Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #1 Del Skrevet 2. mai 2002 Vet dere hvor lang tid før fødselen det er normalt at hodet fester seg? Gjelder både første-og annengangsfødende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hestehoven Skrevet 2. mai 2002 #2 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei For førstegangsfødende kan hodet feste seg helt fra rundt uke 30, men det mest vanlige er vel rundt uke 37. Slik jeg har forstått det, så er det ikke noen nødvendig sammenheng mellom det at hodet har festet seg og at fødselen er nært forestående. Har hørt om babyer som festet seg rundt uke 32, men som ikke ble født før etter termin. For andregangsfødende festes hodet mye senere, og av og til ikke i det hele tatt. Hilsen Hestehoven 28+21212[ Dette Innlegg er endret av: Hestehoven den 2002-05-02 17:09 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 2. mai 2002 #3 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei Jeg var 13 timer ut i fødselen før hodet var festet jeg !! Dette var mitt første barn, og jeg lå med rier fra fredag klokken 1200 og han var født klokken 2304 lørdag kveld Håper det ikke tar like lang tid neste gang ! Klem fra Pludre som har lyst på 4 barn 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 2. mai 2002 #4 Del Skrevet 2. mai 2002 2min før vannet mitt gikk kjente jeg at hode festet seg jeg var førstegangsfødene *pludre, jeg savner deg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 2. mai 2002 #5 Del Skrevet 2. mai 2002 Hodet til junior festet seg heller ikke før laaaaangt ute i fødselen... (som forøvrig ble 12 dager før termin). Faktisk så var det bare flaks at jeg fikk ham ut med hodet først også, for han snudde seg i "riktig retning" bare noen få dager før fødselen... Altså... som du sikkert allerede har skjønt... Det varierer. _________________ @lfa 1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-05-02 20:44 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara Skrevet 2. mai 2002 #6 Del Skrevet 2. mai 2002 Hodet til datteren min festa seg 14 dager før termin, hun ble født 4 dager før termin. Hodet til sønnen min festa seg 3 uker før termin, han ble født 1 uke før termin. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
symre Skrevet 3. mai 2002 #7 Del Skrevet 3. mai 2002 Hva innebærer det egentlig at hodet fester seg? Hva skjer, rent biologisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freetime Skrevet 3. mai 2002 #8 Del Skrevet 3. mai 2002 Hodet til babyen synker ned i bekkenet,og fester seg der,ikke bokstavelig,men det er liksom ikke noen returmulighet.. Man kan merke det ved at magen blir litt lavere... Ved min 4 fødsel sa legen at hodet hadde festet seg da det bare var 1 uke igjen til termin,så det trodde jo jeg på...vannet gikk da jeg var i dusjen,skulle til legen samme dag,kjente det var noe som stakk ut der nede...og joda,jeg skal si hodet hadde festet seg...var bare å tilkalle ambulanse,for lillegutt var på tur ut med beina først!! Ganske skremmende opplevelse,i ettertid... Det ble keisersnitt den gangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå