Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor og går på overgangsstønad.

Måtte si opp jobben min pga jeg ikke fikk barnehageplass når permisjonen min var over.

Jeg lurer da på om det er mulig å søke lån selv om jeg ikke har en fast jobb akurat, men jeg har jo en fast inntekt på en måte.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sa du opp jobben? Du har jo rett på ulønnet permisjon til barnet er 2 år.

Du får neppe noe lån i denne situasjonen.

Skrevet

Jeg er alenemor og går på overgangsstønad.

Måtte si opp jobben min pga jeg ikke fikk barnehageplass når permisjonen min var over.

Jeg lurer da på om det er mulig å søke lån selv om jeg ikke har en fast jobb akurat, men jeg har jo en fast inntekt på en måte.

Noen som vet?

Overgangsstønad er en ytelse du vil ha kun en begrenset periode og går ikke under fast inntekt. Det vil være alt for usikkert å ta opp lån i den situasjonen du er i nå. Du må vente til du får deg jobb igjen.

Det er mange som ikke får barnehageplass etter endt permisjon. Løsningen for mange blir å skaffe dagmamma. Det burde vel være mulig for deg også? Hvis du skal ha arbeidsledighetstrygd (etter karanteneperioden du får pga. at du har sagt opp selv) må du være aktiv arbeidssøkende og klar til å ta en jobb på kort varsel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...