<CupCake> Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Ok, bestekompisen til typen er en taper.. Han lever på trygd (arbeidsledighetstrygd, fordi han er så lat at han ikke GIDDER å finne seg jobb) - han sitter hjemme og spiller Xbox og Playstation hele dagen og blir feit (ja, han har lagt på seg masse de siste åra). Når han ikke gjør det er han ute med en annen kompis av seg som røyker masse hasj og heller ikke jobber og sammen.. 'råner' de rundt.. Han har en dame som han behandler som dritt, de har vært sammen i fem år. Det er ubehagelig når jeg havner midt oppi det. Hun forteller meg alt jeg ikke ser, men jeg kan liksom ikke 'butt-in' fordi typen MIN liker ikke hu spesielt (hu virker snill og grei, bare litt kjedelig kanskje) Ikke bare er han en taper og kjip mot dama si.. men han har vært en dust mot typen også.. Hu ene søstra til typen en lesbisk og bor sammen med dama si. Nå kompisen fant dette ut slengte han dritt til dem, ringte dem midt på natta og slang dritt - han ringte t.o.m MAMMAN til typen min midt på natta og sa ting som 'datra di er en jæææævla lesbe' osv.. Ikke bare det, men han får typen i problemer.. Hvis de går ut, så har kompisen det med å hanve i bråk - terge på seg folk. Sist gang så prøvde typen å stoppe det når han hadde terga på seg 3 stykker.. kompisen slo til han ene og de fløy på han selvfølgelig. Når typen prøvde å dra de av han så stakk bare kompisen av og typen fikk seg et par på tryne istedenfor.. de knuste blandt annet en flaske i ansiktet hans, og han har et arr gjennom øyenbrynet som vise hvor nær øyet hans de var.. Typen er heldigvis flink til å slå fra seg - så han fikk ikke noe værre skader enn det. Nååå.. Man skulle tro at typen ikke syntes dette var det beste - men han har liksom bare et par kompiser pga han drev med mye shit for et par år siden og mista de aller fleste når han slutta å drive med dop (når han var 17-18).. PROBLEMET er.. Det virker som han tar litt etter denne duste taper kompisen.. Han blirr liksom litt.. tafatt og giddalaus () når han er rundt han.. han reagerer med å bli agressiv om noen legger ann på meg på byen, før dra han meg liksom bare bort nå knurrer han nesten mot dem.. Når han er sammen med kompisen så "glemmer" han å ringe meg av og til osv.. Hadde det ikek vært for at han ikke kunne drevcet med dop pga marinen så hadde det ikke forundra meg om han duste kompisen hans hadde fått han til å begynne med det heller.. Jeg vil ikke holde han unna, har ikke lyst å fortelle typen hva han kan og ikke kan gjøre.. men jeg kunne virkelig ønske at han holdt seg litt vekk fra denne tapern. Er det noen som har hatt/har noe lignende erfaringer? Skal jeg bare leve med det eller.. prøve å få typen til å 'dumpe' kompisen? han er jo KLART og TYDELIG ikke bra for typen..
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Har noen sånne kompiser selv. Er jo ikke blind, og ser hvor landet ligger; men man har en historie sammen, og det er artig og treffes. Viktig å ta vare på venner, trass deres svakheter. Prøve å trekke litt i riktig retning. (men det der med søstera tror jeg jeg hadde reagert veldig negativt på. da skulle det f.. blitt oppvask etterpå.) Syns du skal trå varsomt. Kan ynte frempå noe, men ikke kreve. Hadde ikke likt det noe særlig dersom en partner skulle begynne å velge ut hvilke av kompisene som var bra nok.
-milla j- Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Jeg ville luftet det med min mann, det er ikke sikkert han ser de samme trekkene hos ham som du gjør? Ville nok ikke bedt ham la være å ha kontakt men kanskje åpne øynene for de endringene som trigges når han er med denne kompisen. Det er vel et gammelt mønster i deres kjemi - vi er jo alle forskjellige "personligheter" i forskjellige settinger og dette er kanskje en av hans?
Kråkesaks Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Ta en prat med han og fortell at du føler at kompisen har negativ påvirkning på han. Av og til må man faktisk "slå opp" med venner, eller i hvert fall begrense kontakten hvis kontakten blir destruktiv.
<CupCake> Skrevet 11. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2010 Takker for svar.. Kan kanskje prøve å ta det opp med han - da kommer selvfølgelig problem to inn som er at typen er konfliktsky som ingen annen men får prøve dette da - på en rolig og snill måte.. ikke kreve, bare hinte.. takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå