Gå til innhold

Bytte gaver

Er det frekt å bytte gaver?  

1. 1. Er det frekt å bytte gaver?

• Ja, uansett
      0
    • Nei
      13
    • Nei, ikke hvis du har fått dobbelt opp av noe
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar opp tema fra ønskeliste-tråden her istedet, jeg.

Anser dere det som frekt å bytte gaver? Er det frekt/upassende uansett, eller akseptabelt hvis man har fått dobbelt opp av en gjenstand? Hva hvis det er en gjenstand man ikke liker?

Tanker om dette, folkens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

90% av alt vi fikk til vårt bryllup var fra vår ønskeliste, og fra "kjente" butikker. Ved første øyekast var det ingenting vi fikk vi ville bytte. Det var kjempenydelig alt sammen. Da vi kom hjem fra bryllupsreisen derimot og fikk sett på sakene så fant vi ut at vi ikke trengte 7 krystallboller (som vi ikke hadde ønsket oss i det hele tatt = merkelig) osv. Dessuten trengte vi sårt en knivholder, stekepanne, kjøkkenvekt og en ny kjele. Vaffeljern var også kritisk, men det fikk vi som en av de siste gavene :-)

Derfor tok vi de tingene vi trengte minst, eller ikke trengte, å byttet i de tingene vi sårt trengte.

Jeg har ikke dårlig samvittighet for at vi byttet noen av gavene. Vi har 100 ganger mer glede av knivblokken, stekepanna (skikkelig malmpanne altså!) og kjøkkenvekta hver eneste uke, enn vi hadde hatt av det vi byttet inn. Vi rett og slett koser oss med bryllupsgavene - uansett!

Skrevet

Jeg syns man kan bytte gaver jeg ..Syns det ikke er frekt ,..Bedre å bytte enn att det aldri blir brukt :)

Skrevet

Kan ikke se noe problem med å bytte gaver, med mindre det er veldig personlige ting med en bestemt historie bak. Jeg sørger alltid for at det er byttekort med når jeg kjøper gaver. Selv om gaven står på ønskelisten, så kan det jo hende at en får dobbelt. Synes faktisk det er rarere med de som kjøper ting som overhodet ikke er verken mottakerens stil eller noe de trenger, men som ikke kan byttes. Hva er viktigst - giverens eller mottakerens ønsker? Når jeg gir bort noe, så er det jo for å glede den som får gaven

Skrevet

Er ikke frekt og bytte gaver hvis en har fått dobbelt opp.

Jeg har snakket med noen av butikkene der jeg legger ut ønskeliste, og de skulle ksrysse ut etterhvert, sånn at jeg slapp og få dobbelt opp.

Skrevet

Det er IKKE frekt i det hele tatt!!

Har selv foreldre som har bryllupsgaver stuet i skap som de aldri bruker.. nå 25 år etter sitt bryllup.

Vi byttet alt vi vet vi ikke kom til å bruke som var mulig å bytte - og byttet det i ting vi trenger.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at man bytter gaver jeg, men det forutsetter jo ofte en byttelapp også da... Om jeg gir bort en gave i et bryllup er jeg bevisst på å få byttelapp på det, slik at brudeparet kan bytte det. Og det er helt i orden for meg.

Til vårt bryllup fikk vi bare flotte ting og stort sett ting fra ønskelista, så vi byttet faktisk bare et fat vi ikke likte så godt, en bolle (siden vi har så mange fra før) og en tallerken til kaffesreviset vi fikk for mye...

Skrevet

Byttet bort det vi ikke likte-byttet til det som sto på ønskelista og som vi trengte.

Hvis jeg selv gir en gave vil jeg jo heller at de bytter enn å stue det inn i et skap. :D

Skrevet

Syns ikke det er frekt, men i noen situasjoner vanskelig..

Fikk en lysestake fra jobben som OVERHODET IKKE passer inn i vår stil. Den byttet jeg. Ingen fra jobben som er hos oss allikevel og skulle de bli invitert en gang, så har de sikkert glemt den allikevel.

Vi fikk tre kakespader, byttet en.

Vi fikk salatbestikk i "feil" design som ikke passet vår stil i det hele tatt. Fikk det av foreldrene til en kamerat. De er aldri hos oss og ville ikke merket det allikevel. Byttet til salatbestikk i rett design.

Fikk to DIGRE kjempedyre linduker som var helt like. Byttet en i en titankjele.

Men: vi fikk et STORT bilde av mormoren til min mann og tanten og hennes kjæreste. Bildet er helt greit, men ikke vår stil. Men det er liksom for nær familie til at vi har hjerte til å bytte det.. Så det henger i stuen.. Hadde vært så blææ, hadde vi nok byttet, men det er helt ok (klarer ikke å komme på kunstneren.. Litt sånn bonderomantikk).

Så derfor vil jeg si at det avhenger helt av hvem som har gitt presangen.

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt å bytte inn gaver..Hvis jeg gir bort noe, så vil jeg heller at mottakeren bytter det inn enn at det aldri blir brukt! Synes nesten det er verre.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...