AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 satt her forleden i en samtale hvor kvinnen fortalte at en greie avtalt i flere år kom midt i denne mannens hobbytid. dvs: mannen hadde en hobby som jeg tror tok 8-6 helger i året sånn rett etter hverandre(pluss et par uker eller hva det var), slik at jo hun måtte være hjemme med de små barna alene. dilemmaet gikk vel kanksje ut på hvorvidt mannen ville "godta" at denne avtalen kolliderte midt oppi hans lidenskapelige hobby. nå skal det sies at denne kvinnen også har trappet ned på arbeidstid for å være mer hjemme. det virket heller ike som om hun hadde noen hobbyer hun dyrket, eller at mannen kompenserte for denne tiden han brukte. det får meg til å lure på: hva tenker disse mennene(evt kvinnene) som bruker en god del sammenhengende tid på hobbyen sin? for meg er det helt uaktuelt å være alene hjemme med felles barn mange helger/ukedager på rad uansett,og i den grad man har faste hobbyer/engasjementer som krever at den andre trår ekstra til, så hadde det vært naturlig for meg at dette er noe man blir enige om. dersom jeg hadde ønsket å bruke mye tid på noe, og dette krevde at mannen tok seg av barna, så hadde jo jeg kompensert med hva enn han måtte ønske - selv om han mer enn gjerne gjorde dette. tenker de ikke på at man ikkebare kan velge sin egen fritid helt sånn uten videre når man har småbarn? eller at man gjør en avtale slik at eventuelt begge kan få dyrke interesser/hobbyer?( kona komkurrerer på sportsstevner og stiller opp for mannen når han vil på fjelltur/finne sin indre kunstner eller hva enn)? er det virkelig så mange der ute som tar sin partner for "gitt" enten bevisst eller ubevisst?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 ts her: aner IKKE hvordan dette presterte å bli postet 4 ganger...SORRY!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå