Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maskinen min er så treg som sirup. Fra jeg starter den til jeg kommer inn på internett kan det ta opp til 10 minutter. Jeg har Norton antivirus, har prøvd CC Cleaner og diskfragmentering, uten noe bedring. Er det et gratis program dere kan anbefale for at ting skal skje litt fortere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Maskinen min er så treg som sirup. Fra jeg starter den til jeg kommer inn på internett kan det ta opp til 10 minutter. Jeg har Norton antivirus, har prøvd CC Cleaner og diskfragmentering, uten noe bedring. Er det et gratis program dere kan anbefale for at ting skal skje litt fortere??

Hvor mye ledig plass er det på systemdisken din? Vanligvis er det disk c:

Høyreklikk på c-en og sjekk egenskaper så får du svar. Om den er veldig full bør du slette/flytte filer som bilder og video til en annen disk/minnepenn. Norton tar også ofte enormt med ressurser og kan fort gjøre maskinen treg. ET lite program som antivir vil bruke veldig mye mindre ressurser på maskinen din.

Mitt råd er å

1. Frigjør så mye plass som mulig på c-disken.

2. Avinstaller alle programmer som du ikke bruker

3. Slå av Norton Antivirus, avinstaller det og installer et gratis antivirus program. Kan anbefale antivir

4. Defragmenter og kjør ccleaner når alt dette er gjort.

Dette burde gjøre susen :)

Endret av NHill
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg annet enn å si følgende neste gang du kjøper pc: kjøp en Mac. Den holder seg like kjapp og grei år etter år - helt uten vedlikehold

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg annet enn å si følgende neste gang du kjøper pc: kjøp en Mac. Den holder seg like kjapp og grei år etter år - helt uten vedlikehold

Akkurat det vet jeg ikke om stemmer helt. Grunnen til at maskinene blir trege, være seg

Mac eller Pc, kan ofte ligge i at vi som brukere ukritisk innstallerer alt mulig dill og dall til maskinene våre. Eks; det lastes ned ett eller annet program du trenger fra internett. Du glemmer så å huke vekk 'gratis'programmet som følger med. F.eks Google Toolbar eller ymse plugins som man ikke trenger.

Tipset med å avinnstallere Norton er bra.

Vanlige brukere har ikke behov i det hele tatt for så avanserte scanningsystemer som Norton eller Norman. De stjeler utrolig mye ressurser. Selv bruker jeg Avast, og er fornøyd med disse.

Jeg tror jeg ville tatt en backup av viktige filer hadde jeg vært TS. Deretter hadde jeg formatert hele PC'en og reinnstallert alt av interesse. Ikke nødvendig, men det er jo en 'bulletproof'-løsning som garantert virker på tregheten ;)

MVH Anjah

Gjest Nedfall
Skrevet

Ikke akkurat noe svar, men bare kom på at man ikke nødvendigvis trenger en haug med "anti-ware" (ad-aware, hi-jack this, ccleaner mm) for å rydde ut adware programmer. Microsopp gir selv ut ett gratis program, som kjører i oppdatert versjon hver måned (via windows update, du trenger m.a.o. ikke foreta deg noe for å "rydde"). Vil du kjøre det manuelt en gang i blant, finner du det på start - kjør - knott inn "mrt" og trykk på <enter>.

Piz an låve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...