv den kullsorte fra H&M, og er veldig fornøyd, men det er bare den ene nyansen som funker, de andre nyansene i hårfarge-serien til H&M skal være elendige.

Hvor er det du kjøper frisørprodukter så billig? :) Og hvilke bruker du? :)

Skrevet (endret)

Hvor er det du kjøper frisørprodukter så billig? :) Og hvilke bruker du? :)

Jeg kjøper en del på Feeluniqe og Lookfantastic, og i det siste også Ebay- jeg er storforbruker av balsam, og på Ebay fant jeg litersflasker av Real Control fra Redken, min nye HG-balsam- fire litersflasker med porto kom på rundt 750 kr- en 250 ml flaske av samme produkt koster nesten 300 hos frisøren!

Jeg bruker dette for tiden:

Lavera mandelmelksjampo (den er snill mot hodebunnen og pleier håret i tillegg)

Redken Cleansing Cream rensesjampo (ikke daglig, men minst en gang ukentlig for å fjerne alle produktrester grundig)

Real Control balsam fra Redken (f-a-n-t-a-s-t-i-s-k for mitt tykke, langt, slitte, tørre hår)

Fudge Dynamite hårkur (fås i litersflasker på Lookfantastic, beste hårkuren i verden)

Cocosa Extra Virgin kokosolje

Mandelolje

Jojobaolje

Styling:

Tigi Hard Head hårspray

Fudge Matte Head paste

Osis Dust-it

Redken Straight Line (varmebeskyttende, leter etter et nytt, bedre varmebeskyttende produkt)

Endret av Quirky
Skrevet

Har tidligere testet ut endel shampoo/balsam fra dagligvare. Synes Loreal Elseve er brukbar, mye bedre enn f.eks sunsilk, define, Herbal Essence mm.

Stylingprodukter fra dagligvare har jeg dårlig erfaring med.

Fant en arikkel på nett om 'billigshampo' vs frisørshampo. Som man ser er det ikke nødvendigvis et godt argument at man har hår som 'krever' frisørprodukter ettersom kvaliteten ikke nødvendigvis er bedre.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/shampo_frisor_eller_dagligvare

Jeg blir veldig skeptisk når de i introduksjonen til undersøkelsen hevder at sjampo, dyr eller billig, inneholder omtrent det samme, det gjør det ikke.

Men, sjampo skal ikke gjøre så mye annet enn å rense, uten å irritere hodebunnen eller håret, selv verdens beste sjampo gir ikke pleie. Når det kommer til produkter som balsam og kur, som skal pleie håret, er det ekstremt stor forskjell på dyrt og billig.

Skrevet

Synes Fructis man kjøper på dagligvarebutikker er bra jeg. Håret mitt blir fint, glatt og det lukter godt av det :) Koster 50-60 kr for både shampoo og balsam :)

Skrevet

Kan ikke uttale meg om hvilken hjemmefarge som er best, jeg bruker selv den kullsorte fra H&M, og er veldig fornøyd, men det er bare den ene nyansen som funker, de andre nyansene i hårfarge-serien til H&M skal være elendige.

Jeg bruker stripepakken fra H&M jevnlig, den for blonde striper. Håret blir tørt og umedgjørlig den første tiden, men det gjør det etter striping hos frisøren også, selv om det er klippet nylig. :sukk:

Av hårprodukter bruker jeg så og si bare produkter fra dagligvare. Rett og slett fordi håret mitt er en katastrofe i seg selv. Bruser seg og vil ikke slik jeg vil. Har prøvd frisørprodukter og jeg har bare en ting og si, samme problemet. Har funnet ut at om mitt hår skal være fint krever det en time på badet med føning, retting og masse produkter, da kan det bli pent.

Men min favoritt er faktisk fra dagligvare. Fructis shampoo og balsam. Og det av den grunn at da kan jeg gre håret mitt etter dusj uten føle at jeg sloss med et helt fotballag. Mulig frisører sukker og blir oppgitt, men jeg liker faktisk de produktene.

Men noe som er verre enn verst er FIRST PRICE shampoo. Bare jeg som føler at håret er SEIGT når jeg skyller den ut?

Skrevet

Jeg blir veldig skeptisk når de i introduksjonen til undersøkelsen hevder at sjampo, dyr eller billig, inneholder omtrent det samme, det gjør det ikke.

Men, sjampo skal ikke gjøre så mye annet enn å rense, uten å irritere hodebunnen eller håret, selv verdens beste sjampo gir ikke pleie. Når det kommer til produkter som balsam og kur, som skal pleie håret, er det ekstremt stor forskjell på dyrt og billig.

Her er kroneksemplet på god markedsføring!

L'oreal kan det :) Vet dere hvem som produserer disse produktene deres? I'll bet you det er mye godt samme produsent.

Det kalles segmentering av marked mer enn spesielle kvalitetsforskjeller. Hvorfor tror dere at produktet kan kjøpes på nett til "butikk-pris"? Fordi den er dyrere å produsere? Nei.

Men verden vil bedras, det vet disse selskapene.

http://www.2articles.com/story/l’oreal-branding-the-strategic-approach-behind-its-success

Skrevet

At det ofte er de samme ingrediensene som går igjen er ingen hemlighet, MEN man glemmer å se på blandingsforholdene. Der vil man kunne se forskjeller. Billigere produkter har ofte større mengder av billige fyllstoffter (som vann, større mengder sls, silikoner m.f) noe som vises i pris og i bruk over lengre tid. Jeg har alltid brukt billige produkter og brukt ca en flaske i mnd (en person): Når jeg gikk over til å investere i hårprodukter oppdaget jeg at flaskene varte mye lenger. Nå har jeg mine frisørprodukter og produkter av frisørers egne merker (f.eks toni&guy) i minst tre mnd før de er tom. Og jeg vasker håret mitt til det blir rent, noe som vil si at det ofte blir to eller tre gjennomvaskinger for å få ut all stylingen. Produktene er mer konsentrert, så jeg bruker mindre mindre produkt hver vask. Så ved å vaske håret tre ganger bruker jeg faktisk mindre produkt totalt enn om jeg vasker håret med f.eks sunsilk en gang og vil ha det rent. Dette sparer man på i lengden

Men så klart, man må prøve seg frem og finne de shampoene man trives med.

Når det gjelder balsam og kur vil jeg alltid anbefale å investere litt, for der er det store forskjeller ute å går, spesielt i innholdet av vann, silikon og billige oljer om ikke gjør noe for håret annet enn å gi det en falsk mykhetsfølelse....

Skrevet

Joda, både Elvive/Elvital (eller hva det nå heter) og Kerastase produseres av L'Oreal. Men en bruk av Elvital, og hodebunnen min blir full av hissige, kløende kuler. Dette skjer aldri med Kerastase. Det eneste jeg kan bruke av billigprodukter, er faktisk hårspray. Men det finnes også dyre produkter som jeg reagerer på (Redken, I'm looking at you! :kjefte:), så slikt kan ikke sies så kategorisk.

Skrevet

Her er kroneksemplet på god markedsføring!

L'oreal kan det :) Vet dere hvem som produserer disse produktene deres? I'll bet you det er mye godt samme produsent.

Det kalles segmentering av marked mer enn spesielle kvalitetsforskjeller. Hvorfor tror dere at produktet kan kjøpes på nett til "butikk-pris"? Fordi den er dyrere å produsere? Nei.

Men verden vil bedras, det vet disse selskapene.

http://www.2articles.com/story/l’oreal-branding-the-strategic-approach-behind-its-success

Veldig mange merker, både dyre og billige, er eid av samme digre konsern, men tror du virkelig at det betyr at produktene er av samme kvalitet? Det legges mer arbeid i utviklingen av de dyre produktene, og de dyre råstoffene blir forbeholdt de eksklusive produktene.

Skrevet

Veldig mange merker, både dyre og billige, er eid av samme digre konsern, men tror du virkelig at det betyr at produktene er av samme kvalitet? Det legges mer arbeid i utviklingen av de dyre produktene, og de dyre råstoffene blir forbeholdt de eksklusive produktene.

Nei, det fungere nok ikke slik, men de vil at du skal tro det ;) Og de gjør en super jobb!

Hvorfor får man tak i produktene på nett til "butikkpris"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...