Gå til innhold

Å bruke KK som standard

Gjest anonym gjest

Anbefalte innlegg

Gjest anonym gjest

Er det ok å bruke de svarene man får på KK som en type mal for hvordan man synes samlivet med sin partner skal være?

Er det greit å komme trekkende til partneren med hva man har lest at andre gjør- og kreve det samme selv i sitt forhold?

Blir ikke det som å se en romatisk film om et forhold der alt ordner seg til slutt når folk plutselig sier alle de "riktige tingene"- og så gå rundt og kreve å få det sånn selv i det virkelige livet?

Jeg bare lurte fordi det ofte står at en jente bør slå opp dersom mannen ikke gjør sånn og sånn, eller man spør hva det er rimelig å forvente fra sin partner før man kan være fornøyd.

I en tråd leste jeg at en jente skrev at hun skjønte at mange ting måtte endre seg i hennes forhold etter at hun hadde lest hva andre skrev var det beste med deres mann...

Da begynnte jeg å lure, jeg må si det... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ok å bruke de svarene man får på KK som en type mal for hvordan man synes samlivet med sin partner skal være?

Er det greit å komme trekkende til partneren med hva man har lest at andre gjør- og kreve det samme selv i sitt forhold?

Blir ikke det som å se en romatisk film om et forhold der alt ordner seg til slutt når folk plutselig sier alle de "riktige tingene"- og så gå rundt og kreve å få det sånn selv i det virkelige livet?

Jeg bare lurte fordi det ofte står at en jente bør slå opp dersom mannen ikke gjør sånn og sånn, eller man spør hva det er rimelig å forvente fra sin partner før man kan være fornøyd.

I en tråd leste jeg at en jente skrev at hun skjønte at mange ting måtte endre seg i hennes forhold etter at hun hadde lest hva andre skrev var det beste med deres mann...

Da begynnte jeg å lure, jeg må si det... :klø:

De samlivsspaltene til KK er under enhver kritikk, utelukkende skrevet av nek med et eller annet brevkurs i sosialpsyk. Du er skeptisk virker det som, og bra er det. Gjør opp din egen mening istendefor du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym gjest

De samlivsspaltene til KK er under enhver kritikk, utelukkende skrevet av nek med et eller annet brevkurs i sosialpsyk. Du er skeptisk virker det som, og bra er det. Gjør opp din egen mening istendefor du.

:) Takk.

Jeg kan skjønne det når folk spør om råd. Men når de skal begynne å endre på ting etter hva flertallet i en tråd på KK har svart, syns jeg det blir litt...er virkelighetsfjernt ordet?

De som svarer på KK er jo uansett bare dem som har spesiellt interesse av å si noe om overskriften til tråd de har snublet over, og ikke flertallet av befolkningen generellt.

Så da blir vel synsingen nokså partisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suns vel ikke at man skal bruke kg som en standar for forholdet sitt nei.

Et forhold er jo litt mer enn en tråd som blir lagt ut her,hvis man derimot ønsker andres syn på ting(noen utenforstående kansje)

Er jo kg en grei plass å få det på.

Så får det være opp til vanlig fornuft å bedømme svarene man får,og hva de brukes til.

Jeg har vært her en stund å synes det er veldig mange fine og fornuftige svar som også blir gitt.

Som kansje hjelper noen som er litt nede der å da. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

For all del, gitt at kjæresten din da får bruke det han leser i FHM som mal for åssen det bør funke.

Det kan jo bli spennende.................. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del, gitt at kjæresten din da får bruke det han leser i FHM som mal for åssen det bør funke.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke greie på kk, men vil tro at det kommer fram ideer som kan inneholde brukelige eller ubrukelige ting.

Hvis man har det bedre sammen, enn man hadde det alene, så er det et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det vel stort sett bare hvordan han skal endre seg for å å tilpasse seg det fra før perfekte og statiske idealet - kvinnen. I følge KK er vel alle kvinner guds gave til mannen og hun er perfekt i alle sammenhenger. Så er det behov for endringer, må han endre seg aldri hun.

Tror du på dette søppelet, så bare kjør på. Du vil da ende opp alene (fort) eller ende opp med en tøffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra innleggene til ts så er det vanskelig å skjønne om h*n mener ukebladet KK eller Forumet/nettstedet kg. Det er lenge siden jeg har lest KK, så hva som står der vet jeg ikke. Her på kg, derimot kan man vel få både gode og dårlige råd, så det gjelder å tenke litt fornuftig angående det man leser.

I tråder om voldelige forhold er det fleste av svarene at forholdet ikke er bra og at partene enten bør få hjelp eller gjøre det slutt. Dette synes jeg er gode råd. råd som at man bør gjøre det slutt fordi mannen/damen er rotete synes jeg ikke er gode råd. Det er med andre ord umulig å svare generelt på ts sitt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes like mange maler på parforhold som det finnes parforhold. Alle må lage sin egen vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det vel stort sett bare hvordan han skal endre seg for å å tilpasse seg det fra før perfekte og statiske idealet - kvinnen. I følge KK er vel alle kvinner guds gave til mannen og hun er perfekt i alle sammenhenger. Så er det behov for endringer, må han endre seg aldri hun.

Hæ? Si meg, har du lest KK, eller er det forutinntatheten din som snakker igjen?

http://www.kk.no/helse/sex-samliv/

Her er noen av overskriftene:

- Dette gjør deg bra i senga

- Derfor bør du ha sex i kveld

- Dette er han redd du skal tro

- Få sus over sommersexen

- Ikke gjør dette i senga

- Si ALDRI dette til kjæresten din

Jeg kan ikke gå god for kvaliteten på artiklene, da de generelt er forferdelig overfladiske, men at de stort sett bare handler om hvordan han skal endre seg for å å tilpasse seg det fra før perfekte og statiske idealet - kvinnen, er direkte FEIL.

Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra innleggene til ts så er det vanskelig å skjønne om h*n mener ukebladet KK eller Forumet/nettstedet kg. Det er lenge siden jeg har lest KK, så hva som står der vet jeg ikke. Her på kg, derimot kan man vel få både gode og dårlige råd, så det gjelder å tenke litt fornuftig angående det man leser.

I tråder om voldelige forhold er det fleste av svarene at forholdet ikke er bra og at partene enten bør få hjelp eller gjøre det slutt. Dette synes jeg er gode råd. råd som at man bør gjøre det slutt fordi mannen/damen er rotete synes jeg ikke er gode råd. Det er med andre ord umulig å svare generelt på ts sitt spørsmål.

TS her.

Jeg nevnte nettstedet til bladet KK med diskusjoner under spaltene- men det kunne liks så godt være her på KG - bortsett fra at her syns jeg det er ennå verre.

Jeg ville bare pakke inn akkurat det, fordi de som er faste medlemmer og "samlivsrådgivere" her på KG ville gått fullstendig av skaftet med sinte innelgg til å forsvare seg selv mot "personangrep" hvis jeg faktisk skrev KG i overskriften på innlegget.

Da ville jeg antagelig ikke fått et eneste konstruktivt svar.

Og siden jeg mener dette fenomenet eksisterer på generell basis, så nevnte jeg KK som eksempel.

Bladet gir seg faktisk ut for å fortelle folk av hva som er en "sunn/normal standard" i folks forhold, hva man kan være fornøyd med og hva man bør forvente.

De skriver veldig normativt om hva "en mann gjør" hva "du ikke visste at han tenker" osv. De backer det opp med "satistikk" så det skal virke som seriøs forsknig. Og jeg liker det ikke.

Hun som ville forandre på ting etter å ha lest hva andre skrev ,selv om hun hadde åpnet en tråd for å fortelle om ting hun var fornøyd med i utgangspunktet, var ikke på nettstedet KK.

Men det fortalte meg noe om hvilke ideer folk får som skaper unødige frustrasjoner om ting man "ikke visste at man var "misfornøyd med før andre "hevet standarden".

Så da bidro den "positive tråden" sannsynligvis til et framtidig brudd mellom to mennesker... Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hva betyr FHM? KK som en annen refererer til, betyr i mine øyne Klassekampen, der skrives neppe den type artikler :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker KG som et sted å få tips på enkelt episoder osv..

Mitt forhold i helhet hadde nok blit dømt nedenom og hjem av en del her på KG vil jeg tro..

Men det er praktisk å kunne fortelle om små ting og så luke bort de mest ekstreme svarene.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hva betyr FHM? KK som en annen refererer til, betyr i mine øyne Klassekampen, der skrives neppe den type artikler :ler: .

ForHimMagazine.

Glossy lettkledde damer på fremsiden :roll:

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.kk.no/helse/sex-samliv/

Her er noen av overskriftene:

- Dette gjør deg bra i senga

- Derfor bør du ha sex i kveld

- Dette er han redd du skal tro

- Få sus over sommersexen

- Ikke gjør dette i senga

- Si ALDRI dette til kjæresten din

Jeg kan ikke gå god for kvaliteten på artiklene, da de generelt er forferdelig overfladiske, men at de stort sett bare handler om hvordan han skal endre seg for å å tilpasse seg det fra før perfekte og statiske idealet - kvinnen, er direkte FEIL.

Takk for at du linket til nettstedet :)

Og de eksemplene du lister opp er akkurat det jeg har i tankene.

Jeg er enig i at det nok ikke handler om hvordan man skal forandre en mann, men det handler veldig mye om hva en kvinne/jente bør tro at er normalt.

Dermed vil hun vel kunne få enkelte illusjoner om hva som er et godt og riktig i et samliv, som egentlig aldri kan bli infridd i virkeligheten?

Spesiellt når KK underbygger "sannheten" i artiklene sine med å påstå at seks av ti menn, ni av til spurte, 60% av unge menn og 40% av menn over tretti svarte... osv...

Jeg synes det er på grensen til å skape et usunt ideal.

Og er det bra at random undersøkelser som er utvalgt av bladet framstilles som "sannheten", når artiklene i virkeligheten er vinklet av journalisten og redaktøren for å treffe ulike trender?

Må livet med kjæresten til slutt føles som slutten på en romantisk Hollywood-film for at vi skal være tilfreds og synes at alt er bra nok i parforholdet?

(Her på KG får man dessuten ganske ofte rene borderline-forstyrrelse- svar på enkle spørsmål.

Enten er kjæresten din himmelsk og du bør arbeide med deg selv så du kan forstå dette.Eller så er han forkastelig og du bør slå opp med ham snarest for din egen velferds skyld...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg nevnte nettstedet til bladet KK med diskusjoner under spaltene- men det kunne liks så godt være her på KG - bortsett fra at her syns jeg det er ennå verre.

Jeg ville bare pakke inn akkurat det, fordi de som er faste medlemmer og "samlivsrådgivere" her på KG ville gått fullstendig av skaftet med sinte innelgg til å forsvare seg selv mot "personangrep" hvis jeg faktisk skrev KG i overskriften på innlegget.

Da ville jeg antagelig ikke fått et eneste konstruktivt svar.

Og siden jeg mener dette fenomenet eksisterer på generell basis, så nevnte jeg KK som eksempel.

Bladet gir seg faktisk ut for å fortelle folk av hva som er en "sunn/normal standard" i folks forhold, hva man kan være fornøyd med og hva man bør forvente.

De skriver veldig normativt om hva "en mann gjør" hva "du ikke visste at han tenker" osv. De backer det opp med "satistikk" så det skal virke som seriøs forsknig. Og jeg liker det ikke.

Hun som ville forandre på ting etter å ha lest hva andre skrev ,selv om hun hadde åpnet en tråd for å fortelle om ting hun var fornøyd med i utgangspunktet, var ikke på nettstedet KK.

Men det fortalte meg noe om hvilke ideer folk får som skaper unødige frustrasjoner om ting man "ikke visste at man var "misfornøyd med før andre "hevet standarden".

Så da bidro den "positive tråden" sannsynligvis til et framtidig brudd mellom to mennesker... Eller?

Ok. Jeg visste ikke at de hadde diskusjoner på nettstedet til KK, så jeg ble litt forvirra.

Hvordan statistikker brukes i/på KK kan jeg ikke uttale meg om, men generelt grunnlag tror jeg at jeg skjønner poenget ditt. Det har med at de kanskje skjønnmaler et bilde av et forhold så det ikke blir realistisk. Hvis man er fornøyd med forholdet sitt så er man det, selv om naboene har et annet forhold. Her i Nord-Norge har vi et lite ordtak om været: "Det var godt vær i Nord-Norge...helt til værmeldingen kom", og det ordtaket kan nok også brukes om diverse artikler om samliv. Man har det fint, helt til noen forteller deg at andre har det mye bedre. Det er viktig å være realistisk. Det er også viktig å være fornøyd og se på hva som er bra og ikke lete etter feil. Leter man etter feil, så finner man feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Si meg, har du lest KK, eller er det forutinntatheten din som snakker igjen?

Skjerp deg!

Hvis du teller over tid, vil du antakeligvis finne at over 90% av alle artiklene inneholder råd om hvordan hun skal forandre mannen eller hvilke krav hun bør stille til han. Da blir det "stort sett" i min verden.

De artiklene du viser til er resirkulert "piss" og myter om hva menn tenker, føler og mener om kvinner. Det er bare tull og vås alt sammen, passe frisert og tilpasset slik at leserne ikke skal føle seg alt for provoserte. Derfor har de heller ingen verdi i forhold til nyttig rådgivning om samlivsutfordringer som vanlige mennesker må takle i det daglige.

Jeg leser KK ofte, både i papir og nettutgave, og får stort sett bekreftet dette hver eneste gang. I samlivssammenheng er det stort fokus på å få bekreftet stereotypiene og nesten ingenting er egenprodusert. Hvor ofte leser man i KK om kvinner som slår eller kvinner som er utro? Aldri, selv om det skjer like ofte som når menn gjør det. Slik knytter man uønsket atferd kun opp til mannskjønnet.

jeg er skjerpet. Vær trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Her på KG får man dessuten ganske ofte rene borderline-forstyrrelse- svar på enkle spørsmål.

Enten er kjæresten din himmelsk og du bør arbeide med deg selv så du kan forstå dette.Eller så er han forkastelig og du bør slå opp med ham snarest for din egen velferds skyld...)

Nemlig! Og disse svarene er gjenntakelser av det som står bl.a. i samlivsspaltene i KK. Resirkulert tull og tøys som mangler nyanser og forankrimg i virkeligheten. Mange kvinner tiltar seg disse "sannhetene" og gjør dem til sine. I virkeligheten er det ikke bare kvinnene som defienerer sannhetene og idealene. I parforhold må han forholde seg til henne og hun til han. Dette aspektet misser man nesten alltid i KK, for de underslår at det også finnes et mannsperspektiv i disse samlivsspørmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...