Mimie Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Svigerinnen og svogeren min har spurt meg om jeg vil scrappe invitasjoner til deres sønns dåp. Det sa jeg selvfølgelig ja til, men trenger littegrann hjelp Jeg har sett for meg hvordan det KAN bli, men vil helst at det skal være enklest mulig, samtidig som det skal være pent. Det blir jo noen(!) og lage.. Jeg driver kun med scrapping på hobbybasis, og er ikke veldig dreven. Det jeg lurer på er; Går det an å kjøpe ferdige "kort-størrelser" uten at det blir rådyrt? Har tenk til å ha "vanlig" plain hvit eller lyseblå kort "under" med blått ark med f.eks border i "oppå" om dere forstår hva jeg mener. Tenkte å evt ha et bilde av ham enten på utsiden eller innsiden. Må snakke litt mer med foreldrene om hva de synes. Har dere noen tips å komme med? Hva/hvordan bør jeg gjøre det for å få gjort det pent, men samtidig på enklest mulig måte? Hvordan synes dere jeg gjøre det?
hegejenta30 Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Det fins jo ferdige kort på de fleste bokhandlere og ikke minst på Panduro. Det koster jo litt da... ca 4-10 kr per kort. Om det er billigere å brette de selv ut fra a1 kartong er jeg ikke sikker på - men tror det. Utfordringen da er jo å få flest mulig ut av kartongen, og ikke minst klippe jevne kanter! (papirkutter kommer godt med om du begynner på slikt prosjekt) Sjekk ut bloggen min. Bryllupsinvitasjonene jeg har laget er vel sånn ca du har tenkt å lage dåpsinvitasjonene? i lag-på-lag. Om du har en stanse med fot- eller hånd-mønster kan jo det være stilig på forsiden, eller du kan ha navnet + dato for dåpen. Bildet tror jeg vil gjøre seg best på innsiden om du skal ha med det!
Red headed girl Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Ta deg en tur innom Nille, de har en del billig scrapbook-utstyr, og også en del "ferdige" kort, kartong osv! De har det i alle fall her:)
Pupsilure Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 (endret) Jada, det går an å kjøpe ferdige kort med konvolutter til F.eks [her. Du finner det sikkert billigere også, hvis du leter litt. Ellers er det veldig mye fin og billig pynt på eBay. Og panduro har jo salg nå også. Hvor mange skal du lage? Endret 10. august 2010 av Pupsi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå