Littleyellow Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Heihei! Noen som har litt mer peiling på kosmetikk som kan fortelle forskjellen på en primer og en veil? Hva de brukes til? Hva forskjellen mellom de to er? Såvidt jeg har forstått, så kan en primer bli brukt som en veil også? Hvordan burde de applikeres på for å gi det beste resultatet? Hvilken burde man velge ut av de to? CONFUSED!
Gjest Serena Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Heihei! Noen som har litt mer peiling på kosmetikk som kan fortelle forskjellen på en primer og en veil? Hva de brukes til? Hva forskjellen mellom de to er? Såvidt jeg har forstått, så kan en primer bli brukt som en veil også? Hvordan burde de applikeres på for å gi det beste resultatet? Hvilken burde man velge ut av de to? CONFUSED! Primer brukes rett på huden. Som et slags lim for å feste sminken bedre. Veil brukes som oftest over foundation, for å matte ned og sette sminken. Men jeg vet noen bruker veil under foundation. Primer og veil er to ulike produkter, kommer an på hva din hud trenger, hva du igjen bør velge.
Honesty Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Veil er som et slags løspudder, og det mest kjente er Mineral Veil fra Bare Escentuals/Bare Minerals. Navnet har rett og slett spredd seg og blitt nesten som en samlebetegnelse for den typen produkter. Mineral Veil er fint under mineralfoundation (løs eller presset), spesielt til fetere hudtyper. Det matter ned og gir et jevnt underlag så sminken sitter bedre. Du kan selvsagt også bruke det til avslutning av den ferdige sminken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå